Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jun 2004 00:22

Pivo schreef:als ik zo die berichten lees kan het wel via internet. toch is de kans groot dat als je iemand van internet leuk vind en je die rl gaat ontmoeten, dat het erg tegen valt. volgens mij kan je niet verliefd worden op iemand die je alleen van foto en chatten kent. hoogstends leuk vinden.

De keren dat ik iemand van internet irl gezien heb viel het zeker niet tegen, maar dat was ook niet zo heel vaak. :)

Ik denk juist wel dat je zo op iemand verliefd kunt worden, misschien juist wel eerder: omdat je minder van diegene ziet vul je het zelf in.
En dan kan het irl bevestigd worden, of een beetje tegenvallen, maar verliefd worden kan denk ik prima. (Je hoort toch nog best regelmatig van die verhalen dat mensen naar Kuweit ofzo vliegen om iemand van de chat te ontmoeten)

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 25 jun 2004 08:13

*heeft eigen ervaring* :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jun 2004 09:42

Pivo schreef:als ik zo die berichten lees kan het wel via internet. toch is de kans groot dat als je iemand van internet leuk vind en je die rl gaat ontmoeten, dat het erg tegen valt. volgens mij kan je niet verliefd worden op iemand die je alleen van foto en chatten kent. hoogstends leuk vinden.

uh, ja dat vond ik dus ook, maar de symptomen (vlinders in de buik, niet kunnen concentreren enzo) waren er wel degelijk. Ik kon het niet helpen... het was wel ff wennen in het echt en het begin was niet makkelijk, maar na drie maanden verkering (dus 4 irl) was het gewoon duidelijk dat we de goeie te pakken hadden.

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 28 jun 2004 10:30

tja tlijkt mij ook niks maar een maat van me heeft zn vriendin ook via internet en tlijkt allemaal wel goed te zitten .

:roll:

volgens mij is het logisch dat als je via internet je vrindin ontmoet ( wat meestal op een relatie site gebeurt) dat het dan wel moet klikken . Je bent immers allebei op zoek ?
Ik bedoel je begeeft je op internet met een bepaalde gedachte /verwachting , kom je vervolgens in contact met iemand die aan jou verwachting voldoet dan klikt het. Tis volgens mij allemaal psychisch. :roll:

en of internet relaties een lang leven beschoren zijn valt te bezien , in de meeste gevallen gaat het om sex :wink: :( .
de klompn mai anholn

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 jun 2004 10:42

Ik heb Rosekapje ook via refoweb leren kennen, al was dat contact zeker niet om een relatie te beginnen. zelfs heb ik nooit met haar gechat.
dat er toch iets moois is begonnen tussen ons op deze manier verbaasd ons nog steeds soms. op een hele rustige relaxte manier hebben we elkaar leren kennen. :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 28 jun 2004 10:47

columbus schreef:Ik heb Rosekapje ook via refoweb leren kennen, al was dat contact zeker niet om een relatie te beginnen. zelfs heb ik nooit met haar gechat.
dat er toch iets moois is begonnen tussen op deze manier verbaasd ons nog steeds soms. op een hele rustige relaxte manier hebben we elkaar leren kennen. :)

Tja dan ben je dus niet op zoek he ?
De beste relaties ontstaan door een ongedwongen contact.(heb ik ook nie van mezelf hoor) :roll:

Op ne relatie site is het vaak moeten of perse willen , als je niks zoekt hoef je daar niet te zijn . :(
de klompn mai anholn

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 jun 2004 11:07

ongedwongen contact, ja zo zou je het kunnen omschrijven in ons geval.
en dat is anders dan op een relatie site idd, dan ben je een 'product' hoewel daar ook goeie relaties uit voortgekomen zijn heb ik wel eens begrepen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 28 jun 2004 12:12

columbus schreef:ongedwongen contact, ja zo zou je het kunnen omschrijven in ons geval.
en dat is anders dan op een relatie site idd, dan ben je een 'product' hoewel daar ook goeie relaties uit voortgekomen zijn heb ik wel eens begrepen.

ja dat zie ik bij mn maat ook , alhoewel dat nog maar een maandje of 2 aan is.tkan dus alle kanten nog op.

maar ja misschien als je erg wanhopig bent dat je het zo probeert ?.
de klompn mai anholn

