Satanisme... geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mar 2004 12:20

heeft hier niet echt mee te maken hoor ... maar ik begin net een heel klein beetje te vertrouwen, te geloven dat misschien toch. Ik heb gisteren nog even gebeden ... en nu blijk dat mijn vriendin toch niet wil wat wij beide wilden :-(
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2004 12:22

Raido schreef:heeft hier niet echt mee te maken hoor ... maar ik begin net een heel klein beetje te vertrouwen, te geloven dat misschien toch. Ik heb gisteren nog even gebeden ... en nu blijk dat mijn vriendin toch niet wil wat wij beide wilden :-(

Begrijp ik het goed als ik denk dat je problemen met God enzo over zouden zijn als je maar je zin (een vriendin) krijgt?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mar 2004 12:39

Nee dat niet, maar ik vind het toch heel verdacht, dat als ik een keer bid, opeens alles weer verkeerd gaat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2004 12:42

Raido schreef:Nee dat niet, maar ik vind het toch heel verdacht, dat als ik een keer bid, opeens alles weer verkeerd gaat.

Da´s natuurlijk een onzinnige veronderstelling. Alsof er een of ander duiveltje op de hemeltroon zou zitten die iedereen die bidt lekker gaat pesten...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mar 2004 12:52

wie weet ....

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 31 mar 2004 12:58

Aragorn schreef:
Raido schreef:Nee dat niet, maar ik vind het toch heel verdacht, dat als ik een keer bid, opeens alles weer verkeerd gaat.

Da´s natuurlijk een onzinnige veronderstelling. Alsof er een of ander duiveltje op de hemeltroon zou zitten die iedereen die bidt lekker gaat pesten...

Dat duiveltje zit dan wel niet op de hemeltroon, maar staat wel klaar om een domper te geven als hij weer probeert te bidden.

Er staat niet voor niets : Biedt weerstand aan de duivel en hij zal van u vlieden.
Weest blij in de Heer !

Vin

Berichtdoor Vin » 31 mar 2004 13:21

Tja nou ja sorry hoor. Maar ik hoop dat je alles in je relatie niet op die manier communiceerd :lol: Dan heb je vet ruzie met je meisje en dan zeg je, 'zie je ik heb gebeden en t gaat meteen fout!'. En dan zegt zij, 'huh!? Wat zeur je nou? Je deed gewoon lomp en dat moet je niet doen!'... en jij 'nee nee het is God z'n schuld...anders zouden we geen problemen hebben'. Dat komt niet over ;)

Als je zo in een relatie staat dan kun je er wel van uitgaan dat er een keertje problemen komen, self-fulfilling prophecy enzo 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mar 2004 14:35

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zit wat in, maar zo zat het niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 31 mar 2004 14:42

als je meisje niet wilt wat jij wilt, is dat haar eigen schuld en die van niemand anders hor...tenzij jij je natuurlijk lomp gedragen hebt :mrgreen: in dat geval: GIRL-POWER!
maar das weer btje emancipatie-gedrag en bovendien errug off-topic 8)
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2004 16:54

Eigenlijk doet Raido precies het omgekeerde als veel andere refo's: het kwade aan God toeschrijven en het goede aan jezelf.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 01 apr 2004 08:24

Wij weten nog niet half hoe machtig satan is....

Mijn opa was maatschappelijk werker, en toen kwam er ook een satanist bij hem...

Het regende pijpestelen, echt heel erg. Toen kwam hij binnen op gesprek, en de satanist was KURKDROOG. Ik moet er nog bij zeggen, dat die jongen op de fiets kwam en een eind moest fietsen. Toen vroeg de maatschappelijkwerker: "Hoe komt dat dat je zo droog bent?" "Nou", zei hij, "ik heb satan gebeden, en ik ben droog gebleven."

Zie je hoe machtig de satan is?

Het mooie is, is dat hij enkele jaren geleden tot God bekeerd is. God was almachtig....en werd hem te sterk....

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 01 apr 2004 11:49

jakkie zeg...ik hoop maar dat mij dat nooit gebeurd...
maar ja, de duivel is machtig en God is ALmachtig!!!!!
Engaged @ 07-01-2005

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 01 apr 2004 13:05

M@rije schreef:jakkie zeg...ik hoop maar dat mij dat nooit gebeurd...
maar ja, de duivel is machtig en God is ALmachtig!!!!!

Dat zal jou nooit gebeuren als je niet tot de satan bidt, maar hij doet niets voor niets hoor, want als je wat vraagt, eist hij wat van je terug.En dan ben je in zijn macht.
Weest blij in de Heer !

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 apr 2004 13:15

das niet waar!!!! :oops:

als je iets aan god of de duivel vraag hoeft het niet direct te gebeuren en je hoeft echt niet altijd wat terug te doen of heeft hij (god/duivel) niet direct macht over je!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 01 apr 2004 15:53

ik ben het met Raido eens. de duivel heeft toch macht over je, of je nu tot hem bidt of niet. je zondigt toch ook iedere dag?
Engaged @ 07-01-2005

Terug naar “Archief”