JeeWee schreef:Ik denk dat het binnen de kerk mogelijk moet zijn dat ieder zijn standpunt in dezen houdt.
Dat de één de ander niet gaat overtuigen, maar dat we ons buigen over de centrale vraag in het Evangelie: "maar gij, wie zegt gij dat Ik ben".
Hoe zie je dat nu voor je, dat er over deze kwestie verdeeldheid zou kunnen bestaan binnen de Kerk?
Het raakt erg veel hoor, de kwestie van homofilie. Het huwelijk is er vanaf het eerste hoofdstuk in Genesis bij, tot en met één van de laatste hoofdstukken van Openbaringen. Vanaf het begin tot het eind is het huwelijk, seksualiteit, mannelijkheid en vrouwelijkheid e.d. een prominent thema, waar de Bijbel erg veel aandacht aan besteedt. Ik zie niet voor me hoe jij voor je kunt zien dat een hechte geestelijke gemeenschap mogelijk is, waarin men elkaar mag aanspreken op vermeende zonde en elkaar mag bemoedigen om ernst de maken met de heiliging, terwijl men fundamenteel van mening verschilt over zaken die zeer prominent aanwezig zijn in de Bijbel, in de Christelijke ethiek, en in het dagelijks leven van iedereen.
Even concreet; als ik denk dat een homoseksuele relatie aangaan zondig is, hoe moet ik dan reageren op een broeder die een homoseksuele relatie aangaat, op zo'n manier dat het niet leidt tot een conflict, maar dat beide meningen kunnen bestaan binnen de Kerk?