Raido schreef:Vreemd dat ik die booschen dwaalleer niet herken..
Nee, de meeste mensen luisteren 'er over heen'. Maar het pleit in elk geval niet voor je dat je het niet hoort.
Moderator: Moderafo's
Zoals God onze zonden aan Jezus Christus toerekenende, zo rekent Hij de rechtvaardigheid van Jezus Christus aan ons toe! 2 Kor. 5 : 21 zegt: “Want Hem, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.” God rekent de rechtvaardigheid van Jezus Christus toe aan een ieder die Zijn volbrachte werk aanneemt en vertrouwt. Zo zeker als God onze zonden aan Christus toerekende, zo zeker rekent Hij Christus’ rechtvaardigheid aan ons toe.Nee hoor, iedereen kan het weten. Maar men heeft van de rechtvaardiging een ingewikkeld systeem gemaakt.
Niet direct mee eens, met de formulering dan, er is geen rechtvaardiging door het geloof, maar door Jezus Christus (door het geloof in Jezus Christus), maar dat komt op het zelfde neer.Er is maar één rechtvaardiging, nl., door het geloof.
Klinkt dogmatisch, bevindelijk en erg reformatorisch maar 1 ik ken het niet, en 2 ik begrijp niet eens wat er staat.Maar men leert een rechtvaardiging van eeuwigheid, één voor, één door, en één in de vierschaar der consciëntie.
Dat heb ik je nooit horen claimen, alleen horen claimen dat jij de waarheid hebt en die niet kunt vinden in de kerken, en dat vind ik arrogant...Die leer vindt je nergens in de Bijbel terug en dat is ook niet de leer van de reformatoren. Dat 'systeem' is er later maar ingeslopen. Men heeft er een complex theologisch systeem van gemaakt. Sommigen verwijten mij nu arrogantie omdat ik zeg dat ik de Bijbelse rechtvaardigingsleer aanhang, maar ik kan het beter omdraaien.
O... juist ja... wat vreemd, dat ik dat allemaal niet herken, ach de waarheid is ook maar zover als iemand die ziet door zijn eigen gekleurde bril.Men is zo arrogant om de Bijbelse rechtvaardigingsleer te verwerpen en men heeft zelf een systeem uitgedokterd waardoor de schijngelovigen op valse gronden gezet kunnen worden zonder kennis aan Christus te hebben, en de mensen die de oude rechtvaardigingsleer aanhangen worden verbannen en onder censuur gezet. Overigens is ook het afwijzen van de verkondiging van het aanbod van genade hier een uitvloeisel van. Die past nl. niet meer in het systeem.
Raido schreef:Zoals God onze zonden aan Jezus Christus toerekenende, zo rekent Hij de rechtvaardigheid van Jezus Christus aan ons toe! 2 Kor. 5 : 21 zegt: “Want Hem, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.” God rekent de rechtvaardigheid van Jezus Christus toe aan een ieder die Zijn volbrachte werk aanneemt en vertrouwt. Zo zeker als God onze zonden aan Christus toerekende, zo zeker rekent Hij Christus’ rechtvaardigheid aan ons toe.Nee hoor, iedereen kan het weten. Maar men heeft van de rechtvaardiging een ingewikkeld systeem gemaakt.Niet direct mee eens, met de formulering dan, er is geen rechtvaardiging door het geloof, maar door Jezus Christus (door het geloof in Jezus Christus), maar dat komt op het zelfde neer.Er is maar één rechtvaardiging, nl., door het geloof.Klinkt dogmatisch, bevindelijk en erg reformatorisch maar 1 ik ken het niet, en 2 ik begrijp niet eens wat er staat.Maar men leert een rechtvaardiging van eeuwigheid, één voor, één door, en één in de vierschaar der consciëntie.Dat heb ik je nooit horen claimen, alleen horen claimen dat jij de waarheid hebt en die niet kunt vinden in de kerken, en dat vind ik arrogant...Die leer vindt je nergens in de Bijbel terug en dat is ook niet de leer van de reformatoren. Dat 'systeem' is er later maar ingeslopen. Men heeft er een complex theologisch systeem van gemaakt. Sommigen verwijten mij nu arrogantie omdat ik zeg dat ik de Bijbelse rechtvaardigingsleer aanhang, maar ik kan het beter omdraaien.O... juist ja... wat vreemd, dat ik dat allemaal niet herken, ach de waarheid is ook maar zover als iemand die ziet door zijn eigen gekleurde bril.Men is zo arrogant om de Bijbelse rechtvaardigingsleer te verwerpen en men heeft zelf een systeem uitgedokterd waardoor de schijngelovigen op valse gronden gezet kunnen worden zonder kennis aan Christus te hebben, en de mensen die de oude rechtvaardigingsleer aanhangen worden verbannen en onder censuur gezet. Overigens is ook het afwijzen van de verkondiging van het aanbod van genade hier een uitvloeisel van. Die past nl. niet meer in het systeem.
Raido schreef:Niet direct mee eens, met de formulering dan, er is geen rechtvaardiging door het geloof, maar door Jezus Christus (door het geloof in Jezus Christus), maar dat komt op het zelfde neer.Jas schreef:Er is maar één rechtvaardiging, nl., door het geloof.
Er is dan toch wel enig verschil tussen de afzonderlijke kerken in mijn ogen, ik zit goed in deze kerk GerGem Noord Van Dieren. Het gaat mij om God.Misschien moet je je toch eens wat meer in Kersten gaan verdiepen. Dan weet je tenminste wat er in je eigen kerkverband de officiële leer is.
Ik bedoel, is het niet genant om dat van een thuislezer te horen wat er in jouw kerk geleerd wordt?
Raido schreef:Ik las hier pas van een aantal mensen dat ze van zichzelf of (volgens hun) van God niet meer naar een kerk mogen gaan omdat er geen enkele kerk is waarin God wordt gediend zoals hij dat bevolen heeft, ik vind dat zelf een beetje een simplistisch gedachte, waarom zou je je zelf verbieden om naar Gods huis te gaan. God beveeld ons "Dat wij onze onderlinge bijeenkomsten niet nalaten", dan is het voor mij toch duidelijk dat God bedoeld dat je naar de kerk moet gaan?
Neem bijvoorbeeld de tijd dat Jezus werd geboren, het gros van de priesters was saduceeër en geloofde o.a. niet in het leven naar de dood, het volkomen leeg geloof, en toch gaan Jozef en Maria naar de tempel om hun Jezusje te laten besnijden. Maar neem bijvoorbeeld Anna een kranig, oud besje van in de tachtig, waarvan staat dat ze elke dag naar de tempel ging om te bidden.. terwijl de tempel verkracht werd en de essentie van het geloof weg was..
En zouden wij dan thuis in onze oudvaders duiken en mopperend en foeterend zeggen dat God niet wil dat wij naar de kerk gaan, als daar niet 'DE' ware leer wordt gepredikt?
Raido schreef:En jou visie op doop? avondmaal?
Raido schreef:Het is door Jezus ingesteld, en ik denk dat het een goed nagedachtenis is als je het op de manier van Jezus doet, met gewoon brood en gewone wijn..
Het gaat om de nagedachtenis aan, niet om het eten, want dan stond er vast wel bier en een halve haan... toch?
Raido schreef:Het is door Jezus ingesteld, en ik denk dat het een goed nagedachtenis is als je het op de manier van Jezus doet, met gewoon brood en gewone wijn..
Het gaat om de nagedachtenis aan, niet om het eten, want dan stond er vast wel bier en een halve haan... toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten