Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2009 15:16

Ja, ik hoop het ook. Hij heeft de afgelopen weken honderden bedrijven benaderd. Of hij krijgt gelijk negatieve reactie ("Er is geen klus") óf ze zijn eerst laaiend enthousiast, willen z'n CV en kopieën van z'n diploma's en certificaten hebben en geven vervolgens aan geen werk voor hem te hebben. Erg vervelend allemaal. Elke keer de hoop 'wie weet, wordt het nu wat' en dan toch weer teleurgesteld worden.
Hij heeft nu wel zicht op een klus vanaf januari tot aan de zomervakantie, maar goed, ik heb nu al genoeg meegemaakt. Het zou best kunnen dat eind december blijkt dat hij toch niet hoeft te komen, omdat de klus vanwege de crisis niet doorgaat...

@Daatje: Hij is voornamelijk druk bezig met werk zoeken en omdat hij bij de KvK als 'Freelance lasser' staat ingeschreven, zit hij daar ook zo'n beetje aan vast. Gelukkig heeft hij afgelopen maandag gewerkt (wel 20 uur op één dag... :o ) en is hij gisteren en vandaag bij een bedrijf waarvoor hij eerder klussen gedaan heeft gevraagd om te komen. Er is een kansje dat hij daar kan blijven tot de kerst.
En ja wat betreft 3 maanden overbruggen met één salaris: Waren er alleen de normale vaste lasten (huur, gas, water, licht, autoverz., zorgverz.) geweest, dan was het goed te doen. Maar mijn man moet zelf een fors bedrag aan verzekering (voor het geval hij arbeidsongeschikt wordt) en belasting (is nu erg hoog, omdat hij belasting over dit jaar en een voorschot voor volgend jaar) moet betalen...
Er gaat op dit moment anderhalf keer zoveel geld uit als er binnekomt...
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 dec 2009 15:19

Balen zeg al die onzekerheid. En als het dan ook financieel in de papieren gaat lopen.. :( . Kun je alle tegenvallers nog wel opvangen met een buffer? Ga heel hard duimen dat je man zo snel mogelijk weer vast werk heeft!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2009 15:24

Ehm, die buffer begint al op te raken... :oops:
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 dec 2009 16:16

Oei Daphne, dat zijn zorgen!
Hoop voor jullie dat er snel positief nieuws komt hoor.
Enne weet niet precies wat je man voor werk doet, maar misschien dat als je een pb naar me stuur ik wat mensen voor je heb die misschien tijdelijk iemand kunnen gebruiken :wink: :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 dec 2009 18:01

Oei dat is vervelend Daphne! Eigenlijk wil je je helemaal niet druk maken om geld, maar als de bodem van je spaarpot in zicht komt is het toch wel eng. Is een uitkering niet mogelijk als je zzp'er bent?

Ik moet ook een nieuwe baan gaan zoeken, erg spannend... maar ik heb nog even de tijd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 dec 2009 20:55

Vervelend, Daphne, wat een zorg zeg! Hoop dat hij snel een vaste baan mag vinden!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 dec 2009 22:05

Zo, wat een zorgen, Daphne. 1,5 keer zoveel uitgeven als er binnen komt... dat houd je natuurlijk niet zo heel lang vol. Hopelijk gaan die klussen wel door.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 dec 2009 22:46

Daphne schreef:Hier gaat het allemaal niet zo geweldig qua financiën. Mijn man is, na twaalf weken zonder werk gezeten te hebben, gisteren eindelijk weer begonnen. Hij is ZZP'er en vanwege de crisis is er zeer weinig werk. Gelukkig lijkt de markt weer wat aan te trekken en heeft hij weer wat (korte) opdrachten. Lastig hoor, 3 maanden rondkomen van mijn mini-salaris... :shock:

Mijn man doet hetzelfde werk als jouw man, regelmatig werd hem gezegd dat hij met zijn kwaliteiten en papieren wel voor zichzelf kon beginnen maar ik ben nog altijd zo blij dat hij het niet heeft gedaan! Van het voorjaar is hij 2 keer aan zijn meniscus geopereerd nu weer zijn enkel gebroken en daarbij het feit dat er zo weinig werk is. Het is nu zo dat de ZZP-ers het eerst naar huis worden gestuurd zodat er voor het eigen personeel werk overblijft. Alhoewel er bij hem op het werk ook veel Polen en Portugezen werken voor 8 euro per uur.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 dec 2009 01:06

*Annet* schreef:Mijn man doet hetzelfde werk als jouw man, regelmatig werd hem gezegd dat hij met zijn kwaliteiten en papieren wel voor zichzelf kon beginnen maar ik ben nog altijd zo blij dat hij het niet heeft gedaan! Van het voorjaar is hij 2 keer aan zijn meniscus geopereerd nu weer zijn enkel gebroken en daarbij het feit dat er zo weinig werk is. Het is nu zo dat de ZZP-ers het eerst naar huis worden gestuurd zodat er voor het eigen personeel werk overblijft. Alhoewel er bij hem op het werk ook veel Polen en Portugezen werken voor 8 euro per uur.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige bedrijven doen dat inderdaad op deze manier, maar er zijn ook bedrijven die er juist voor kiezen om met ZZP'ers te werken, die kunnen ze na een klus namelijk gewoon wegsturen.
Mijn man is vorig jaar begonnen en 'kwam om' in het werk, hij kreeg meer opdrachten dan hij aan kon.

@Tuinfluiter: Mijn man is lasser.

@ Lalage: Nee, er is geen mogelijkheid voor het krijgen van een uitkering als ZZP'er. Dit hoort bij je ondernemersrisico. Kom je écht in de problemen, als je bijvoorbeeld geen rekeningen meer kunt betalen, dan is er wel een mogelijkheid om bij de plaatselijke gemeente een speciale regeling voor mensen met een eigen bedrijf/ZZP'ers aan te vragen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 dec 2009 03:19

Wow dat is wel heel erg heftig zeg. sterkte.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2009 07:48

heftig hoor! mijn broertje is ook lasser, bij het bedrijf waar hij werkt worden nu de klusjes zelf gedaan, zoals schoonmaken en ramen zemen, wat anders wekelijks door een bedrijf werd gedaan.
Het werk is gewoon op.

veel sterkte hoor! hopelijk zijn er gauw dingen waar hij aan de slag kan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 dec 2009 12:20

Lalage schreef:Ik moet ook een nieuwe baan gaan zoeken, erg spannend... maar ik heb nog even de tijd.
Je contract wordt niet verlengd? Succes met zoeken en solliciteren!

Sterkte Daphne en man!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor *Annette* » 30 dec 2009 22:26

Heeft je man nog steeds werk Daphne? Sterkte, moeilijke situatie!

Ik herken er wel wat van bij m'n ouders, daar gaat er ook veel meer uit dan er binnenkomt.
Machines gaan kapot, je hebt eigenlijks geen geld voor een nieuwe, maar je kunt niet zonder...
Gelukkig lukt het me ouders om er goed mee om te gaan, anders is het niet vol te houden, en
maar hopen op betere tijden.

Nu het in het topic toch over finaciën gaat, wie weet er een beetje goed betaald baantje voor
in de zomervakantie? Duurt nog lang, maar toch ;)...
Wat de toekomst brengen moge........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 dec 2009 10:49

Annette, de thuiszorg schijnt wel goed te betalen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 dec 2009 12:24

Lalage schreef:Annette, de thuiszorg schijnt wel goed te betalen.

idd, de icare!! ik weet niet of je regio zwolle woont iod! ikheb het jaren gedaan! verdient flink, zeker boven de 9 euro per uur op je rekening! dan acht uur op een dag! lekker verdienen!

Terug naar “Archief”