Herman Finkers had het ooit over periodieke onthouding...
Voor periodieke onthouding zijn twee voorwaarden, te weten;
1. de vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben
2. je moet van kinderen houden
Moderator: Moderafo's
Maara schreef:Ik heb dan zelf nog niet echt ervaring maar mij is altijd geleerd dat een sexuele relatie niet ophoudt bij alleen met elkaar naar bed gaan.
Voor mij is seks de daad en de sexuele relatie ook alles daarom heen.
Een keer zijn of haar's lievelings maaltijd klaar maken, iets leuks kopen of de ander op een andere manier verrassen hoort daar ook bij.
Als je het alleen maar in bed houdt heb je grote kans dat het mis gaat als je iid ouder wordt en daar geen behoeft meer aan hebt.
En ook als je verkering hebt en nog niet het bed deelt kan je toch ook al een (volgens de bijbel) verantwoorde sexuele relatie hebben?
Teminste dat is mij vertelt...
hananja schreef:Ik was een zogenaamd 'moetje'. Ik moet zeggen dat je daar niet zo heel erg makkelijk voor uit komt in onze kringen. Zo vond ik het best wel heel erg moeilijk om te zeggen dat mijn ouders twaalf en een half jaar getrouwd waren, toen ik zelf net 12 was... Dan is het terug te rekenen, je schaamt je er wel voor. En dat terwijl je er helemaal niets aan kan doen. In die zin ben ik soms wel 'bang' om er over te praten. Niet zozeer omdat het zo'n enorm vreemd onderwerp is ofzo, maar omdat mensen zo snel oordelen. Je bent niet zozeer bang voor het onderwerp, maar je bent bang voor de reacties van mensen om je heen.
Het gaat nu heel slecht tussen mijn ouders en ze staan op het punt om te scheiden. ...
hananja schreef:...maar ook de Nederlandse wet stelt hier beperkingen aan
Marnix schreef:Boekenlezer, je goede inhoudelijke postings bewijzen maar weer dat Paulus gelijk had toen hij schreef: Het is beter om niet te trouwen, een man die niet getrouwd is kan zijn aandacht volledig op God richten maar de aandacht van een getrouwde man is verdeeld, hij wil en God behagen en zijn vrouw
Boekenlezer schreef:Marnix schreef:Boekenlezer, je goede inhoudelijke postings bewijzen maar weer dat Paulus gelijk had toen hij schreef: Het is beter om niet te trouwen, een man die niet getrouwd is kan zijn aandacht volledig op God richten maar de aandacht van een getrouwde man is verdeeld, hij wil en God behagen en zijn vrouw
Haha, ja, ik heb mij wel eens afgevraagd: zou dat een beetje te combineren zijn?Die studiedrang die ik heb, en een vrouw die (waarschijnlijk nogal veel) aandacht van me wil? En wat dacht je van een gezin, waarbij er altijd wel een kind aan je mouw trekt?
![]()
Aan de andere kant: het is misschien ook op te vatten als een uitdaging, om weer een andere kant van mijzelf te ontwikkelen. Meer veelzijdigheid dus.
Maar het moet gezegd worden: ik ben absoluut niet jaloers op die mensen, die weliswaar lekker getrouwd zijn, maar die in hun geloof niet al te ontwikkeld zijn en nogal afgaan op hun onderbuikgevoelens. In de tijd dat ik vrijgezel ben, heb ik toch wel erg veel interessants en moois geleerd door studie.
trijntjejohanna schreef:het topic is niet gesloten omdat 'men' bang is voor het onderwerp sexualiteit.. dat onderwerp is destijds gesloten omdat na zoveel pagina's eigenlijk alles er al zo wat over gezegd was.. en men was alleen nog maar aan het herhalen ....!
Riska schreef:Iemand schreef - ik weet niet meer wie en blader niet terug - over kleine kinderen en lichamelijke reacties, zoals een stijf piemeltje. Dat heeft gewoon niks met seks te maken, het is puur lichamelijk. Het is zelfs gevaarlijk dat seksuele reacties te noemen, want daders van seksueel misbruik zeggen tegen het slachtoffer - die lichamelijk reageert, omdat het lijf nou eenmaal zo in elkaar zit - 'zie je wel dat je het lekker vindt' en legt zo de schuld bij het kind.
Harm-J schreef:Wie het in het forum schreef weet ik niet, wat ik wel weet dat die argumentatie eens door een
zogenaamde wetenschapper werd misbruikt om pedofilie te vergoeilijken!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten