Markie schreef:Ik heb alleen maar respect voor homo's die niet practiserend zijn.
Degene die dat wel zijn veracht ik.Smerig gewoon.
Moeilijk he, om je naaste lief te hebben als jezelf?
Moderator: Moderafo's
Markie schreef:Moeilijk hé, om mn tekst goed op je in te laten werken
Markie schreef:Moeilijk hé, goed op je in te laten werken
dingo schreef:Markie schreef:Moeilijk hé, om mn tekst goed op je in te laten werken
Ik lees gewoon wat je schrijft en dat is dat je geen respect hebt voor homo's die ook seks bedrijven. Sterker nog je veracht ze.
Wat zou ik daarvan op me in moeten laten werken? Ik ben ook niet geinteresseerd in jouw seksuele praktijken dus waarom zou ik dat wel moeten zijn van een homostel?
Markie schreef:
Wat dat met naastenliefde te maken heeft moet je me is uitleggen..
Napoleon schreef:Markie schreef:
misschien is het wel goed om te bedenken dat God hetero's die zondigen net zo veracht als homo's die zondigen? en ik zou niet durven zeggen dat jij wel eens gezondigd hebt op sexueel gebied, maar uit ervaring weet ik dat het best lastig is om dat niet te doen. Ook ik geloof dat homosexuele praxis niet is wat God bedoeld heeft, en ik heb zeker respect voor mensen die daarom van een relatie afzien, maar homosexualiteit is niet de enige zonde die bestaat, en ook zeker geen grotere zonde dan andere, in refo-nederland meer geaccepteerde (bijvoorbeeld belastingontduiking ofzo, daar wordt in de Bijbel meer en concreter aandacht aan besteedt).
mijn stelling: belastingontduiking is erger dan homosexualiteit (ik hoop dat ik nu de homosexueel aangelegden onder ons niet op de tenen trap, dat is zeker niet de bedoeling.)
Markie schreef:Ja alleen had ik het idee dat je het niet goed op je in liet werken.Ik ben ook niet geintresseerd in iemand anders zijn seksuele praktijken, maar moet ik daarom alles maar goed vinden?
Ik heb zeker totaal geen respect voor homo's die hun geaardheid in praktijk brengen.Jij dus wel.
Voor degene die dat niet doen heb ik wel respect.
Meestal zijn het nog niet eens monogame figuren ook, en homostellen die kinderen nemen kan ik ook niet van zeggen dat dat nou zo gezond is.Een kind met 2 papa's of mama's.Beetje omgekeerde wereld of niet?
God heeft mannen en vrouwen geschapen, en dat is niet voor niks denk je wel?
Anders had Adam er wel een man bijgekregen ws.
Ik verracht idd praktiserende homo's dus.In elk geval hun praktijken.
columbus schreef:ongeloof is iig de grootste zondemaar ik ben het wel ongeveer met Napoleon eens, behalve dat belastingontduiking erger is...ik denk dat het ongeveer allemaal net zo erg is. ook hetero's met een verkeerde sexuele moraal idd
Zareb schreef:Markie schreef:Ja alleen had ik het idee dat je het niet goed op je in liet werken.Ik ben ook niet geintresseerd in iemand anders zijn seksuele praktijken, maar moet ik daarom alles maar goed vinden?
Ik heb zeker totaal geen respect voor homo's die hun geaardheid in praktijk brengen.Jij dus wel.
Voor degene die dat niet doen heb ik wel respect.
Meestal zijn het nog niet eens monogame figuren ook, en homostellen die kinderen nemen kan ik ook niet van zeggen dat dat nou zo gezond is.Een kind met 2 papa's of mama's.Beetje omgekeerde wereld of niet?
God heeft mannen en vrouwen geschapen, en dat is niet voor niks denk je wel?
Anders had Adam er wel een man bijgekregen ws.
Ik verracht idd praktiserende homo's dus.In elk geval hun praktijken.
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om hier serieus op in te gaan. Want zulke uitspraken getuigen ter eerste niet van enige vorm van betrokkenheid bij mensen die hier mee worstelen en ten tweede laten ze duidelijk zien dat jij niet de moeite hebt genomen om eens wat pagina's terug te lezen. Waarom ik dan toch reageer is om het volgende: Door pb's en mailtjes die ik heb gekregen weet ik dat er een aantal jonge mensen op dit forum heel erg met dit onderwerp worstelen. Een meisje vertelde dat ze regelmatig samen met haar moeder dit topic bekijkt.
Dat worstelen is voor sommigen gigantisch moeilijk.
(van het aantal jongeren dat jaarlijks zelfdoding pleegt heeft dat in bijna 30% van de gevallen te maken met homoseksualiteit.)
Ik ben absoluut geen fan van de EHAH, maar kijk maar eens op hun site in welke een enorme depressie mensen kunnen raken.
En jij schopt ze dan nog effe dieper de stront in met je opmerkingen over "smerig" en "verachten".
je mag best een mening hebben, maar probeer die dan op ietwat christelijker manier uit te dragen. En kom niet met allerlei onnozele stereotypen aandragen over monogaam zijn, dat 2 vaders zo slecht voor de opvoeding van kinderen zouden zijn enz.
dingo schreef:Markie het enige beeld wat je eigenlijk bevestigd is dat je geen flauw idee hebt van de problematiek van homo's, je daar ook absoluut niet kan inleven. Het je eigenlijk ook geen barst interesseert, maar dat je wel klaar staat om ze te veroordelen. Je levert dus behalve een serie stereotypen en vooroordelen verder geen wezenlijke bijdrage aan de discussie.
Markie schreef:Je geeft zelf al aan dat het een problematiek is, en dan doop je mij om tot iemand die anderen veroordeeld?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten