gebruik van make-up is hoererij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 sep 2004 17:10

Mariamagdalena schreef:
jas schreef:Ik dacht dat je een paar hercencellen meer had. Is het nou zo moeilijk te begrijpen allemaal? Het doet er toch geen flikker toe of ik wel of geen refo ben?

hercencellen???? nee hoor Jas, het doet er geen flikker toe (jou woorden, duidelijk geen refowoorden)
enne, omdat ik niet blond ben, maar wel vrouw weet ik wel hoe je hersencellen moet schrijven :mrgreen:

typefout. zal ik jou ook telkens gaan verbeteren?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 sep 2004 17:15

columbus schreef:beste Jas,
zou je een klein beetje op je woorden kunnen letten? er zijn veel mensen hier op dit forum die zich er aan storen. ik heb eea gequoted en vet gedrukt.
dank je wel :wink:

Ja, maar het is vreselijk oneerlijk dat ik onterecht beschuldigd wordt. En als ik dat vervolgens weerleg, wordt er of niet op gereageerd of er komt weer een nieuwe beschuldiging. Ga dan die mensen ook maar eens waarschuwen dat ze niet zo moeten liegen. Ik neem geen blad voor mn mond en dat komt soms grof over maar ik zal over niemand kwaadspreken. Blijkbaar is eerlijk grof zijn een grotere zonde dan netjes lasteren.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 01 sep 2004 17:33

Laten we met elkaar gewoon ABN praten, en ons niet verlagen tot steken onder water en/of straattaal.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 sep 2004 17:48

Aragorn schreef:..dus eigenlijk dat je je niet te overdadig moet opmaken? Inderdaad, dat vind ik ook altijd zo lelijk!

Eindelijk weer eens een antwoord zeg!
Bij ons in de personeelskantine zit er een grote spijker in de muur. Daaraan hangt een heel klein bordje:
"Deze spijker is gereserveerd voor schilderijen."

Op de een of andere onverklaarbare manier begrijpt iedereen wat er bedoeld wordt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 sep 2004 19:38

Ik vind overdadig makeup ook niet mooi.
Het is trouwens niet zo dat alle prostituees altijd opgemaakt zijn. We moesten laatst in Amsterdam zijn, toen liepen wij door de rosse buurt en toen zag ik wel van die dames, en heb er eens extra op gelet, omdat het hier ter sprake kwam. Maar ik zag ook dames die helemaal niet opgemaakt waren.

Ik snap nog steeds niet waarom wij beschuldigd worden van liegen?
Omdat we niet dezelfde mening hebben als Jas?
Waarom gaat hij zo tegen ons tekeer?
Waarom die vijandigheid ten opzichte van zijn medemens?
Wat wil hij bereiken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2004 20:49

jas schreef:
zou je een klein beetje op je woorden kunnen letten? er zijn veel mensen hier op dit forum die zich er aan storen. ik heb eea gequoted en vet gedrukt.

Ja, maar het is vreselijk oneerlijk dat ik onterecht beschuldigd wordt. En als ik dat vervolgens weerleg, wordt er of niet op gereageerd of er komt weer een nieuwe beschuldiging. Ga dan die mensen ook maar eens waarschuwen dat ze niet zo moeten liegen. Ik neem geen blad voor mn mond en dat komt soms grof over maar ik zal over niemand kwaadspreken. Blijkbaar is eerlijk grof zijn een grotere zonde dan netjes lasteren.

Jas,
Ik heb, serieus, geen enkel idee waar je het over hebt als je zegt dat er jou zo'n enorm groot onrecht aangedaan is. Ik kan me wel voorstellen dat mensen je niet altijd even goed begrepen hebben (ikzelf incluis) en dat ze daardoor dingen dachten te lezen in jouw woorden die er niet stonden. Dat zijn gewoon misverstanden die in een discussie voor kunnen komen en met een beetje goede wil van beide kanten zo opgehelderd kunnen worden. Een beetje meer vertrouwen in de juiste intenties van de wederpartij zou fijn zijn.. :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 sep 2004 22:08

Aragorn schreef:
jas schreef:

Jas,
Ik heb, serieus, geen enkel idee waar je het over hebt als je zegt dat er jou zo'n enorm groot onrecht aangedaan is. Ik kan me wel voorstellen dat mensen je niet altijd even goed begrepen hebben (ikzelf incluis) en dat ze daardoor dingen dachten te lezen in jouw woorden die er niet stonden. Dat zijn gewoon misverstanden die in een discussie voor kunnen komen en met een beetje goede wil van beide kanten zo opgehelderd kunnen worden. Een beetje meer vertrouwen in de juiste intenties van de wederpartij zou fijn zijn.. :)

Ik ben helemaal in voor wederzijds vertrouwen. Maar ik heb de punten genoemd waarvan je me beschuldigde en ook weerlegd. Dus als je dat nou nog even terugleest, en dan misschien, heel misschien op zijn minst kunt zeggen dat je je vergist hebt, is het wat mij betreft zand er over. Ik heb er een hekel aan als dingen in de lucht blijven "hangen" snap je.
En verder moet je weten, dat ik tegen niemand iets persoonlijks heb, dus ook niet tegen jou. Ik vind juist dat jij soms heel goede reacties geeft. Maar af en toe begrijp ik geen snars van je.
:wink: Ok?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2004 22:55

jas schreef:Ik ben helemaal in voor wederzijds vertrouwen. Maar ik heb de punten genoemd waarvan je me beschuldigde en ook weerlegd. Dus als je dat nou nog even terugleest, en dan misschien, heel misschien op zijn minst kunt zeggen dat je je vergist hebt, is het wat mij betreft zand er over. Ik heb er een hekel aan als dingen in de lucht blijven "hangen" snap je.
En verder moet je weten, dat ik tegen niemand iets persoonlijks heb, dus ook niet tegen jou. Ik vind juist dat jij soms heel goede reacties geeft. Maar af en toe begrijp ik geen snars van je.
:wink: Ok?

