Ex-en

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 22 dec 2004 23:08

Acire schreef:
joepie schreef:Misschien ken jij een ander verhaal?

Lijkt me erg stug dat zo'n zelfde verhaal 2x gebeurt :shock: :shock:

Het is niet hetzelfde verhaal want bij jou was het niet waar.
Ik weet niet waar het van jou was maar mijn verhaal speelt in het westen.

En inderdaad kun je het in je verkeringstijd nog gewoon uitmaken.
Want daar heb je die belofte tenslotte nog niet gedaan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 dec 2004 05:07

Dan nog. Als iemand dreigt zichzelf te vermoorden, is er iets grondig mis en heb je een psych nodig (Gershwin zoekt werk 8) )
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 09:04

Ja dat er iets mis is, is zeker. Maar we hebben het hier zelf meegemaakt met een dochter van 16 jaar.
Werd bedreigt in ons eigen huis en misbruikt met daarbij de vermelding dat als ze er iets over zou zeggen of het uitmaken hij zelfmoord zou plegen. Dat ze om mij moest denken want ik zou er erg veel verdriet van hebben als ik erachter kwam en dat wilde ze mij toch niet aandoen?
Kijk op zo een manier wordt je helemaal murw gemaakt. En ga je geloven wat die ander zegt. En lijkt uitmaken nog onmogelijk.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 23 dec 2004 09:18

joepie schreef:Werd bedreigt in ons eigen huis en misbruikt met daarbij de vermelding dat als ze er iets over zou zeggen of het uitmaken hij zelfmoord zou plegen. Dat ze om mij moest denken want ik zou er erg veel verdriet van hebben als ik erachter kwam en dat wilde ze mij toch niet aandoen?

Mmmm, dit lijkt allerminst op een normale verkering waar we het hier in dit topic over hebben. We kunnen er wel allerlei situaties bij gaan halen, maar het ging er m.i. meer om of je je de verkering toch beter niet uit kunt maken, omdat vriendlief of vriendinlief dreigt zelfmoord te plegen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 09:22

Hydro schreef:
joepie schreef:Werd bedreigt in ons eigen huis en misbruikt met daarbij de vermelding dat als ze er iets over zou zeggen of het uitmaken hij zelfmoord zou plegen. Dat ze om mij moest denken want ik zou er erg veel verdriet van hebben als ik erachter kwam en dat wilde ze mij toch niet aandoen?

Mmmm, dit lijkt allerminst op een normale verkering waar we het hier in dit topic over hebben. We kunnen er wel allerlei situaties bij gaan halen, maar het ging er m.i. meer om of je je de verkering toch beter niet uit kunt maken, omdat vriendlief of vriendinlief dreigt zelfmoord te plegen.

Nu dat is toch ook niet normaal?

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 23 dec 2004 10:24

joepie schreef:
Hydro schreef:

Nu dat is toch ook niet normaal?

Zeker is dat niet normaal als de ander zo gaat dreigen. Maar ik bedoelde meer dat de situatie die jij schetste geen normale verkering is. Waar het in de rest van het topic over ging is wel een normale verkering, waarbij alleen aan het eind bij het uitmaken pas gedreigd wordt. Denk dat in de situatie die jij schets en de situatie van het topic een heel verschil zit in het dreigen met uitmaken. In het "normale" geval is het een uiting van verbijstering oid, omdat de persoon in kwesit z'n leven in een keer anders ingericht ziet worden (zonder vriend(in) verder), terwijl in jouw geval het een pure chantage is om aan je trekken te komen en ervoor te zoregen dat dat door kan gaan en dat de ander er niet vandoor gaat en het vertelt. In beide gevallen is het een vorm van egoisme, maar denk wel dat de reden/oorzaak verschillend is.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 04 jan 2005 20:17

ja enrstige situatie als het zover komt,

het gevoel van nutteloosheid kan heel sterk zijn en de gedachte heeft het leven nog zin :!:

het was bij mij de laatste keer anders juist opluchting.
een beslissing nemen en je realiseren dat je haar zo het laatst ziet!
en toch niet zielig zijn pas toen ik aleen was klappte er een BOM
[]:)
maar ben mijn eigen ratteje toe van gedachte met .... op een rij aan zette
kom nu in evenwicht..! !:)

