liefde op t eerste gezicht...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 29 nov 2004 13:45

Christa schreef:..............Hoeveel relaties heb je gehad? ......................

Jij wist toch alles over mij? En dan weet je niet dat ik verkering heb gehad.
What a wonderfull girl!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2004 13:59

mystery schreef:Uiterlijk zonder uitstraling zegt mij niet veel.

Uitstraling.. daar val je voor (ik dan).

Je hebt toch ook wel met andere mensen dat je je begrepen voelt. Je voelt dan een band... maar je hoeft dan niet direct verliefd te zijn. Ik weet niet of dát de basis kan zijn. Je begrepen voelen- herkenning...
Maar wellicht bedoel jij (raido) het anders?!

Ik denk dat mensen wel een beeld hebben in hun hoofd. Dat hoeft niet bewust te zijn. Vooral mensen die wat 'ouder' zijn (iig geen 14 ofzo) hebben echt wel een beeld van hun toekomstige partner. Je zoekt bepaalde eigenschappen in een persoon... Ja toch?

Uiterlijke dingen zijn zo tijdelijk joh! Heel goed dat je innerlijk waardeert en hiervan de schoonheid ervaart, Raido!

Ik heb met anderen mensen niet dat ik begrepen wordt, ten minste niet op de manier waarop zij mij begrijp dat is toch heel iets anders dan dat iemand zegt, ik snap je...

Ik zocht iemand die mij begrijpt, die van mij houdt met alles wat ik mankeer, mijn vele vreemde eigenschappen, die heb ik in haar gevonden, en als ik nu terug kijk kan ik alleen maar zeggen, wat is het mooi, wat is het goed...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 nov 2004 14:11

Raido schreef:
mystery schreef:Uiterlijk zonder uitstraling zegt mij niet veel.

Uitstraling.. daar val je voor (ik dan).

Je hebt toch ook wel met andere mensen dat je je begrepen voelt. Je voelt dan een band... maar je hoeft dan niet direct verliefd te zijn. Ik weet niet of dát de basis kan zijn. Je begrepen voelen- herkenning...
Maar wellicht bedoel jij (raido) het anders?!

Ik denk dat mensen wel een beeld hebben in hun hoofd. Dat hoeft niet bewust te zijn. Vooral mensen die wat 'ouder' zijn (iig geen 14 ofzo) hebben echt wel een beeld van hun toekomstige partner. Je zoekt bepaalde eigenschappen in een persoon... Ja toch?

Uiterlijke dingen zijn zo tijdelijk joh! Heel goed dat je innerlijk waardeert en hiervan de schoonheid ervaart, Raido!

Ik heb met anderen mensen niet dat ik begrepen wordt, ten minste niet op de manier waarop zij mij begrijp dat is toch heel iets anders dan dat iemand zegt, ik snap je...

Ik zocht iemand die mij begrijpt, die van mij houdt met alles wat ik mankeer, mijn vele vreemde eigenschappen, die heb ik in haar gevonden, en als ik nu terug kijk kan ik alleen maar zeggen, wat is het mooi, wat is het goed...

Ik snap t! Maar ik vraag me dan toch af wat verschil geeft met vriendschappen. Ik bedoel: vriendschappen kunnen ook diep gaan, dan heb je ook een band zoals jij schrijft (denk ik). Dan is het ook niet alleen maar van 'ik snap je'. Als goede vrienden hou je ook van elkaar, begrijp je elkaar ook (zonder soms iets te hoeven zeggen), etc.
Zou je het specifiek kunnen verwoorden wat dan het verschil is?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 29 nov 2004 14:12

peentje schreef:
Christa schreef:..............Hoeveel relaties heb je gehad? ......................

Ik weet er eentje... maar heb je dr nog MEER gehad

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2004 14:18

Ik snap t! Maar ik vraag me dan toch af wat verschil geeft met vriendschappen. Ik bedoel: vriendschappen kunnen ook diep gaan, dan heb je ook een band zoals jij schrijft (denk ik). Dan is het ook niet alleen maar van 'ik snap je'. Als goede vrienden hou je ook van elkaar, begrijp je elkaar ook (zonder soms iets te hoeven zeggen), etc.
Je voelt toch meer een soort geestelijke verwantschap met elkaar, maar niet alleen geestelijk, je voelt je ook lichamelijk tot elkaar aangetrokken (ik tenminste wel), je draagt elkaar door het leven, wat echt geen lolletje is, je voelt je verantwoordelijk voor de ander. Het is gewoon een andere liefde, de liefde tussen jou en iemand is anders en bijvoorbeeld jij en je moeder. Ik weet niet hoe ik het uitleggen moet, maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder is en dat echt heel fijn voelt, om door iemand begrepen te worden en te voelen dat er iemand echt helemaal van je houdt