Oke, op deze toon moeten we er wel komen. :D

Ik heb nog even teruggelezen en wat ik kon vinden waarvan ik jou beschuldigd zou hebben is dat je iemand verbiedt er een bepaalde mening op na te houden, klopt dat?

Opzich heb ik daar al wel op gereageerd in de lap tekst waarin ik ook op de rest van je posting reageer, maar nog maar een keer dan. Je zegt inderdaad niet expliciet dat iemand iets niet mag vinden, dus als je mijn woorden zo opvat zijn ze inderdaad niet waar. Ik bedoelde echter meer te zeggen dat je vindt dat een "echte" refo eigenlijk niet voor make-up kunt zijn. Verbieden kan dan verkeerd opgevat worden en is idd niet het meest gelukkig gekozen woord, dus als het verkeerd over is gekomen: excuse me! :wink:

Maar af en toe begrijp ik geen snars van je.

Dat is dan in ieder geval wederzijds.. :mrgreen:

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je eigenlijke reactie op mijn laatste paar postings.. :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 sep 2004 00:24

Aragorn schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je eigenlijke reactie op mijn laatste paar postings.. :)

???sorry, welke bedoel je? dan ben ik het nu mss ff kwijt hoor. Hint graag. ::((

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 10:35

jas schreef:
Aragorn schreef:

???sorry, welke bedoel je? dan ben ik het nu mss ff kwijt hoor. Hint graag. ::((

Vorige pagina, 1 enorm lange en nog een iets kleinere. :D

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 02 sep 2004 13:00

Jas,

Jammer dat je m'n berichten nogal structureel negeert. Zou je iig geval de volgende vraag eens willen beantwoorden?

Kun je aangeven wat we er volgens jou mee winnen als het standpunt van de reformatorische gezindte niet gewijzigd was?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

joepie

Berichtdoor joepie » 02 sep 2004 17:02

Klaas schreef:Jas,

Jammer dat je m'n berichten nogal structureel negeert. Zou je iig geval de volgende vraag eens willen beantwoorden?

Kun je aangeven wat we er volgens jou mee winnen als het standpunt van de reformatorische gezindte niet gewijzigd was?

Klaas

Ik denk niet dat dat een vraag is. Want dat zou betekenen dat de hele wereld stilheeft gestaan.
Maar toch vraag ik me weleens af, waar wij ons soms nog druk over maken. Want over tien/twintig jaar worden dingen waar we ons nu over opwinden ook heel gewoon gevonden in de kerk.
En dus, zouden we ons misschien beter bezig kunnen houden met echt belangrijke zaken.
Of iemand tv heeft, een rok aan, een hoed op, in het wit trouwt, maku-up gebruikt, lang haar, kort haar, wel of niet mogen verven van haar, en kan zo nog wel even door gaan. Is eigenlijk iets wat duidelijk door de tijd wordt ingevuld. En uiteindelijk lopen we met zijn allen misschien 20 jaar achter maar komen doet het er toch wel.

Dus vanaf nu, maken wij ons druk over echt inhoudelijke zaken.
Lijkt me wel wat trouwens :wink:

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 02 sep 2004 21:05

Joepie schreef:Ik denk niet dat dat een vraag is.

Dat bepaal ik zelf wel ;-)

Ik vraag het omdat Jas aangeeft op zich geen moeite te hebben met make-up maar het wel belangrijk vindt dat men dit in de reformatorische gezindte afkeurt.

Als ik persoonlijk van mening ben dat een bepaalde overtuing in een bepaalde groep niet juist is dan ben ik daarentegen juist blij als men ook daar tot andere inzichten komt. Ik vraag me dan ook af waarom het zo belangrijk voor Jas is dat de refo-zuil bij een standpunt blijft waar hij zelf niet achter staat. Me dunkt dat dat de discussie ook een stuk kan verduidelijken.

Staat hij stiekem toch achter het verbod op make-up dan moet ie maar eens inhoudelijk op mijn andere opmerkingen reageren.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 sep 2004 21:59

jas schreef:

Wat wil je dan met dit topic. Leg eens uit waarom je eerst bijbels een "reformatorisch standpunt" gaat onderbouwen en vervolgens zegt het er niet mee eens te zijn. Waar wil je heen?

Geef eens duidelijk aan:

- Hoe kijk jij zelf tegen de stelling aan, wat is volgens jou bijbels dan goed als het om make-up gaat?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 sep 2004 15:22

Precies. Ik vind het nogal verwarrend allemaal.
Als je reageert en zegt hoe je er over denkt, dan begrijp je het zogenaamd niet............. wat is nou het probleem?

Terug naar “Archief”