marjo schreef:Misschien moet je eerst even de randjes opvouwen voor je hem in de filterhouder doet?
Dat is een goeie, ga ik eens even proberen
petra85 schreef:
En 4000 per week meer, betekent nog niet dat je dan over houdt.
Laat ik voorop stellen dat ik met name vanuit betrokkenheid bij juridische advisering van bedrijven zo nu en dan inzage krijg in bedrijfsresultaten e.d., dus zelf geen agrarisch ondernemer ben ofzo, maar als je geen personeel hebt móet je met 4.000 euro per week extra toch wel wat over kunnen houden? Ik ga er vanuit dat Annette hier sprak over een (min of meer) toptijd - als je dan als ondernemer nog geen winst maakt, is er iets structureel mis lijkt mij... dan zou ik me afvragen of het überhaupt wel loont om door te gaan.
Ik vermoed dat Petra het over omzet heeft en dat er nog bedrijfskosten af moeten. Boerenbedrijven zijn behoorlijk kapitaalintensief, hoor. Ik denk dat veel agrariers inderdaad economisch niet levensvatbaar zijn; maar je bedrijf opgeven dat vaak van generatie op generatie is opgebouwd doe je ook niet zo maar. En veel boerenbedrijven hangen van leningen aan elkaar, dus stoppen brengt ook de nodige problemen met zich mee.
"En veel boerenbedrijven hangen van leningen aan elkaar, dus stoppen brengt ook de nodige problemen met zich mee.[/quote]"
Een pachter leeft rijk en sterft arm en een eigenaar leeft arm en sterft rijk. Is een spreekwoord. En er zit wel wat in. Wij zijn ook agrariër, en dat zie ik ook zo.