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 28 jun 2004 17:39

maar hoe zit het dan met verliefd worden? uit een wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat wanneer mensen verliefd worden dat dat komt door de lichaamsgeur. lijkt me beetje lastig via internet. of is van echte verliefdheid pas sprake als je diegene irl ziet?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 jun 2004 17:45

Aragorn schreef:De keren dat ik iemand van internet irl gezien heb viel het zeker niet tegen, maar dat was ook niet zo heel vaak. :)

Ah, das aardig van je Aragorn :mrgreen:

En verliefd worden doe je volgens mij niet alleen om de lichaamsgeur Pivo, dat kan nou wel uit dat onderzoek gekomen zijn, maar er zijn vast véél meer factoren die meespelen :wink:
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2004 18:36

Jazeker m'n beste JK! 8)

En idd ik had dat van die lichaamsgeur ook gelezen, maar ik geloof er eigenlijk ook niet zo in. Het klinkt leuk en is lekker oncontroleerbaar, maar je valt denk ik toch meer op eigenschappen van iemand ofzo. Alhoewel er wel altijd een soort onverklaarbare chemie is, maar dat kan via internet ook.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 28 jun 2004 19:18

Ik heb nu al een tijdje deze discussie gevolgt en vraag me nu af "wat verstaan we onder een internetrelatie?" Is dat een relatie met iemand die we via internet hebben leren kennen, of een relatie die via internet plaatsvindt?

In het eerste geval is er denk ik weinig mis mee, waarom zou je via internet niet iemand leren kennen? Of je nu iemand tegenkomt op de meeting, in de kerk, of via internet op de chat, forum of op bepaalde sites, daar zit toch geen verschil in? Als je via internet met iemand in contact komt en het "klikt" (je gaat mailen etc), dan ben ik zeker voor om een keer irl af te spreken (als je tenminste meer wilt dan alleen contact). Dan weet je ook hoe die persoon is als je onder 4 ogen met die persoon praat. En wil je dan nog steeds diegene leren kennen, geen probleem. Ik ben daarom dus niet voor relaties die via internet worden gehouden, dus alleen maar mailen en chatten en bellen. Dat laatste proefde ik een beetje de laatste posts in dit onderwerp.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 29 jun 2004 11:04

Gandalf schreef:Ik heb nu al een tijdje deze discussie gevolgt en vraag me nu af "wat verstaan we onder een internetrelatie?" Is dat een relatie met iemand die we via internet hebben leren kennen, of een relatie die via internet plaatsvindt?

In het eerste geval is er denk ik weinig mis mee, waarom zou je via internet niet iemand leren kennen? Of je nu iemand tegenkomt op de meeting, in de kerk, of via internet op de chat, forum of op bepaalde sites, daar zit toch geen verschil in? Als je via internet met iemand in contact komt en het "klikt" (je gaat mailen etc), dan ben ik zeker voor om een keer irl af te spreken (als je tenminste meer wilt dan alleen contact). Dan weet je ook hoe die persoon is als je onder 4 ogen met die persoon praat. En wil je dan nog steeds diegene leren kennen, geen probleem. Ik ben daarom dus niet voor relaties die via internet worden gehouden, dus alleen maar mailen en chatten en bellen. Dat laatste proefde ik een beetje de laatste posts in dit onderwerp.

Ik vraag me nog steeds af of je iemand echt leuk kan vinden als je die nog nooit gezien heb of gesproken (buiten internet om). Volgens mij zijn de meeste mensen anders op internet dan dat ze werkelijk zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jun 2004 11:22

Ik ben op internet even leuk als int echt hoor.. :P :mrgreen:

En als je goed contact hebt met iemand mag je er toch wel vanuit gaan dat diegene niet voor de fake uren zit te msnnen om maar wat te noemen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2004 11:41

Aragorn schreef:Ik ben op internet even leuk als int echt hoor.. :P :mrgreen:

En als je goed contact hebt met iemand mag je er toch wel vanuit gaan dat diegene niet voor de fake uren zit te msnnen om maar wat te noemen.

inderdaad, ik ben volgens mij ook niet heel anders, in het echt zeg ik ook gewoon alles wat ik denk ;)
Ik moest wel ff wennen aan Borkdude in het echt, maar we kunnen het nog steeds heel goed met elkaar vinden. Hij was niet heel anders dan ik had verwacht (op z'n uiterlijk na dan, haha)

Terug naar “Archief”