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 nov 2004 14:26

Raido schreef:
Je voelt toch meer een soort geestelijke verwantschap met elkaar, maar niet alleen geestelijk, je voelt je ook lichamelijk tot elkaar aangetrokken (ik tenminste wel), je draagt elkaar door het leven, wat echt geen lolletje is, je voelt je verantwoordelijk voor de ander. Het is gewoon een andere liefde, de liefde tussen jou en iemand is anders en bijvoorbeeld jij en je moeder. Ik weet niet hoe ik het uitleggen moet, maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder is en dat echt heel fijn voelt, om door iemand begrepen te worden en te voelen dat er iemand echt helemaal van je houdt

Oke, dankk! Ik weet wel dat het anders is, maar soms weet je de grens niet goed (in geestelijk opzicht dan).
Ik zal het moeten ervaren he.. :wink:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 29 nov 2004 14:29

Christa schreef:
peentje schreef:

Ik weet er eentje... maar heb je dr nog MEER gehad

Met wie heb ik volgens jou verkering gehad? Ik heb inderdaad nog een keer eerder verkering gehad, maar dat was snoepjesverkering.
What a wonderfull girl!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2004 14:39

ik denk inderdaad dat je zoiets moet ervaren inderdaad, en ik heb helaas al verkering mystery :P

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 29 nov 2004 14:49

hmmm, wat ruik ik toch, beetje verbeelding geeft niet, is soms gezond.
What a wonderfull girl!!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 nov 2004 14:50

Raido schreef:ik denk inderdaad dat je zoiets moet ervaren inderdaad, en ik heb helaas al verkering mystery :P

Jammer hoor 8) :lol: Ach joh, ik heb geen haast... :wink: kHeb nu andere vormen van liefde he! :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2004 15:14

ja zeker, chat en forumliefde, wat ook erg goed doet hoor, omdat je daar eerst het karakter van iemand leert kennen, zo heb ik ook iemand leren kennen ze was doof en verlamd, maar ik was hopeloos verliefd

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 nov 2004 15:36

Raido schreef:ja zeker, chat en forumliefde, wat ook erg goed doet hoor, omdat je daar eerst het karakter van iemand leert kennen, zo heb ik ook iemand leren kennen ze was doof en verlamd, maar ik was hopeloos verliefd

Ik bedoel niet alleen forumliefde hoor! Ik heb gelukkig ook lieve familie en vrienden!! Zonder hen zou ik niet kunnen leven...
Was je verliefd geworden via het forum?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 29 nov 2004 16:05

Aragorn schreef:Nee, en het kan ook juist weer een scheef beeld geven. Als je bepaalde dingen bij de een miste lijkt de ander weer helemaal geweldig omdat die het wel heeft, terwijl die ook weer bepaalde dingen niet heeft die de ander weer had.

Komt me bekend voor...

Wat is volgens jullie nou echte liefde dan? Wanneer kan je zeggen 'ik ga definitief voor deze relatie'? Hoe weet je zeker dat je van iemand houdt? Zomaar een paar subtiele vragen :D oja, nog eentje dan: hoe weet je of je altijd van die persoon blijft houden?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 29 nov 2004 17:00

Gershwin schreef: oja, nog eentje dan: hoe weet je of je altijd van die persoon blijft houden?

Dat weet je niet, omdat je niet in de toekomst kunt kijken. Je weet niet hoe de omstandigheden zullen veranderen, hoe jij of je vriend(in) zal veranderen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

sela

Berichtdoor sela » 29 nov 2004 17:06

ik vraag me weleens af of ik vandaag opnieuw voor m'n huidige partner zou kiezen. weet het eigenlijk niet. misschien wel niet :oops:

maar ondertussen is 'ie synoniem aan 'thuis' en ben ik door de jaren heen verknocht geraakt aan hem. iets wat erbij gekomen is als onverwachte dimensie. en iets wat voor mij op 1 of andere manier invulling geeft aan 'altijd van die persoon blijven houden'.

Terug naar “Archief”