Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 04 sep 2006 21:18

paprikameisje2 schreef:dit is off topic... maar nog ff doorgaan op dat roken en eten!!

roken is een gewenning.. een soort van houding geven etc... als je dat niet meer hebt.. gaan mensen vaak opzoek naar wat anders.. snoepen ligt dan heel erg voor de hand...

Mijn buurvrouw kauwt op dit moment mega veel pakjes kaugom in de week.. om maar van dat roken af te blijven!1

Dat is dan wel weer goed, omdat kauwgom een laxerende werking heeft.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

ondergewicht

Berichtdoor girliegirl » 06 sep 2006 12:43

Heey mensen,

sorry, heb een tijdje nx laten horen, maar het is hier ook zo rustig! Of ligt dat aan mij??

Njah.. inmiddels ruim 2 weken geleden kwam de ommekeer en ben ik weer gaan eten. Nou ja, die ommekeer 'kwam niet' maar is me door God aangereikt. En ik wil het echt graag volhouden, maar wat is het moeilijk om te blijven eten als je jezelf eigenlijk continu te dik vind om te eten..

En daarbij heb ik de ervaring dat ik de vorige keer, toen ik na een lange periode niet-eten weer ging eten, in één weekend tijd 5 kilo (!!!!!) aan kwam. (van 41 naar 46 kilo) Ik ben nu telkens heel bang dat dat weer gebeurd, maar we zijn al zo'n 2 weken verder sinds dat moment en ik ben nog niet veel aangekomen. Zelf vind ik dat heel fijn, maar mn ouders vinden me veel te mager en ik weet dat ik medisch gezien ook aan moet komen. Maar tegelijk maakt dat me zo enorm angstig..

Ik sta nu op de wachtlijst voor een 24uurs behandeling bij De Hoop in Dordrecht, dat betekend dus een opname.. Maar die w8lijst is een half jaar..

Njah, wou jullie ff updaten en ff mn verhaal dumpen:)

groetjes, girliegirl!
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: ondergewicht

Berichtdoor Liarose » 06 sep 2006 12:46

girliegirl schreef:Heey mensen,

sorry, heb een tijdje nx laten horen, maar het is hier ook zo rustig! Of ligt dat aan mij??

Njah.. inmiddels ruim 2 weken geleden kwam de ommekeer en ben ik weer gaan eten. Nou ja, die ommekeer 'kwam niet' maar is me door God aangereikt. En ik wil het echt graag volhouden, maar wat is het moeilijk om te blijven eten als je jezelf eigenlijk continu te dik vind om te eten..

En daarbij heb ik de ervaring dat ik de vorige keer, toen ik na een lange periode niet-eten weer ging eten, in één weekend tijd 5 kilo (!!!!!) aan kwam. (van 41 naar 46 kilo) Ik ben nu telkens heel bang dat dat weer gebeurd, maar we zijn al zo'n 2 weken verder sinds dat moment en ik ben nog niet veel aangekomen. Zelf vind ik dat heel fijn, maar mn ouders vinden me veel te mager en ik weet dat ik medisch gezien ook aan moet komen. Maar tegelijk maakt dat me zo enorm angstig..

Ik sta nu op de wachtlijst voor een 24uurs behandeling bij De Hoop in Dordrecht, dat betekend dus een opname.. Maar die w8lijst is een half jaar..

Njah, wou jullie ff updaten en ff mn verhaal dumpen:)

groetjes, girliegirl!

Hey, dat zal wel moeilijk voor je zijn! Ondanks dat ik juist wel een paar kilo's kwijt mag raken, realiseer ik me dat je ook juist te dun kunt zijn.

Ik hoop en bid voor je dat je medisch gezien op een goed gewicht komt en het psychisch dan aankunt!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 sep 2006 16:34

Hoi girliegirl, fijn dat je weer wat van je laat horen! Goed nieuws zeg! :) Ik wens je veel sterkte en kracht om vol te houden!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 sep 2006 17:20

heel veel sterkte verder Girliegirl
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 07 sep 2006 10:43

@ girliegirl: als je zo snel aankomt in 1 weekend tijd, is dat ws. vocht.
Mensen die (ernstig) ondergewicht hebben gehad en daarna aankomen, houden vaak een periode (veel) vocht vast.

Sterkte!

