JeeWee schreef:Nee, dat is niet zoals ik het stel.
Maar ik concludeer uit de vele contacten die ik heb met predikanten uit refokringen dat zij eigenlijk vinden dan niet zij een oordeel moeten vellen over relaties.
Omdat over dit soort zaken de Bijbel voor meerderelei uitleg vatbaar is, wordt dat een zaak tussen de personen in kwestie en God.
Toch kan geen predikant dat hardop zeggen, omdat dat de eenheid in de kerken op het spel zet.
Homo's worden natuurlijk niet letterlijk verjaagd.
Maar als er geen ruimte is, stik je en verlaat je de gemeente.
Vaak met veel pijn en verdriet.
Kijk dit is juist het punt en nu stel je het weer. Jij geeft aan dat het niet is zoals je het stelt nav mijn vraag. Maar doordat er geen ruimte is, voelen zij zich verstikt en verlaten ze de gemeente met veel pijn en verdriet.
Maar, het probleem zit er juist in dat er mijn inziens een eis van ruimte wordt gesteld en als die ruimte er niet komt dan gaan ze weg. Het grootste probleem is echter ....... er wordt niet op juiste toon met elkaar gesproken. Enerzijds door degene die het betreft en anderzijds de ambtsdragers die geen enkele moeite doen om te luisteren en gelijk aangeven hoe het werkelijk zit. Beiden creëren een vacuüm waar slachtoffers vallen.
En op dit moment wordt het probleem alleen maar groter, wederzijds respect wat ontbreekt en harde opmerkingen die op allerlei plaatsen gemaakt worden. Zoals ook hier.
En als de maatschappij door dendert krijg je vanzelf dat de loopgraven dieper worden. Zie bijvb. de nieuwe actie om de wet van de enkelfeitsconstructie weer aan te gaan pakken en de wijze waarop dit door bepaalde personen wordt opgepakt. Er mag niet meer ogv Gods Woord keuzes worden gemaakt door organisaties.