mondriaan
Oh nee, de Ware kerk, oftewel God's kerk....de strijdende en triomferende kerk!

Moderator: Moderafo's
barryvrouw schreef:jas schreef:Als dus de zonde haar kracht ontleent aan de wet, kan zij nooit een voorwaarde zijn om tot Christus te komen. Dat is bijna zeggen dat je krachtig moet zondigen om tot Christus te gaan en lijkt op een aansporing om er maar op los te leven.
Volgens mij leg je die tekst dan verkeerd uit.
In Romeinen 7:7 lees je het volgende:
Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Dat zij verre. Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren.
Romeinen 5:13 zegt dit:
Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.
Als de wet er niet geweest zou zijn, zouden we via een andere wet zondaars zijn. Alleen al de 1e wet van God veroordeeld ons allen. Zelfs de onmondige kinderen zijn belast met erfzonde.
Zeker geen vrijbrief om er maar op los te leven.
Paulus geeft in het 58e vers nog mee:
Zo dan, mijn geliefde broeders! Zijt standvastig, onbewegelijk, altijd overvloedig zijnde in het werk des Heeren, als die weet, dat uw arbeid niet ijdel is in den Heere.
mondriaan schreef:kerkisme is erg dodelijk voor de godsdienst, en geen eeen kerk is de ware.
mondriaan
essiee schreef:Oh nee, de Ware kerk, oftewel God's kerk....de strijdende en
triomferende kerk!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 26 gasten