Maar idd onderbouwen met teksten staat wel geleerd.

Moderator: Moderafo's
Andre schreef:Marnix en ik hebben denk ik voldoende aan de woorden van Jezus zelf, en kunnen daar mee uit de voeten, waarom moeilijk doen als Jezus duidelijk is?
jas schreef:Andre schreef:Marnix en ik hebben denk ik voldoende aan de woorden van Jezus zelf, en kunnen daar mee uit de voeten, waarom moeilijk doen als Jezus duidelijk is?
Op wat of wie reageer je nu eigenlijk hiermee?
Andre schreef:jas schreef:Andre schreef:Marnix en ik hebben denk ik voldoende aan de woorden van Jezus zelf, en kunnen daar mee uit de voeten, waarom moeilijk doen als Jezus duidelijk is?
Op de mensen die zich aangesproken voelen.
jas schreef:Marnix schreef:Jas (en Caprice), dat zegt nog niets.... hoe roept God mensen dan? (...)
De bijbel zegt dat God ons geroepen heeft.... hoe? Door de bijbel, door preken, evangelisatie etc. De hele bijbel is een oproep van God om je te bekeren en in Hem te geloven. Ga nou niet het woord "geroepen" in de bijbel opeens koppelen aan een speciale roeping buiten de bijbel om.
Marnix, het valt me altijd op dat argumenten op basis van teksten jou niet veel zeggen. De roeping is uit het gehoor, dat ben ik met je eens. Echter, als het gehoorde niet verder komt, of als, om eens een metafoor te gebruiken, het zaad in de rotsachtige aarde valt, dan doet het verder niet veel. De Heilige Geest moet dus het gehoorde in ons hart brengen zodat het vrucht draagt. Hiervan zegt de Heere in Jes. 55:11; "Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende". Kijk, dat is de krachtdadige roeping die van de Heere is. Als die bij een mens binnenkomt, dan wordt die ook verzegeld, nl. door de Heilige Geest. Want die getuigt dan met onze geest dat wij kinderen Gods zijn. Rom. 8:16
jas schreef:Andre schreef:jas schreef:Andre schreef:Marnix en ik hebben denk ik voldoende aan de woorden van Jezus zelf, en kunnen daar mee uit de voeten, waarom moeilijk doen als Jezus duidelijk is?
Op de mensen die zich aangesproken voelen.
Erg flauw, het was Marnix die om bewijs vroeg en bovendien kun je niet om het werk van de Geest heen. Maar goed, als je niet wilt antwoorden doe je het toch niet.
Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:Sorry ik ken die brieven goed genoeg.... Als daar iets in stond over roeping had ik het wel gelezen... Maar ik heb het nooit kunnen vinden. Daarom wil ik jou vragen het dus aan mij uit te leggen als je die moeite wil nemen. Anders blijf ik bij mijn standpunt.
"En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt" Rom. 8:30
"Want gij ziet uw roeping, broeders, dat gij niet vele wijzen zijt naar het vlees, niet vele machtigen, niet vele edelen. Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, enz." 1 Kor. 1:26
Jas (en Caprice), dat zegt nog niets.... hoe roept God mensen dan?
Marnix schreef:Dus Gods beloften stellen niets voor? Je moet maar afwachten of het bij jou in goede aarde is gevallen? Je hebt trouwens gelijk hier... maar wanneer werkt de Geest in je en zorgt Hij dat het vrucht draagt? Waar merk je dat aan? Moet je dan afwachten totdat het geloof helemaal super is? Het kan wel eens zijn dat je dan te lang wacht... omdat je verkeerde dingen VERwacht... God werkt wedergeboorte in je... maar Hij beloofde je het al lang geleden.... dat Hij je Vader wil zijn door Jezus Christus. Je mag dan deelnemen aan het avondmaal... en de Geest je hele leven Zijn werk in je laten doen zodat je verder mag groeien en steeds meer vruchten mag dragen...
Wat mij in je reacties opvalt is dat je alleen maar zelf met teksten komt... maar niet op teksten die ik je geef die andere dingen aanwijzen weerlegt of daarop reageert.... Veel praten en weinig luisteren...
caprice schreef:Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:Sorry ik ken die brieven goed genoeg.... Als daar iets in stond over roeping had ik het wel gelezen... Maar ik heb het nooit kunnen vinden. Daarom wil ik jou vragen het dus aan mij uit te leggen als je die moeite wil nemen. Anders blijf ik bij mijn standpunt.
