voor een mederefowebber die woensdag hoort hoe haar operatie is verlopen...of het genoeg was!!
Ze is zo dapper!
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Maarten schreef:Kaw schreef:Maarten schreef:misschien mag ik ook aandacht vragen voor:
Mattheus 6 3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker [hand] niet weten, wat uw rechter doet;
Ook als het gaat om bidden.
Bidden voor anderen is goed, maar doe het in het verborgen.
Ofwel enige terughoudendheid in het voordragen voor medeforummers voor het gebed lijkt mij wel gewenst.
Ik zou niet weten waarom. Bidden doe je in het verborgene, maar je mag best openbaar aandacht vragen voor iemand om voor te bidden. Dat gebeurt toch ook in de kerk? Je bent het gewoon niet gewent.
Ik reageer vanuit persoonlijk motieven. Een gebedspunt kan zodanig geformuleerd worden dat de persoon in kwestie zich niet serieus genomen voelt. Ik denk alleen al tussen ev. en ref.
Hoe zit dat dan bij de evangelischen? In de reformatorische kerken wordt elke zondag wel voorbede voor meerdere personen gevraagd.
Maarten schreef:Het kan zijn dat iemand die een (meestal evang. georienteerd) forumlid voor een ander (meestal ref. georienteerd) forumlid vraagt te bidden of hij zijn of haar beeld van God als rechtvaardig zal mogen verwisselen voor een beeld van God als 'lieve vader'.
Aragorn schreef:jas schreef:Ik bid voor allen op refoweb, die mij haten.
Zijn die er dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten