homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dingo

Berichtdoor dingo » 28 jul 2004 20:56

Markie schreef:Ik heb alleen maar respect voor homo's die niet practiserend zijn.

Degene die dat wel zijn veracht ik.Smerig gewoon.

Moeilijk he, om je naaste lief te hebben als jezelf?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 29 jul 2004 16:25

Ik vind het erg vies om na te denken over wat mijn ouders in bed uitspoken.

Het kan best zijn dat het iets prachtigs is, door G.d gegeven, maar ik moet er echt niet aan denken wat voor standjes mn vader lekker vind.

Ik stop nu met denken, ik hoop dat de boodschap duidelijk is :mrgreen:
..

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jul 2004 16:37

dingo schreef:
Markie schreef:Ik heb alleen maar respect voor homo's die niet practiserend zijn.

Degene die dat wel zijn veracht ik.Smerig gewoon.

Moeilijk he, om je naaste lief te hebben als jezelf?

Moeilijk hé, om mn tekst goed op je in te laten werken :wink:

dingo

Berichtdoor dingo » 29 jul 2004 16:59

Markie schreef:Moeilijk hé, om mn tekst goed op je in te laten werken :wink:

Ik lees gewoon wat je schrijft en dat is dat je geen respect hebt voor homo's die ook seks bedrijven. Sterker nog je veracht ze.
Wat zou ik daarvan op me in moeten laten werken? Ik ben ook niet geinteresseerd in jouw seksuele praktijken dus waarom zou ik dat wel moeten zijn van een homostel?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 jul 2004 16:59

Markie schreef:Moeilijk hé, goed op je in te laten werken :wink:

bah Markie, hou nou toch eens op :mrgreen: :wink:

om voor iedereen 'respect' te hebben is ook overdreven. ik heb ook niet voor elke heterostel respect. ze zijn er gewoon. maar dat ik homosex goedkeurt, nou nee. en dat grond ik op de bijbel. en dan kunnen sommige mensen wel zeggen dat Paulus het niet zo bedoelt heeft, daar geloof ik dus niet in. temeer omdat er meer teksten in de bijbel staan die homosexualiteit afkeuren
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jul 2004 17:32

dingo schreef:
Markie schreef:Moeilijk hé, om mn tekst goed op je in te laten werken :wink:

Ik lees gewoon wat je schrijft en dat is dat je geen respect hebt voor homo's die ook seks bedrijven. Sterker nog je veracht ze.
Wat zou ik daarvan op me in moeten laten werken? Ik ben ook niet geinteresseerd in jouw seksuele praktijken dus waarom zou ik dat wel moeten zijn van een homostel?

Ja alleen had ik het idee dat je het niet goed op je in liet werken.Ik ben ook niet geintresseerd in iemand anders zijn seksuele praktijken, maar moet ik daarom alles maar goed vinden?

Ik heb zeker totaal geen respect voor homo's die hun geaardheid in praktijk brengen.Jij dus wel.

Voor degene die dat niet doen heb ik wel respect.

Meestal zijn het nog niet eens monogame figuren ook, en homostellen die kinderen nemen kan ik ook niet van zeggen dat dat nou zo gezond is.Een kind met 2 papa's of mama's.Beetje omgekeerde wereld of niet?

God heeft mannen en vrouwen geschapen, en dat is niet voor niks denk je wel?

Anders had Adam er wel een man bijgekregen ws.

Ik verracht idd praktiserende homo's dus.In elk geval hun praktijken.

Wat dat met naastenliefde te maken heeft moet je me is uitleggen..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jul 2004 17:39

Markie schreef:

misschien is het wel goed om te bedenken dat God hetero's die zondigen net zo veracht als homo's die zondigen? en ik zou niet durven zeggen dat jij wel eens gezondigd hebt op sexueel gebied, maar uit ervaring weet ik dat het best lastig is om dat niet te doen. Ook ik geloof dat homosexuele praxis niet is wat God bedoeld heeft, en ik heb zeker respect voor mensen die daarom van een relatie afzien, maar homosexualiteit is niet de enige zonde die bestaat, en ook zeker geen grotere zonde dan andere, in refo-nederland meer geaccepteerde (bijvoorbeeld belastingontduiking ofzo, daar wordt in de Bijbel meer en concreter aandacht aan besteedt).

mijn stelling: belastingontduiking is erger dan homosexualiteit (ik hoop dat ik nu de homosexueel aangelegden onder ons niet op de tenen trap, dat is zeker niet de bedoeling.)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 jul 2004 17:44

Napoleon schreef:
Markie schreef:

misschien is het wel goed om te bedenken dat God hetero's die zondigen net zo veracht als homo's die zondigen? en ik zou niet durven zeggen dat jij wel eens gezondigd hebt op sexueel gebied, maar uit ervaring weet ik dat het best lastig is om dat niet te doen. Ook ik geloof dat homosexuele praxis niet is wat God bedoeld heeft, en ik heb zeker respect voor mensen die daarom van een relatie afzien, maar homosexualiteit is niet de enige zonde die bestaat, en ook zeker geen grotere zonde dan andere, in refo-nederland meer geaccepteerde (bijvoorbeeld belastingontduiking ofzo, daar wordt in de Bijbel meer en concreter aandacht aan besteedt).