"En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt" Rom. 8:30
"Want gij ziet uw roeping, broeders, dat gij niet vele wijzen zijt naar het vlees, niet vele machtigen, niet vele edelen. Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, enz." 1 Kor. 1:26
Goed, heel kort dan:
Uitwendig door Zijn Woord, en inwendig door Zijn Geest.
jas schreef:Marnix schreef:Dus Gods beloften stellen niets voor? Je moet maar afwachten of het bij jou in goede aarde is gevallen? Je hebt trouwens gelijk hier... maar wanneer werkt de Geest in je en zorgt Hij dat het vrucht draagt? Waar merk je dat aan? Moet je dan afwachten totdat het geloof helemaal super is? Het kan wel eens zijn dat je dan te lang wacht... omdat je verkeerde dingen VERwacht... God werkt wedergeboorte in je... maar Hij beloofde je het al lang geleden.... dat Hij je Vader wil zijn door Jezus Christus. Je mag dan deelnemen aan het avondmaal... en de Geest je hele leven Zijn werk in je laten doen zodat je verder mag groeien en steeds meer vruchten mag dragen...
Wat mij in je reacties opvalt is dat je alleen maar zelf met teksten komt... maar niet op teksten die ik je geef die andere dingen aanwijzen weerlegt of daarop reageert.... Veel praten en weinig luisteren...
Nou volgens mij ga ik zowat overal op in, maar goed als jij dat vindt. Dat er in mijn antwoorden veel teksten zitten dat klopt. Maar dat vind ik dan ook meteen een hypocriete stelling van je. Want als ik zomaar wat zei, zonder dat met teksten te bewijzen, dan zou je daarmee weer een argument hebben om te zeggen dat ik mijn argumenten niet Bijbels fundeerde. Sowieso kan ik het dus bij jou niet goed doen. Dat spijt me. Ik haal inderdaad veel teksten aan en dat komt omdat ik het liefst maar Gods Woord laat spreken. Dat is immers het enige wat zuiver is. Wat betreft je vraag wanneer de Geest in je werkt, die snap ik niet. Ik heb me nooit moeten afvragen wanneer de Geest in me werkte. Want als de Geest in je werkt, is dat overduidelijk. Dan is dat zo overtuigend en hartgrondig dat het niet te ontkennen valt. Er is dan dus geen enkele twijfel mogelijk. Dat is het getuigenis in ons hart van de Geest dat wij kinderen Gods zijn. Is dat niet prachtig? Ik heb liever dat de Heere het zegt op Zijn tijd, dan dat ik het zou moeten zeggen en het zou niet waar zijn. Samengevat, je hoeft dus nooit te twijfelen over het feit of iets wel of niet van de Geest is. Als het van de Geest is, stel je jezelf die vraag niet.
Marnix schreef:caprice schreef:Goed, heel kort dan:
Klopt, alleen ik heb het idee dat bij sommige mensen God allang aan het werk is en ze heeft geroepen, daarom geloven ze namelijk in Hem... maar ondertussen beweren ze dat ze niet bekeerd zijn en nog niet geroepen omdat ze iets bijzonders willen voelen/meemaken... Terwijl God ze al heeft geroepen door Zijn Woord en Geest.
Marnix schreef:caprice schreef:Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:Sorry ik ken die brieven goed genoeg.... Als daar iets in stond over roeping had ik het wel gelezen... Maar ik heb het nooit kunnen vinden. Daarom wil ik jou vragen het dus aan mij uit te leggen als je die moeite wil nemen. Anders blijf ik bij mijn standpunt.
Goed, heel kort dan:
Klopt, alleen ik heb het idee dat bij sommige mensen God allang aan het werk is en ze heeft geroepen, daarom geloven ze namelijk in Hem... maar ondertussen beweren ze dat ze niet bekeerd zijn en nog niet geroepen omdat ze iets bijzonders willen voelen/meemaken... Terwijl God ze al heeft geroepen door Zijn Woord en Geest.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten