Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 aug 2004 12:46

Toch vind ik dat Annerieke best kan samenwonen zonder sex. Er zullen wel meer momenten in het leven zijn, waarin onthouding wenselijk is. Bijvoorbeeld in sommige gevallen tijdens zwangerschap. Dan kan het toch ook? Dus ik zou persoonlijk wel die 5 maanden voor het huwelijk kunnen wachten. Als je echt God om hulp vraagt, kan alles. Je kunt er samen voor bidden om beheersing te krijgen. En ik weet zeker dat als je gemotiveerd bent, dat je dan met behulp van Jezus Christus kunt wachten. Al is het 5 jaar, i pl v 5 maanden. Liefde overwint alles!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2004 13:12

Andre schreef:Voor de mensen die dit topic volgen, ik vind dat er steeds weer uit komt we doen toch wat we zelf willen PUNT

Als een ouderling een beetje tegen sputtert, ach dan dikke pech.
Als we niet een bewijs tegen kunnen vinden in de bijbel, dan kan het "gewoon"
We zijn er nogal van overtuigd dat we het allemaal wel zelf kunnen, en weten.

Of vertel ik hier nu onzin?

Nogmaals André is ook zondaar.

Tja, we kunnen inderdaad ook in plaats van te doen wat we zelf willen doen wat de ouderling wil...

Volgens mij waren we trouwens in dit topic aan het kijken wat God wil... Maar blijkbaar is iets als het niet overeen komt met de mening van "een ouderling" dus niet naar Gods wil?

Met zo'n instelling kun je ook geen tv kijken bijvoorbeeld... want dat mag niet van de ouderling.

Wat een onzin.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 10 aug 2004 23:24

Andre schreef:Voor de mensen die dit topic volgen, ik vind dat er steeds weer uit komt we doen toch wat we zelf willen PUNT

Als een ouderling een beetje tegen sputtert, ach dan dikke pech.
Als we niet een bewijs tegen kunnen vinden in de bijbel, dan kan het "gewoon"
We zijn er nogal van overtuigd dat we het allemaal wel zelf kunnen, en weten.

Of vertel ik hier nu onzin?

Nogmaals André is ook zondaar.

Amen! Als christen wil je de God van hemel en aarde gehoorzamen, dus aan Zijn gezag onderwerpen. Wat ik van Annerieke hoor, is het omgekeerde.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 aug 2004 07:25

Sinds twee dagen vind ik het idee van samenwonen niet zo gek meer, gewoon om te kijken of het lukt om samen een huishouden te runnen. Wie komt met tegenargumenten? En dan niet het seksargument, want dat heb je net zo goed als je elk weekend 2 dagen lang op elkaars lip zit.

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 11 aug 2004 08:46

Jammer dat je niet goed kan lezen Petertje. Als je je goede bril op zou zetten kun je in de hele topic lezen dat ik juist wel bezig ben naar Gods wil te leven. Beetje oeverloze discussie zo. Ik ga me niet (meer) verdedigen en/of uitleggen hoe ik het zie. Maar een soort schop nageven, daar zit ik niet op te wachten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 09:27

Die schop na vind ik inderdaad een beetje jammer. Onder het mom van christelijke naastenliefde...

Waarom zou je niet kunnen samenwonen zonder seks? Dat zou betekenen dat je ook geen vrouwelijke huisgenoten mag hebben e.d. Ik denk zeker dat het kan, mits je het echt wilt. Als je nu al moeite hebt met het 'weren' van seks, dan moet je zeker niet gaan samenwonen want neem van mij aan: dan wordt de verleiding voor jullie te groot.

Ik zou zeggen, succes ermee, als je intussen nog niet besloten hebt... ;)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 11 aug 2004 09:31

Annerieke schreef:Jammer dat je niet goed kan lezen Petertje. Als je je goede bril op zou zetten kun je in de hele topic lezen dat ik juist wel bezig ben naar Gods wil te leven. Beetje oeverloze discussie zo. Ik ga me niet (meer) verdedigen en/of uitleggen hoe ik het zie. Maar een soort schop nageven, daar zit ik niet op te wachten.

Juist.
Wanneer zijn we nou tevreden als iemand tot Christus komt. Moet hij of zij eerst een hele heuse refo worden, voordat je het wat vindt ?
Of mag iemand ook groeien in geloof en christelijk leven ?
Een beetje meer bewogenheid en vreugde over de keuze van Annerieke zou dit topic niet misstaan.

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 11 aug 2004 09:52

Dank je Kurtyo, we hebben dit al een aantal weken geleden besloten en zijn er toen meteen 'mee begonnen'. Het gaat prima zo en het voelt heel speciaal. Het is een belofte en beloftes kom je na, zo simpel ligt het. Hoe moeilijk het soms ook kan zijn natuurlijk.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 10:04

Daar zit wel wat in.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 11 aug 2004 10:07

Lalage schreef:Sinds twee dagen vind ik het idee van samenwonen niet zo gek meer, gewoon om te kijken of het lukt om samen een huishouden te runnen. Wie komt met tegenargumenten? En dan niet het seksargument, want dat heb je net zo goed als je elk weekend 2 dagen lang op elkaars lip zit.
dat vind ik ook geen ideale situatie. Wij proberen een dergelijke situatie ook te voorkomen.
The one thing you can give and still keep is your word.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2004 11:51

Tja, beetje te rigoreus vind ik... waarom zou je dat soort situaties helemaal voorkomen? Volgens mij is het veel beter om die situatie wel te hebben maar zonder met elkaar naar bed te gaan. Daar kun je afspraken over maken en dat kan dan zeker.

Wat is voor jou een ideale situatie Maarten, een situatie waarbij je niet een keuze kan maken, of een situatie waarbij je samen voor een keus wordt gesteld en daarbij dan de goede keus kunnen maken?

Overigens kun je met de afstanden die vaak tussen 2 geliefden is ook moeilijk na afloop weer terug naar huis gaan, dat is vaak praktisch nauwelijks te doen en erg onhandig :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 11 aug 2004 12:57

Marnix schreef:Tja, beetje te rigoreus vind ik... waarom zou je dat soort situaties helemaal voorkomen? Volgens mij is het veel beter om die situatie wel te hebben maar zonder met elkaar naar bed te gaan. Daar kun je afspraken over maken en dat kan dan zeker.

Wat is voor jou een ideale situatie Maarten, een situatie waarbij je niet een keuze kan maken, of een situatie waarbij je samen voor een keus wordt gesteld en daarbij dan de goede keus kunnen maken?

Overigens kun je met de afstanden die vaak tussen 2 geliefden is ook moeilijk na afloop weer terug naar huis gaan, dat is vaak praktisch nauwelijks te doen en erg onhandig :)
overigens wil ik niet zeggen dat we nooit met z'n tweeen zijn, maar wel dat we niet zonder aanwezigheid van derden in hetzelfde huis willen slapen. Overdag is natuurlijk een ander verhaal. Dan nog is het natuurlijk een kwestie van afspraak, maar die hebben we dan ook gemaakt ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 12:58

Dat is knap, maar leg die afspraak niet aan anderen op. Als andere wel besluiten om samen te slapen in een huis zonder derden, met of zonder seks... Dan is dat hun keuze.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 11 aug 2004 13:24

kurtyo schreef:Dat is knap, maar leg die afspraak niet aan anderen op. Als andere wel besluiten om samen te slapen in een huis zonder derden, met of zonder seks... Dan is dat hun keuze.

1. Ik wil onze afspraak zeker niet aan anderen opleggen, maar wil slechts aangeven waar wij voor gekozen hebben.
2. De discussie wel of geen seks voor het huwelijk is een andere discussie dan hier gevoerd wordt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 13:40

Daarom zeg ik dat ook...

Terug naar “Archief”