mijn stelling: belastingontduiking is erger dan homosexualiteit (ik hoop dat ik nu de homosexueel aangelegden onder ons niet op de tenen trap, dat is zeker niet de bedoeling.)

ongeloof is iig de grootste zonde 8) maar ik ben het wel ongeveer met Napoleon eens, behalve dat belastingontduiking erger is...ik denk dat het ongeveer allemaal net zo erg is. ook hetero's met een verkeerde sexuele moraal idd
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jul 2004 18:22

Markie schreef:Ja alleen had ik het idee dat je het niet goed op je in liet werken.Ik ben ook niet geintresseerd in iemand anders zijn seksuele praktijken, maar moet ik daarom alles maar goed vinden?

Ik heb zeker totaal geen respect voor homo's die hun geaardheid in praktijk brengen.Jij dus wel.

Meestal zijn het nog niet eens monogame figuren ook, en homostellen die kinderen nemen kan ik ook niet van zeggen dat dat nou zo gezond is.Een kind met 2 papa's of mama's.Beetje omgekeerde wereld of niet?

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om hier serieus op in te gaan. Want zulke uitspraken getuigen ter eerste niet van enige vorm van betrokkenheid bij mensen die hier mee worstelen en ten tweede laten ze duidelijk zien dat jij niet de moeite hebt genomen om eens wat pagina's terug te lezen. Waarom ik dan toch reageer is om het volgende: Door pb's en mailtjes die ik heb gekregen weet ik dat er een aantal jonge mensen op dit forum heel erg met dit onderwerp worstelen. Een meisje vertelde dat ze regelmatig samen met haar moeder dit topic bekijkt.
Dat worstelen is voor sommigen gigantisch moeilijk.
(van het aantal jongeren dat jaarlijks zelfdoding pleegt heeft dat in bijna 30% van de gevallen te maken met homoseksualiteit.)
Ik ben absoluut geen fan van de EHAH, maar kijk maar eens op hun site in welke een enorme depressie mensen kunnen raken.

En jij schopt ze dan nog effe dieper de stront in met je opmerkingen over "smerig" en "verachten".

je mag best een mening hebben, maar probeer die dan op ietwat christelijker manier uit te dragen. En kom niet met allerlei onnozele stereotypen aandragen over monogaam zijn, dat 2 vaders zo slecht voor de opvoeding van kinderen zouden zijn enz.

meboy

Berichtdoor meboy » 29 jul 2004 19:21

Ik sluit me bij zareb aan;

Ik snap dat in jouw visie homoseks zondig is maar het woord; "verafschuwen" is absoluut ongepast; Als Christen hoor je zelfs je vijanden lief te hebben als jezelf: is een homo minder dan een vijand?

Als je jezelf dan toch krachtig wil uitdrukken tegen iets veroordeel dan de daad en niet de persoon. Die persoon staat namelijk naast jou en is ook op reis net als jij.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jul 2004 20:47

columbus schreef:ongeloof is iig de grootste zonde 8) maar ik ben het wel ongeveer met Napoleon eens, behalve dat belastingontduiking erger is...ik denk dat het ongeveer allemaal net zo erg is. ook hetero's met een verkeerde sexuele moraal idd

wat ik een beetje bedoelde is dat bijvoorbeeld belastingontduiking o.i.d. een op jezelf gerichte zonde is, iets wat er alleen maar op uit is om er zelf beter van te worden, egoisme dus, terwijl dat bij homosexualiteit niet zo is (of hoeft te zijn). hoewel ik homosexualiteit afwijs, geloof ik wel dat een homosexuele relatie net zoals een heterosexuele relatie gegrond kan zijn in zuivere liefde.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jul 2004 21:34

Zareb schreef:
Markie schreef:Ja alleen had ik het idee dat je het niet goed op je in liet werken.Ik ben ook niet geintresseerd in iemand anders zijn seksuele praktijken, maar moet ik daarom alles maar goed vinden?

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om hier serieus op in te gaan. Want zulke uitspraken getuigen ter eerste niet van enige vorm van betrokkenheid bij mensen die hier mee worstelen en ten tweede laten ze duidelijk zien dat jij niet de moeite hebt genomen om eens wat pagina's terug te lezen. Waarom ik dan toch reageer is om het volgende: Door pb's en mailtjes die ik heb gekregen weet ik dat er een aantal jonge mensen op dit forum heel erg met dit onderwerp worstelen. Een meisje vertelde dat ze regelmatig samen met haar moeder dit topic bekijkt.
Dat worstelen is voor sommigen gigantisch moeilijk.
(van het aantal jongeren dat jaarlijks zelfdoding pleegt heeft dat in bijna 30% van de gevallen te maken met homoseksualiteit.)
Ik ben absoluut geen fan van de EHAH, maar kijk maar eens op hun site in welke een enorme depressie mensen kunnen raken.

