Ongeluk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moon
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor moon » 13 jul 2004 00:49

Lieve mensen!

Woorden schieten hier te kort....

Alle mensen die op welke manier ook als nabestaanden van Maurits en Linette achter blijven, in de eerste plaats dus ouders en evt broers en zussen zou ik graag God's Rijke troost en Zijn gegeven Zekerheid willen wensen!
Voor ons mensen niet te bevatten...zo veel verdriet bij het verlies van jonge mensen...maar niet vergeten: God heeft ons geen kalme reis beloofd, wel een behouden aankomst!

Aan de andere reisgenoten zou ik willen zeggen: Ik bid om kracht en wijheid dit kruis te kunnen dragen!
En dat satan geen kans krijgt boze, frustratie en onvrede gevoelens te zaaien...

Van mij persoonlijk gaan de gedachten heel speciaal uit naar 2 forumleden die ook op geloven.net actief zijn....voel met hen een hele speciale verbondenheid, en ben in gedachten heel dicht bij hen.

Lieve warme groet
Monique
Van U zijn alle dingen, van U o God alleen!

limosa

Berichtdoor limosa » 13 jul 2004 07:45

Bij deze wil ik de nabestaanden van Maurits en Linette van harte condoleren met dit grote verlies. Ook de reisgenoten van Maurits en Linette wil ik met name condoleren. Ik wens jullie allen kracht van Boven toe om dit verlies te dragen en een plaats te geven in jullie leven. Waar niemand het verwacht, waar men met de beste bedoelingen op reis gaat, en dan worden twee jonge levens afgesneden. Wie zou dat kunnen begrijpen?

Ik hoop en wens dat jullie je de troost die in Psalm 42 te vinden is eigen kunnen maken.

'k Denk aan U, o God, in 't klagen,
Uit de landstreek der Jordaan.
Van mijn leed doe 'k Hermon wagen;
'k Roep van 't klein gebergt' U aan.
'k Zucht, daar kolk en afgrond loeit,
Daar 't gedruis der waatren groeit,
Daar Uw golven, daar Uw baren
Mijn benauwde ziel vervaren.

Maar de HEER' zal uitkomst geven,
Hij, die 's daags Zijn gunst gebiedt.
'k Zal in dit vertrouwen leven,
En dat melden in mijn lied;
'k Zal Zijn lof zelfs in den nacht
Zingen, daar ik Hem verwacht;
En mijn hart, wat mij moog' treffen,
Tot den God mijns levens heffen.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 13 jul 2004 08:54

Onderstaand bericht kregen we binnen van ds. J. D. Heikamp met het verzoek om dat hier te plaatsen.

Afgelopen zondag hebben we in het midden van de gemeente het sterven herdacht van Maurits IJzerman en Linette van Beek en in de voorbede de families, vrienden en alle bekenden aan de Heere opgedragen om hen genadig te zijn. Ze waren op weg en reis om een christelijke invulling te geven aan hun vakantietijd, maar kwamen hier niet aan toe. Wat moeten allen die hierbij betrokken zijn diep in hun ziel geraakt en getroffen zijn door deze klap.

Aan het einde van een SRB-avond heb ik eens gezegd: Haast u, maar niet met grote snelheid op weg naar huis, maar om uws levens wil! Oude mensen moeten sterven, maar jonge mensen kunnen sterven en dat is God ontmoeten. Geborgen te zijn in Christus is dat dan niet erg, echter buiten Christus is geen leven maar een eeuwig zielsverderf.

Gedenke de Heere de rouwdragende families en heilige deze ernstige roepstem aan onze zielen en Hij schenke hen Zijn ondersteuning om dit smartvol verlies te dragen.

Ds. J. D. Heikamp
Laatst gewijzigd door Omega op 13 jul 2004 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 13 jul 2004 09:56

Gisteren heb ik voor alle betrokkenen gebeden.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte en (geloofs-) kracht. En troost van de Trooster. Neem royaal de tijd (jaren!!!) om deze verschrikkelijke gebeurtenis te verwerken. Daarbij heb je recht (!) op meeleven van je omgeving.

Ik hoop dat de woorden van Zondag 1 van de HC een bijdrage in de troost mogen vormen.

teo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Gecondoleerd

Berichtdoor teo » 13 jul 2004 10:12

Wat erg zeg... woorden schieten tekort! Ik wens Ilse (die ik persoonlijk ken van de vakantie Tjechie) heel veel steun toe, maar natuurlijk ook haar familie en de familie van Maurits en Linette. Ik ken hen verder persoonlijk niet, maar wil hen Gods zegen toewensen en kracht, troost en hulp van Boven! Ook Marjolijn heel veel sterkte toegewenst in het bijstaan van je lieve vriendin.

En roept Mij aan in den dag der benauwdheid; Ik zal er u uithelpen, en gij zult Mij eren. (Ps. 50)

dolphin
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor dolphin » 13 jul 2004 11:16

geconcoleerd,

ik vind het zo vreselijk bericht. Toen ik het hoorde dacht ik, waarom moeten nou precies die twee busjes daarbij betrokken raken. Precies die mensen. Die juist zoiets goeds gingen doen. Ik kende nog niemand daarvan, ik wist niet wie er betrokken bij waren. Nu kom ik erachter dat ik verschillenden van hen ken. Maar ook weet ik dat God overal een bedoeling mee heeft, ook al is het nog zo moeilijk te zien.
Maar ilse, dat jij zo kan reageren, wat ontzettend mooi. Je bent je vriend verloren, zelf in het ziekenhuis gelegen maar er weer uitgekomen!
Ik vind het heel mooi dat je dat kan.
Ik zal voor jullie bidden, voor jullie allemaal!

dineke21
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dineke21 » 13 jul 2004 13:12

Wat vreselijk

woorden schieten te kort.

Ilse, wat fijn voor je dat je kracht mag ontvangen van Boven

Iedereen die hierbij betrokken is wens ik heel veel sterkte in de komende dagen en de periode daarna. In het bijzonder de familie en verloofdes van Mauritz en Linette.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 13 jul 2004 13:44

Heel veel sterkte aan iedereen die rond deze mensen staan. Tis vaak moeilijk te bevatten wat GOds bedoeling is met gebeurtenissen als deze, daarom vind ik het zo mooi om te zien hoe Ilse toch dicht bij God blijft en Zijn kracht blijft ervaren.

Nogmaals heel veel sterkte.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 13 jul 2004 16:29

Beste forummers,

Let er even op dat het onderschrift ('handtekening') wat je in je profiel hebt staan onder ieder bericht komt te staan. Een grappig bedoeld onderschrift komt dus ook onder een serieus bericht te staan. In dit topic leidt dat tot pijnlijke misverstanden dus we hebben ze bijna allemaal weggehaald. Ik weet dat het niet met opzet gebeurd maar let er alsjeblieft op.

Als je een reactie typt, kun je je handtekening ook tijdelijk uitschakelen. Vind daarvoor het vakje voor
Onderschrift gebruiken (onderschrift kan aangepast worden in je profiel) uit.

Hier geen reacties op dit bericht. Stuur me maar een mail of pb.

Benonline
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Benonline » 13 jul 2004 17:03

Hierbij zou ik graag de nabestaanden, vrienden, kennissen, en mensen van Refoweb willen condoleren met dit grote verlies.
En ik hoop dat de mensen die het overleeft hebben, het vertrouwen in God niet verliezen.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 17:36

mijn condoleances en heel veel sterkte toegewenst

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 jul 2004 17:45

Ilse,

Gecondoleerd, en ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Ik ken jou niet persoonlijk, maar je reisgenoot Maarten wel. Ik bid voor jou en de familie en vrienden!!!!!

Gerdine
Afbeelding

undercover
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor undercover » 13 jul 2004 19:36

hierbij wil ik alle nabestaanden condoleren met het grote verlies. Alle sterkte wensen in de komende tijd.

blaeroxgirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor blaeroxgirl » 13 jul 2004 19:58

Lieve mensen,

Ik ben echt ontroerd van de mooie reacties op dit forum, en zeker van het stukje van Ilse, het laat echt zien dat ze de steun van God ervaart!
Ik ben vanavond wezen condoleren bij de familie van Linette, wat moeten die mensen een vreselijke last meedragen...
Het is heel goed dat er voor hen gebeden wordt, vergeet ze niet in je gebed!

Liefs,
Lotteke

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 jul 2004 20:12

Ik weet gewoon niet wat ik hier neer moet schrijven. Wat een ontzettend verhaal. Ik ken Dirk-Jan persoonlijk.

Ik heb hier geen woorden voor.

Ik wil iedereen (mimi) ontzettend veel sterkte en kracht van de Heere toebidden. Hij is de Enige die kan en wil Troosten!

Saar
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”