Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 26 sep 2014 20:58

@Sterretje
Prachtige foto's! Hele rijkdom hoor

@Jaccootje
Lastig hoor, die kleertjes.
Weet niet of je handig genoeg bent om zelf wat te naaien? Of een handig iemand in je omgeving charteren? :mrgreen:

@bewegen
DL heeft hier nooit gekropen, want ze wil pertinent niet op haar buik. (behalve af en toe met een uitbarsting van enorm verdriet :wink: )
CB maakte daar een hele drukte van, want dan zou ze enorm laat leren lopen maar ja... ik kan (of wil) haar niet dwingen...
Kon relatief vlug zelf gaan zitten, had een stevige zit(dat kwam dan wel weer door het vele dragen in de doek volgens het CB), schuift op haar billen, maar loopt ook los, kan traplopen, klimt op meubels (en op de vensterbank :-oo ) en is dus behoorlijk actief.

En dat zonder dat wij het bijzonder hebben gestimuleerd.
Elk kind doet 't op eigen tempo, denk ik. Ze is nu 15 maanden, ontwikkelde eerst vooral cognitief heel hard, maar heeft nu ineens ook een mega inhaalslag met fysieke ontwikkeling. Het komt vanzelf goed, doorgaans.

Al kan ik me voorstellen dat kinderen die wat zwaarder zijn, ook wat lastiger in "beweging" komen? Maar ach, dan duurt het maar iets langer, toch? Ze kunnen hun hele leven nog lopen.

Overigens hier een heel doorsnee kindje, maar ik vind die kledingmaatjes ook wel lastig.
Ze zit nu in 86 en hoewel ik haar behoorlijk gevuld vind, is ze kennelijk nogal smal gebouwd, want rokjes zijn veelal te wijd, broeken dito. Gelukkig zijn wasbare luiers altijd een goede "heup barrière" dus daar blijft nog wat op hangen en voor de rest vooral jurkjes hier, lekker makkelijk, maar vaak weer erg kort, want wel lange benen hier.

@ schoenen
Hoe hebben jullie dat eigenlijk met schoenen?
DL heeft kleine voeten (en een paar hele schoenen over het balkon gemikt [-X ) maar ik vind het toch lastig om goede schoenen (SSS-achtig ofzo) te vinden in haar maat.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 26 sep 2014 21:04

Mijn tweede was ook zo'n late loper dus, met twee jaar pas,
En ook een kontenschuiver!
En zat altijd op haar gatje dat eerste jaar, als je haar neerlegde deed ze geen zak behalve hulpeloos jammeren tot ik haar rechtop zette,
En als ik speelgoed buiten haar bereik zette om haar te stimuleren ging ze ongeïnteresseerd met een klein stofje spelen of haar sok desnoods ...want daar trapte ze dus niet in.
En oja, kwa formaat kwam ze toen ook wel aardig overeen met hoe jaccootje die van haar omschrijft :lol:
Nadeel is inderdaad dat gaan lopen dan ook zwaarder is, dus gaat wèèr langzamer..
Maarre,,,ze is nu vijf en toen ze eindelijk ging lopen ging het vet er inderdaad af en nu is ze gewoon heel doorsnee hoor 8) alles is goed gekomen!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 sep 2014 21:20

Onze kleine meid heeft juist hele grote voeten! ZE had met 10 maanden al maat 22 dus dat is nog wel veel groter wanneer ze aan lopen toe is... Ze gaat haar moeder achterna :wink:
En ik verwacht ook wel dat het vet er snel af is als ze gaat lopen. Dan hoop ik dat we wat makkelijker kunnen slagen voor kleding haha!
Kreeg van cb ook de tip om Norah vaker op haar buik te leggen zodat ze gestimuleerd wordt om te gaan kruipen. Dat werkt volgens mij wel want nu zijn we nog geen week verder en ze ligt steeds met d'r kont omhoog te wippen en een soort van tijgeren... Dus we oefenen gewoon verder.

Vanmorgen werd ik flink gebeten door madam. ZE heeft af en toe van die driftbuien, dan komt ze met Open mond en verwilderde blik naar je toe, terwijl ze op schoot zit. Lijkt dan wel bezeten. En bijten maar! Nu een flinke blauwe plek op m'n schouder... Niet echt een handige plek haha! Maar ik schrok er wel een beetje van! Zo erg als dit heb ik het nog niet mee gemaakt. Herkennen jullie dit? Is dat normaal voor een bijna 1jarig meisje??
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 27 sep 2014 06:56

jaccootje85 schreef: Maar ik schrok er wel een beetje van! Zo erg als dit heb ik het nog niet mee gemaakt. Herkennen jullie dit? Is dat normaal voor een bijna 1jarig meisje??

Oh dat is niet fijn.
Ik ben overigens van mening dat kleine kinderen niet "bijten" om je zeer te doen, maar 't effect is natuurlijk even gevoelig :( .

Ik denk dat 't een fase is en misschien zijn die driftbuien ook wel een gevolg van "niet kunnen wat haar hoofdje eigenlijk al allemaal zou willen?" Dus beetje gefrustreerd?

@schoenen
Madame heeft hier een kleine maat 19, lastig dus....
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2014 09:17

Oei, een blauwe plek, dan heeft ze flink gebeten, jacootje. Bijten hebben ze hier nooit gedaan, maar wel andere manier van frustratie uiten, gillen en huilen enzo. Als ze nog zo jong zijn, dan kunnen ze nog niet goed duidelijk maken wat er is, dat lijkt mij eigenlijk ook wel erg frustrerend. Dus misschien erachter komen wat haar frustreert?

Toen Frederiek ging lopen had ze maat 17, zo lastig. Toen heb ik via marktplaats een paar zachte laarsjes gekocht, maar echt geschikte loopschoenen waren dat niet. Ik was blij toen ze maat 18 kreeg, daar is meer in te vinden.
Mijn moeder liet vroeger schoenen voor mij aanmeten, ik ha dook maat 17 toen ik liep. Duur grapje ;) Nu heb ik gewoon een normale maat 39/40, dus het kan goedkomen :D
Frederiek zit nu trouwens ook in 25, dus ook niet heel klein meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 sep 2014 10:27

Bij mij hebben ze allemaal wel een keer gebeten, doorgaans rond hun eerste maar daar reageer ik meteen hèèl fel en boos op... zo boos dat ze echt schrikken en moeten huilen , dan zeg ik nog een paar keer dat ze echt niet mogen bijten.
En daarna komt het eigenlijk niet meer voor,
Maar zo werkt het bij mijn kinderen,
Mijn jongste wilde me een zoentje geven en dacht waarschijnlijk..leuk even bijten.... maar door mijn felle reactie heeft ze het ook niet meer geprobeerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2014 12:26

S. leeft op grote voet (27/28, hangt af van het merk). Maar hij loopt het liefst op klompen en laarzen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 sep 2014 12:28

Bijten is hier niet echt veel voorgekomen. Lijkt me lastig. Denk inderdaad dat het goed frustratie zou kunnen zijn...

f heeft juist grote voeten, en breed. Vanmorgen nieuwe schoenen gekocht (en gelukkig vond hij het deze keer oké ;-) Had vorige week bij de bieb een boekje meegenomen over schoenenwinkels, wellicht was hij dus voldoende voorbereid.
Ze hebben z'n voeten opgemeten: maat 30.
Vind 30 echt groot (hij is 3jr en 4 mnd) maar geen idee wat normaal is :)

J heeft volgens mij ook grote voeten, hij had leren slofjes in maat 19 gekregen bij z'n geboorte maar die passen al niet meer (hij is 7mnd). Wordt nog wat als hij moet gaan lopen. Bij F was dat toen ook een crime om schoenen te vinden met zachte zooltjes in zijn maat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2014 12:36

Jannoek, wel fijn dat hij nu goed mee werkte.

Hier vanochtend nog nieuwe schoenen gekocht, er stond een springkussen voor de winkel en ik dacht: o jee, hoe gaan we die de winkel mee in krijgen. Hij ging gewoon mee nadat ik verteld had dat hij na het schoenen passen op het springkussen mocht. "Oke" was zijn antwoord. :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 sep 2014 12:44

R heeft ook veel gebeten, vooral uit boosheid en frustratie. Toen ze kleiner was bonkte ze altijd met d'r hoofd ergens tegenaan, later werd dat dus bijten en toen ze eenmaal doorhad dat ze een stem had, werd het gillen.
Het lastige van bijten is dat je het niet zo goed kunt negeren, dat gaat bij bonken en gillen makkelijker :-)
Ik zou proberen na te gaan waar de frustratie vandaan komt, en anders hopen dat het beter gaat als ze zich meer verbaal kan uiten.

R heeft dan kleine voetjes als ik jullie verhalen lees, ze zit nu in 23. Omdat d'r voeten heel erg naar binnen staan, kreeg ik van de orthopeed het advies om d'r schoenen verkeerd om aan te doen, de rechterschoen aan de linkervoet en omgekeerd. Het lijkt te helpen, ze loopt nu ruim een half jaar zo en ze lijken rechter te gaan staan. We zullen zien.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 sep 2014 13:28

Evelien schreef:Jannoek, wel fijn dat hij nu goed mee werkte.

Hier vanochtend nog nieuwe schoenen gekocht, er stond een springkussen voor de winkel en ik dacht: o jee, hoe gaan we die de winkel mee in krijgen. Hij ging gewoon mee nadat ik verteld had dat hij na het schoenen passen op het springkussen mocht. "Oke" was zijn antwoord. :wink:

Grappig, hier stond ook een springkussen voor de winkel, en de zelfde tactiek werkte ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 sep 2014 08:32

@ jannoek Dan heeft F echt wel grote voeten. Hier heeft H (6) maat 31 en J ( bijna 3) maat 26.
Afgelopen zaterdag ook op schoenenjacht geweest...pfff ben blij dat ik het allemaal weer binnenheb.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 01 okt 2014 08:29

Dan hebben ze hier echt kleine voetjes denk ik. H is bijna 2 en heeft mt 21 en N is bijna 4 en heeft mt 26. H loopt nu zo'n 8 maand, maar tot vorige week nog steeds op dezelfde schoentjes, mt 20. Nu werd dat wel krap, dus maar een maatje groter gekocht.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 okt 2014 10:50

ideaal, ik heb gehad bij F dat ik elke 6-8 weken nieuwe schoenen kon kopen. Niet grappig ;-)

F heeft een beetje een terugval met plassen. Hij geeft het gewoon (te) laat aan als hij druk aan 't spelen is.
Iemand goede tips hoe hier mee om te gaan?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 okt 2014 11:37

Vervelend Jannoek! Je zou hem wat vaker kunnen zeggen dat hij moet zeggen als hij moet plassen? Dan wordt hij er steeds weer even aan herinnerd... Hier doe ik dat iig wel en dat helpt wel, nog geen ongelukjes gehad :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”