En jij schopt ze dan nog effe dieper de stront in met je opmerkingen over "smerig" en "verachten".

je mag best een mening hebben, maar probeer die dan op ietwat christelijker manier uit te dragen. En kom niet met allerlei onnozele stereotypen aandragen over monogaam zijn, dat 2 vaders zo slecht voor de opvoeding van kinderen zouden zijn enz.

Weet je wat de bijbel allemaal verteld over praktiserende homo's?
Dan heb ik het nog maar heel zacht uitgedrukt.

En in zonde heb je zéker wel gradatie mn beste.
Zou daar hele teksten bij kunnen halen zelfs.Net als over wat de bijbel over homo's zegt.

En onnozele stereotypes?Ga dan maar is op zo'n gaydag kijken in Amsterdam..Kijken of je dan nog zo hard roept.
Vind je een kind met 2 vaders normaal ook?Heeft God het zo bedoeld?

En er zijn zeker mensen die het er erg moeilijk mee hebben, maar ik gaf ook al aan dat ik voor die mensen respect hebt.

Tegenwoordig moet alles maar kunnen.Tot homosexuele dominees aan toe.

En Napoleon..Jij zou het dus minder erg vinden dat als je erachter kwam dat één van je ouders een relatie blijkt te hebben met iemand van dezelfde sekse, dan dat je erachter kwam dat een van hun belasting ontdook?

Om maar is even een voorbeeld te stellen.

En trouwens, iemand die belasting ontduikt kan ook weleens diep in de financiele problemen zitten, maar daarom is het volgens jou erger dan praktiserend homo zijn.

@meboy:Ik veroordeel ook ten zeerst hun daden ja, maar daarmee mischien ook wel de persoon, want die is tenslotte verantwoordelijk voor zijn daden, evenals die belastingontduiker waar Napoleon het over had net.

Moet ik Hitler of Saddam maar gewoon accepteren ook, weer een paar voorbeelden..Want ja, dat ze nou wat dingen fout deden enfin.Voorderest waren het toch ook mensen zoals ons..

Kachel toch op met zo'n zwakke redenatie.

Je kan alles wel goed proberen te praten, maar wat krom is blijft voor mij krom, en ik zeg gewoon hoe ik er tegenaan kijk.

En Zareb, wel toevallig dat ze nu in 1 keer jou pb'en met hun problemen.
Mij lijkt dat ze beter een echte deskundige kunnen benaderen voor hun problemen, en niet zomaar een willekeurig iemand van één of ander forum.

Dan ben je dus echt duidelijk niet slim bezig.

Ik zou dan ook willen waarschuwen voor de mensen die dat doen, om niet zomaar tegen iedere wildvreemde alles te gaan vertellen per pb of mail.

Heb daar persoonlijk niet zulke goede ervaringen mee ook, vandaar mijn msschien wat felle reactie.

Zou kunnen dat indien het zo is je wel het beste met iemand voor hebt, wat ik ook hoop, maar het tegenovergestelde kán ook.

Daarom adviseer ik die mensen om naar eleos of iets in die zin te gaan om hulp.Die hebben daar meer ervaring mee dan buitenstaanders zoals wij.

dingo

Berichtdoor dingo » 29 jul 2004 22:22

Markie het enige beeld wat je eigenlijk bevestigd is dat je geen flauw idee hebt van de problematiek van homo's, je daar ook absoluut niet kan inleven. Het je eigenlijk ook geen barst interesseert, maar dat je wel klaar staat om ze te veroordelen. Je levert dus behalve een serie stereotypen en vooroordelen verder geen wezenlijke bijdrage aan de discussie.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 jul 2004 22:23

dingo schreef:Markie het enige beeld wat je eigenlijk bevestigd is dat je geen flauw idee hebt van de problematiek van homo's, je daar ook absoluut niet kan inleven. Het je eigenlijk ook geen barst interesseert, maar dat je wel klaar staat om ze te veroordelen. Je levert dus behalve een serie stereotypen en vooroordelen verder geen wezenlijke bijdrage aan de discussie.

Je geeft zelf al aan dat het een problematiek is, en dan doop je mij om tot iemand die anderen veroordeeld?

dingo

Berichtdoor dingo » 29 jul 2004 22:45

Markie schreef:Je geeft zelf al aan dat het een problematiek is, en dan doop je mij om tot iemand die anderen veroordeeld?

Ja als je tot de ontdekking komt dat je homo bent en zeker als je een relatie aangaat weet je dus dat je, zeker in refo kringen, niet gerespecteerd, maar veracht en veroordeeld wordt. Hoe wil je dat anders noemen dan problematiek?

Terug naar “Archief”