Christa schreef:..............Hoeveel relaties heb je gehad? ......................
Jij wist toch alles over mij? En dan weet je niet dat ik verkering heb gehad.
Moderator: Moderafo's
mystery schreef:Uiterlijk zonder uitstraling zegt mij niet veel.
Uitstraling.. daar val je voor (ik dan).
Je hebt toch ook wel met andere mensen dat je je begrepen voelt. Je voelt dan een band... maar je hoeft dan niet direct verliefd te zijn. Ik weet niet of dát de basis kan zijn. Je begrepen voelen- herkenning...
Maar wellicht bedoel jij (raido) het anders?!
Ik denk dat mensen wel een beeld hebben in hun hoofd. Dat hoeft niet bewust te zijn. Vooral mensen die wat 'ouder' zijn (iig geen 14 ofzo) hebben echt wel een beeld van hun toekomstige partner. Je zoekt bepaalde eigenschappen in een persoon... Ja toch?
Uiterlijke dingen zijn zo tijdelijk joh! Heel goed dat je innerlijk waardeert en hiervan de schoonheid ervaart, Raido!
Raido schreef:mystery schreef:Uiterlijk zonder uitstraling zegt mij niet veel.
Uitstraling.. daar val je voor (ik dan).
Je hebt toch ook wel met andere mensen dat je je begrepen voelt. Je voelt dan een band... maar je hoeft dan niet direct verliefd te zijn. Ik weet niet of dát de basis kan zijn. Je begrepen voelen- herkenning...
Maar wellicht bedoel jij (raido) het anders?!
Ik denk dat mensen wel een beeld hebben in hun hoofd. Dat hoeft niet bewust te zijn. Vooral mensen die wat 'ouder' zijn (iig geen 14 ofzo) hebben echt wel een beeld van hun toekomstige partner. Je zoekt bepaalde eigenschappen in een persoon... Ja toch?
Uiterlijke dingen zijn zo tijdelijk joh! Heel goed dat je innerlijk waardeert en hiervan de schoonheid ervaart, Raido!
Ik heb met anderen mensen niet dat ik begrepen wordt, ten minste niet op de manier waarop zij mij begrijp dat is toch heel iets anders dan dat iemand zegt, ik snap je...
Ik zocht iemand die mij begrijpt, die van mij houdt met alles wat ik mankeer, mijn vele vreemde eigenschappen, die heb ik in haar gevonden, en als ik nu terug kijk kan ik alleen maar zeggen, wat is het mooi, wat is het goed...
Je voelt toch meer een soort geestelijke verwantschap met elkaar, maar niet alleen geestelijk, je voelt je ook lichamelijk tot elkaar aangetrokken (ik tenminste wel), je draagt elkaar door het leven, wat echt geen lolletje is, je voelt je verantwoordelijk voor de ander. Het is gewoon een andere liefde, de liefde tussen jou en iemand is anders en bijvoorbeeld jij en je moeder. Ik weet niet hoe ik het uitleggen moet, maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder is en dat echt heel fijn voelt, om door iemand begrepen te worden en te voelen dat er iemand echt helemaal van je houdtIk snap t! Maar ik vraag me dan toch af wat verschil geeft met vriendschappen. Ik bedoel: vriendschappen kunnen ook diep gaan, dan heb je ook een band zoals jij schrijft (denk ik). Dan is het ook niet alleen maar van 'ik snap je'. Als goede vrienden hou je ook van elkaar, begrijp je elkaar ook (zonder soms iets te hoeven zeggen), etc.
Zou je het specifiek kunnen verwoorden wat dan het verschil is?
Raido schreef:Je voelt toch meer een soort geestelijke verwantschap met elkaar, maar niet alleen geestelijk, je voelt je ook lichamelijk tot elkaar aangetrokken (ik tenminste wel), je draagt elkaar door het leven, wat echt geen lolletje is, je voelt je verantwoordelijk voor de ander. Het is gewoon een andere liefde, de liefde tussen jou en iemand is anders en bijvoorbeeld jij en je moeder. Ik weet niet hoe ik het uitleggen moet, maar ik kan je wel vertellen dat het bijzonder is en dat echt heel fijn voelt, om door iemand begrepen te worden en te voelen dat er iemand echt helemaal van je houdtIk snap t! Maar ik vraag me dan toch af wat verschil geeft met vriendschappen. Ik bedoel: vriendschappen kunnen ook diep gaan, dan heb je ook een band zoals jij schrijft (denk ik). Dan is het ook niet alleen maar van 'ik snap je'. Als goede vrienden hou je ook van elkaar, begrijp je elkaar ook (zonder soms iets te hoeven zeggen), etc.
Zou je het specifiek kunnen verwoorden wat dan het verschil is?
Christa schreef:peentje schreef:Christa schreef:..............Hoeveel relaties heb je gehad? ......................
Jij wist toch alles over mij? En dan weet je niet dat ik verkering heb gehad.
Ik weet er eentje... maar heb je dr nog MEER gehad
Raido schreef:ik denk inderdaad dat je zoiets moet ervaren inderdaad, en ik heb helaas al verkering mystery
Raido schreef:ja zeker, chat en forumliefde, wat ook erg goed doet hoor, omdat je daar eerst het karakter van iemand leert kennen, zo heb ik ook iemand leren kennen ze was doof en verlamd, maar ik was hopeloos verliefd
Aragorn schreef:Nee, en het kan ook juist weer een scheef beeld geven. Als je bepaalde dingen bij de een miste lijkt de ander weer helemaal geweldig omdat die het wel heeft, terwijl die ook weer bepaalde dingen niet heeft die de ander weer had.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten