Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daphne » 31 dec 2009 15:00

@Annette: Hij heeft deze week drie dagen gewerkt, vorige week niet. Het blijft zorgelijk. Toch komt er elke keer op het juiste moment op één of andere manier geld binnen en dat zien we echt als een wonder!
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 31 dec 2009 19:39

Daphne: Sterkte !!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2009 19:47

@Annette, de thuiszorg betaalt idd goed. Maar ik vond zelf het werken in het verzorgingshuis vele malen leuker. Maar dat betaalt wel minder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 dec 2009 19:50

idd een wonder Daphne!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2010 19:26

@Daphne en Markie: sterkte & succes!

Wij hadden vandaag een pechgevalletje: m'n laptop wou niet meer starten... nu was die al behoorlijk oud (3 of 4 jaar) en het zag ernaar uit dat het de videokaart was en dat kost al snel zo'n 180 euro. We vonden dat 'm niet meer waard en daarom zijn we vrij kort voor sluitingstijd nog even naar de Mediamarkt gereden voor een nieuwe Vaio. Toch weer een forse hap uit je begroting, waar je eigenlijk niet op rekent... maar goed, als het goed is kan ik nu weer even vooruit.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2010 21:06

Tsja gaan niet zo leuk het jaar in. Misschien valt het mee.. misschien ook best een tegenvaller.

We hebben de vakantie naar Canada geboekt, wat super gaaf is.. en we het geld er ook wel voor hebben.

Maar heel waarschijnlijk moeten we dit jaar een advocaat in de arm nemen (1e stap: een brief is de deur al uit naar een advocaat) en heeel misschien komt er nog wel een rechtzaak. En dat gaat ook veel geld kosten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2010 22:02

Evelien schreef:Tsja gaan niet zo leuk het jaar in. Misschien valt het mee.. misschien ook best een tegenvaller.

We hebben de vakantie naar Canada geboekt, wat super gaaf is.. en we het geld er ook wel voor hebben.

Maar heel waarschijnlijk moeten we dit jaar een advocaat in de arm nemen (1e stap: een brief is de deur al uit naar een advocaat) en heeel misschien komt er nog wel een rechtzaak. En dat gaat ook veel geld kosten.

Hey gaaf.. Canada.. waar?
Rechtzaak en geldkosten: Niet als je hem wint 8)
Time flies when you have none!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2010 22:13

Sterretje schreef:Rechtzaak en geldkosten: Niet als je hem wint 8)

Da's niet helemaal waar, hoor. Je krijgt als je wint in de méeste (niet alle) gevallen een proceskostenveroordeling (de verliezende partij moet dan dus betalen), maar die dekt doorgaans zeker niet alle kosten die je hebt gemaakt. Zo'n veroordeling komt tot stand via een bepaalde tabel, er wordt gekeken naar welke handelingen er allemaal zijn verricht en daar wordt een bepaald bedrag(je) aan gelinkt, maar het is algemeen bekend dat die tarieven érg laag zijn ingeschat.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jan 2010 13:23

Wij hebben net onze jaarafrekening van Eneco gekregen en we krijgen 300 euro terug. Nu is dat natuurlijk helemaal niet erg :mrgreen: maar vorig jaar kregen we óók al zo'n 300 euro terug, terwijl we het jaar daarvoor 500 euro terug moesten betalen! Ik snap er echt niks van, we stoken niet meer of minder dan anders, we hebben nog steeds enkel glas bij de meeste ramen en we hebben vloerverwarming, wat ook best wel wat energie trekt. We moeten nu per maand 99 euro gaan betalen, terwijl dat 2 jaar geleden nog 173 euro was! Ik schrok daar een beetje van en heb het snel teruggedraaid naar 130 euro. Straks zitten we volgend jaar weer met een torenhoge rekening! Wat betalen jullie ongeveer per maand? Wij hebben een huis van twee verdiepingen, dus niet echt groot, maar 99 euro vind ik wel errug weinig! :-k

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 jan 2010 14:02

Ik dacht dat wij 60/70 euro per maand betalen (flat). Wij krijgen ook veel terug, aangezien we hier nog maar 3 maanden wonen en het huis al een jaar hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2010 14:14

Wij moeten eigenlijk 98 euro per maand betalen voor een 2 onder 1 kap maar wij hebben hem zelf op 120 gezet en afgelopen week heb ik hem nog 25 euro hoger laten zetten.
We stoken nu ook in de bijkeuken,wc en badkamer en heb echt geen idee of dat veel meer kost maar ik betaal liever teveel dan dat we bij moeten betalen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2010 15:47

Merisja schreef:Wij hebben net onze jaarafrekening van Eneco gekregen en we krijgen 300 euro terug. Nu is dat natuurlijk helemaal niet erg :mrgreen: maar vorig jaar kregen we óók al zo'n 300 euro terug, terwijl we het jaar daarvoor 500 euro terug moesten betalen! Ik snap er echt niks van, we stoken niet meer of minder dan anders, we hebben nog steeds enkel glas bij de meeste ramen en we hebben vloerverwarming, wat ook best wel wat energie trekt. We moeten nu per maand 99 euro gaan betalen, terwijl dat 2 jaar geleden nog 173 euro was! Ik schrok daar een beetje van en heb het snel teruggedraaid naar 130 euro. Straks zitten we volgend jaar weer met een torenhoge rekening! Wat betalen jullie ongeveer per maand? Wij hebben een huis van twee verdiepingen, dus niet echt groot, maar 99 euro vind ik wel errug weinig! :-k

Wij zijn het afgelopen jaar ook zo'n 20 euro per maand minder gaan betalen, doordat de energieprijzen omlaag gingen. De energieleverancier heeft zelf dat maandbedrag verlaagd vanwege die dalingen en we zitten nu op een maandbedrag van circa 100 euro. Ons (oude) huis telt 100 m2 (ook niet zo groot dus), we hebben een HR+ CV-ketel en deels dubbele beglazing.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 jan 2010 16:08

Wij betalen voor onze hoekwoning uit 2002 (110 m²) 95 euro aan stadsverwarming. Ik heb hem vastgezet op 127 euro omdat wij vorig jaar nog 157 euro betaalde. Dit was door een fout van Eneco waardoor we in 9 maanden moesten betalen voor 12 maanden. Al met al is 127 toch altijd nog 30 euro lager per maand dan we eerder hadden en waarschijnlijk krijgen we volgend jaar dan ook nog iets terug.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2010 16:39

Wij kregen aanslagen van de zorgtoeslag. We vermoedden al wel dat we dat ten onrechte kregen, maar nu moeten we allebei alles terugbetalen. Daar snap ik echt niks van, we hebben niks aangevraagd ofzo, maar krijgen dat beiden elke maand, en dan opeens aan het eind van het jaar moet je alles in 1 keer terugbetalen. Geef het dan gewoon niet, dan missen we het ook niet :?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2010 16:42

precies. Wij kregen het pas ook weer binnen. We hebben ze gelijk gebeld dat we het geld niet eens nodig hebben. Gelukkig konden ze niks storten want het geld dat binnen zou komen kwam op mijn oude rekeningnummer.

Wat wij betalen aan voorschot? geen flauw idee.

Terug naar “Archief”