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 07 sep 2006 13:32

Bloemenkind schreef:@ girliegirl: als je zo snel aankomt in 1 weekend tijd, is dat ws. vocht.
Mensen die (ernstig) ondergewicht hebben gehad en daarna aankomen, houden vaak een periode (veel) vocht vast.

Sterkte!

Ja, dat klopt wel.. Dat weet ik ook wel, maar of het nou vocht is of vet, het maakt mij gewoon angstig om aan te komen. En vocht ziet er net zo uit als vet, I mean, dan lijk je ook veel dikker.. Naja, ik moet er niet zo over zeuren maar vind dat gewoon lastig.

Heel erg bedankt voor al jullie berichtjes!!

groetjes

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 sep 2006 20:46

Heej GG!
hoelang ben jij eigenlijk? Ik ben even zwaar (of moet ik zeggen licht ;)) als jij. Maar bij mij is het niet ernstig of levensbedreigend ofzo, maar jij zou wel veel langer dan mij zijn! :)

Nja, iig heel veel suc6 hè! Je kan het! :)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 08 sep 2006 12:48

Andréa B. schreef:Heej GG!
hoelang ben jij eigenlijk? Ik ben even zwaar (of moet ik zeggen licht ;)) als jij. Maar bij mij is het niet ernstig of levensbedreigend ofzo, maar jij zou wel veel langer dan mij zijn! :)

Nja, iig heel veel suc6 hè! Je kan het! :)

nou.. die keer dat ik in één weekend tijd zoveel was aangekomen (5 kilo!!! das echt megaveel:S..) woog ik die vrijdag 41.6 kilo en die maandag 46.0, bij een lengte van 1.72m. Maar nu ben ik zwaarder hoor.. dus het is nu ook helemaal niet erg, toen was het wel erger. Majah.. medisch gezien ben ik nu nog steeds een btje licht, maar ik vind van niet en dat maakt het zo lastig. Ik heb steeds maar de feeling dat die bmi-testen ed voor mij niet kloppen.. Ik voel/ zie mezelf niet dun!! Maja.. maandag moet ik btw weer voor een vervolggesprek naar De Hoop, dan zal ik meer te horen krijgen over die opname die eraan gaat komen..

groetjes, gg:)

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 08 sep 2006 15:42

girliegirl schreef:Maar nu ben ik zwaarder hoor.. dus het is nu ook helemaal niet erg, toen was het wel erger.

Hoe erg het is, wordt zeker niet alleen bepaald door je gewicht, maar (vooral) door wat er nog in je hoofd omgaat...

Maar gelukkig heb je hulp :)
Veel succes en sterkte ermee.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 08 sep 2006 18:40

girliegirl schreef:46.0, bij een lengte van 1.72m.

Ohhh, ik ben 1.64 en weeg 47. Ben eigenlijk ook te licht, maar voel me gezond, en daar gaat het toch om?!? 8) :wink:

Suc6 verder!

Btw, een tijdje trug viel ik steeds af, zit nu weer op het zelfde gewicht als 'r voor, maar nog meer erbij wil 't ni!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 sep 2006 19:26

Andréa B. schreef:Ohhh, ik ben 1.64 en weeg 47. Ben eigenlijk ook te licht, maar voel me gezond, en daar gaat het toch om?!? 8) :wink:

Uhh, niet echt hoor. Je kan je wel heel erg gezond voelen terwijl er van binnen vanalles de soep in loopt.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 sep 2006 19:44

Hay GG

Wat aart dat je in een weekend zoveel aankwam!!
Wel heel fijn dat je hulp hebt gezocht en gevonden aleen vervelend dat je zolang moet wachten!!

Sterkte hoor en ik bid om kracht voor je.

Rianne

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 sep 2006 16:26

MrSokkie schreef:
Andréa B. schreef:Ohhh, ik ben 1.64 en weeg 47. Ben eigenlijk ook te licht, maar voel me gezond, en daar gaat het toch om?!? 8) :wink:

Uhh, niet echt hoor. Je kan je wel heel erg gezond voelen terwijl er van binnen vanalles de soep in loopt.

Je kunt er beter soep in laten lopen 8)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 09 sep 2006 18:22

Smurffie schreef:
MrSokkie schreef:

Je kunt er beter soep in laten lopen 8)

Haha :) Doe ik ook hoor! :P
@ MrSokkie, maar zo erg ist bij mij niet hoor! :wink: (denk ik... :P)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Archief”