toch lijkt het verhaal joepie extreem en mischien niet gelijk met wat de anderen bedoelen in dit topic

toch heel erg als je niet van elkaar houd en toch niet zonder iemand kan :!:

mondriaan

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 04 jan 2005 20:45

Als je vriend(in) bij het uitmaken van jullie relatie gaat dreigen met zelfmoord, dan ben JIJ daar m.i. niet de verantwoordelijke voor. Een relatie KAN uitgaan, wees daar reeel in. Natuurlijk is dat niet de intentie waarmee je een relatie begint, maar als je gaat dreigen met zelfmoord, dan ben jij degene die iets niet begrepen heeft van liefde...
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 04 jan 2005 21:05

mystery schreef:Als je vriend(in) bij het uitmaken van jullie relatie gaat dreigen met zelfmoord, dan ben JIJ daar m.i. niet de verantwoordelijke voor. Een relatie KAN uitgaan, wees daar reeel in. Natuurlijk is dat niet de intentie waarmee je een relatie begint, maar als je gaat dreigen met zelfmoord, dan ben jij degene die iets niet begrepen heeft van liefde...

zeker mee eens,

zo blijkt dat ienmand die spygisch het moeilijk heeft angst kan over brengen bij tegen slag ook daar waar je beslissen moet wat niet leuk is:|

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 04 jan 2005 23:37

joepie schreef:
Acire schreef:
joepie schreef:Misschien ken jij een ander verhaal?

Lijkt me erg stug dat zo'n zelfde verhaal 2x gebeurt :shock: :shock:

je hebt geen idee van hoe vaak zulke dingen gebeuren. alleen hoor je er niet altijd over.
just below my skin I'm screaming

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 19:31

Mijn ex zei, ik hou nog van je maar nu kan ik nog geen verkering met je nemen. Ooit zal ik het weer vragen, als ik er aan toe ben! Heeft hij belooft.....maar nooit meer gedaan!

Verdriet heb je er van......meer niet!
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2005 19:55

Marry schreef:Mijn ex zei, ik hou nog van je maar nu kan ik nog geen verkering met je nemen. Ooit zal ik het weer vragen, als ik er aan toe ben! Heeft hij belooft.....maar nooit meer gedaan!

ik denk dat ik er ook niet op zou wachten...

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 20:25

trijntjejohanna schreef:
Marry schreef:Mijn ex zei, ik hou nog van je maar nu kan ik nog geen verkering met je nemen. Ooit zal ik het weer vragen, als ik er aan toe ben! Heeft hij belooft.....maar nooit meer gedaan!

ik denk dat ik er ook niet op zou wachten...

Ik heb er idd ook niet op gewacht!
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 apr 2005 20:56

Marry schreef:Mijn ex zei, ik hou nog van je maar nu kan ik nog geen verkering met je nemen. Ooit zal ik het weer vragen, als ik er aan toe ben! Heeft hij belooft.....maar nooit meer gedaan!!

De vrouwelijke versie van "what to say when you break up":
"Maar het ligt niet aan jou hoor!
Het ligt allemaal aan mij!"

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 30 apr 2005 14:09

joepie schreef:Bij mijn dochter was er inderdaad een vriend die het tegen haar zei. En waarvan zij het geloofde en het daarom niet uit durfde maken, ondanks dat hij haar ook nog misbruikte. Nu, geloof me, dan kom je pas in een crisus.

ja inderdaad ja.
mijn ex zei dus dat hij zelfmoord zou plegen als ik het uitmaakte.
dat zei hij nadat ik het uitgemaakt had.
nu ik geloofde hem ook en heb het weer aangemaakt.
heb het 3 maanden nog volgehouden. in die 3 maanden heeft hij me verkracht aangerand etc..
toen was hetop en heb ik het uitgemaakt.
na een tijdje heeft hij er toch voor gekozen om zelfmoord te plegen.
sommige jongens...zucht...

ik zal er niet nog een keer in trappen. dat weet ik wel.
just below my skin I'm screaming

Terug naar “Archief”