Beste Petertje,
Ik had antwoord van Roy Davison, zoals je weet. Welnu ik hem hem ook een (redelijk) antwoord gegeven, zie maar:
------------------------------------------------------------------------
Beste Roy,
Laten we samen eens de door jou aangehaalde Bijbelverzen nalopen:
Johannes 14:15 leert ons dit:
15 Wie van Mij houdt, zal altijd volgens mijn geboden leven.
Waar staat hier nu dat Jezus de geboden afschafte voor het volk Israël (ook die van het Nieuwe Testament)
Johannes 14
21 Als iemand Mij gehoorzaamt, blijkt daaruit dat hij van Mij houdt. Wie van Mij houdt, zal ervaren dat mijn Vader ook van hèm houdt. Ik zal van hem houden en hem duidelijk laten zien wie Ik ben."
Waar staat hier nu dat Jezus de wet scheidt van Zijn discipelen, terwijl Hij hier er op wijst dat ze die JUIST moeten onderhouden, omdat Hij het voorbeeld is. Eén in Geest!
Johannes 15
10 Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.
11 Ik heb dit gezegd met de bedoeling dat mijn blijdschap in u zal zijn. U zult grote blijdschap ervaren.
12 Ik zeg dat u net zoveel van elkaar moet houden als Ik van u gehouden heb.
Hoe duidelijk geeft Jezus hier aan, dat Hij een verbintenis met Zijn discipelen wil, op grond van overeenkomstige wetmatigheden. Hij onderhoudt de wet evengoed als Hij van Zijn discipelen verlangt. Een in Geest!!!!
En wat te denken van de trouw (in al deze zaken) die Jezus ziet en leert bij Zijn discipelen!
Openbaring 3
10 U bent Mij dwars door alles heen trouw gebleven, zoals Ik u had opgedragen. Ik zal u dan ook redden voor de tijd van beproeving, waarin alle bewoners van de aarde zwaar op de proef worden gesteld.
Waar ontleend u ni het feit dat de wet (10 geboden) hier door Jezus als afgedaan beschouwd, eerder bevestigd Hij het feit dat de geboden deel van de Gerechtigheid van Hem en ons (moeten) zijn.
Waar gaan uw Bijbeluitleggingen nu over. Uw aangehaalde Bijbelverzen bewijzen mij (juist) het tegendeel, steeds weer.
Openbaringen is door Jezus zelf geciteerd aan Johannes op Patmos. Meer een reden om aan te nemen dat juist de (Hemelse-) grondwet gehandhaafd en geleerd wordt!
Hier wordt kond gedaan van het feit dat Satan het trouwe volk, dat het getuigenis van Jezus heeft en de geboden bewaard, zal vervolgen.
Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.
Dus waar gaan uw Bijbeluitleggingen nu over. U ontkent de geboden en het onderhouden er van, maar u bewijst mij nu het tegenovergestelde, juist datgene wat (u) en wij allemaal zouden moeten naleven. Hier in Openbaringen 12:17 wordt gesproken over het Overblijfsel, precies zoals Jezus met een Overblijfsel uit de tijd van Israël (OT) een Nieuw verbond aanging. Niets nieuws, maar wel in het NT
Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."
Kijk hier nu eens Roy, wat de Verlosser ons hier leert:
Openbaring 22
14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen omdat zij van de levensboom mogen eten en door de poorten van de stad mogen binnengaan.
U begrijpt, in feite verkondigd u hier gewoon zoals Jezus het ons voorhoudt en dat wat wij als 'volk van God' na moeten leven om gered te kunnen worden door de genade en de belijdenis van zonden.
En alshowel u ontkent dat de wet nog van kracht is voor ons, zegt u wel degelijk dat die wet nog geldt voor ons, namelijk hier:
Wij zijn niet onder de wet van Mozes maar onder de
wet der genade in Christus Jezus (Rom. 6:14; 7:4; 8:2,3; 10:4-6).
En dat is maar al te waar. Opmerkelijk is des te meer dat u de wet (dus ook de Sabbat van het 4e gebod) afwijst omdat u niet zozeer een onwaarheid hier neer hebt gepend, maar dat u de wet niet WIL toepassen, omdat u geboden en leringen van mensen stelt boven de (Geestelijke) wetten van God, waarin Jezus een voorbeeld van was, is en zal zijn tot in Eeuwigheid.
Zonder te beseffen dus spreekt u de waarheid, maar door de verduistering maakt u er een wet van Satan van, die tijden wetten zal doen veranderen.
Dit is wat de Bijbel mij leert:
Daniël 7:25
Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.
Dit is wat u doet, zonder het te weten!
met vriendelijke groet,
Boudewijn
-------------------------------------------------------------------------------
Kijk Petertje, ik maak vrienden, als ze vallen!