Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Faramir » 10 feb 2014 10:09

Wat doe jij concreet? Behalve bidden.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 10 feb 2014 10:50

Ik doe helemaal niks voor christenen in Egypte.

Maar Open Doors is daar wel degelijk actief. Ik vind dat goed, jij vindt dat opdringerig?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 feb 2014 11:02

shrew schreef:Ik doe helemaal niks voor christenen in Egypte.

Maar Open Doors is daar wel degelijk actief. Ik vind dat goed, jij vindt dat opdringerig?

Wat doen ze dan, concreet.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik geweldloze inmenging in een (burger)oorlog met als doel om onschuldige burgers te redden als opdringerigheid beschouw. Maar leg een ander vooral woorden in de mond zou ik zeggen. Succes daarmee!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 12:00

Faramir schreef:Vanmiddag heb ik een afspraak met mijn biechtvader om een moreel dilemma te bespreken. Wederom wordt er maar zo iets aangenomen en rond gesmeten.

Tja, dat is kenmerkend voor een forum. Mensen zijn niets anders dan wat letters op een website. Bijzonder ééndimensionaal!

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 10 feb 2014 12:28

Faramir schreef:Wat doen ze dan, concreet.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik geweldloze inmenging in een (burger)oorlog met als doel om onschuldige burgers te redden als opdringerigheid beschouw. Maar leg een ander vooral woorden in de mond zou ik zeggen. Succes daarmee!

euhm ik doel op dit, en dit zijn toch echt jouw woorden?:

Faramir schreef:Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.

Ik ging ervan uit dat bovenstaande ook jouw mening is als een Nederlandse christelijke organisatie opkomt voor christenen in Egypte. Als daar een verschil in is dan hoor ik graag waarom. Want dan heb ik jou geen woorden in de mond gelegd maar dan heb je gewoon niet alles verteld. Er zijn blijkbaar situaties waarin bovenstaande niet geldt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 13:20

Faramir schreef:Wat doen ze dan, concreet.

shrew schreef:euhm ik doel op dit, en dit zijn toch echt jouw woorden?:

Faramir schreef:Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.

shrew schreef:Ik ging ervan uit dat bovenstaande ook jouw mening is als een Nederlandse christelijke organisatie opkomt voor christenen in Egypte. Als daar een verschil in is dan hoor ik graag waarom. Want dan heb ik jou geen woorden in de mond gelegd maar dan heb je gewoon niet alles verteld. Er zijn blijkbaar situaties waarin bovenstaande niet geldt.

De zendingsdrang van Nederlanders zal altijd wel groot blijven. Wij hebben nogal de neiging ons eigen denken tot norm te stellen.
Gidsland te zijn op gebied van Abortus, Euthanasie, Homorechten, Prostitutie en inderdaad ook religie.
Persoonlijk stoort deze arrogantie mij. Ook de christelijke zendingsdrang in verre landen stoort mij. Vooralsnog ligt het belangrijkste zendingsgebied in onze eigen achtertuinen. De binnensteden en achterstandswijken van Amsterdam, Rotterdam en andere grote steden.
Pas als jezelf je zaakjes echt op orde hebt zou je voorzichtig naar buiten kunnen treden.
En vooralsnog ken ik weinig zaken waarin Nederland/Nederlanders al op dat niveau zijn aangeland!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 feb 2014 13:49

Zolang er nog dit soort dingen [link bevat zeer schokkend beeld] gebeuren, veroorzaakt door zendingsdrang van amerikaanse 'christenen' vind ik Nederlandse bemoeienis aanbevelenswaardig.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 13:51

Tante Pollewop schreef:Zolang er nog dit soort dingen [link bevat zeer schokkend beeld] gebeuren, veroorzaakt door zendingsdrang van amerikaanse 'christenen' vind ik Nederlandse bemoeienis aanbevelenswaardig.

Bizar!
Wat is daar gebeurd dan? ik zie géén uitleg over deze gebeurtenis...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 feb 2014 13:59

Christians are Beating, killing ,raping ,burning to death gays in the street in celebration of this law , and it has not stopped . If the people do this it is considered helping the government , and the Ugandan Government encourages it. They Already had a witch hunt the last 5 years with there Red Pepper newspaper is giving addresses and photos for public to kill them

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 14:03

Tante Pollewop schreef:Christians are Beating, killing ,raping ,burning to death gays in the street in celebration of this law , and it has not stopped . If the people do this it is considered helping the government , and the Ugandan Government encourages it. They Already had a witch hunt the last 5 years with there Red Pepper newspaper is giving addresses and photos for public to kill them

Die omschrijving had ik niet gevonden.
Bizar!
Daarmee is overigens de Nederlandse zendingsdrang niet ineens goed gepraat, maar ik hoop inderdaad niet dat daar dergelijke excessen over te melden vallen...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 feb 2014 14:15

Ik zeg het natuurlijk wat zwart-wit, maar bemoeienis met bepaalde situaties lijkt me zeer wenselijk, daar komt het op neer.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 feb 2014 14:15

shrew schreef:Er zijn blijkbaar situaties waarin bovenstaande niet geldt.

Natuurlijk. Als homo's in Rusland geweld wordt aangedaan en de politie en justitie van dat land doen er niets mee dan mag Nederland best via de ambassade aangeven hier grote problemen mee te hebben. Maar met de Russische wetgeving omtrent homopopaganda heeft het weinig van doen mijn inziens.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 feb 2014 16:15

Faramir schreef:Wat doe jij concreet? Behalve bidden.

Je beantwoord mijn vraag met een hatelijke wedervraag.

Geen idee waarom - heb ik je iets misdaan ? verkeerde been uit bed gestapt ?

Verder maak je je nogal druk over "Wederom wordt er maar zo iets aangenomen en rond gesmeten".

Als je dat ergert waarom doe je dan hetzelfde bij mij ? -met je vraag "wat doe jij concreet" ?

Ik wil je vraag wel beantwoorden, ik ben net terug uit Libanon en Jordanië waar ik geprobeerd heb in ieder geval "iets te doen".

Mijn advies "haal alle Christenen weg uit die regio, in ieder geval uit Syrië, Iran en Irak" en, uiteraard als ze daar zelf mee instemmen, breng ze over naar Europa, V.S. en andere landen.
Nu kan het nog levend - wachten we "te lang" dan wordt het een body bag.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 feb 2014 16:19

rotterdam schreef:
Je beantwoord mijn vraag met een hatelijke wedervraag.

Hatelijk is een kwalificatie die jij eraan geeft.

Ik ging ervan uit dat jij, net zoals vele andere christenen regelmatig bid voor christenen (en andere mensen) in regio's die verscheurt zijn voor oorlog.

Jij bent van mening dat er veel gedaan moet en/of kan worden. Ik vraag me af wat er concreet gedaan kan en/of moet worden en wat jij reeds doet. Daar is helemaal niets hatelijken aan. Je geeft aan er in de buurt geweest te zijn, maar nu weet ik nog weinig van wat je concreet gedaan hebt voor de Syrische christenen.

Ik kan van mijzelf al wel vertellen dat ik helemaal niets doe (muv bidden, en wat reageren op fora hoe erg het allemaal welniet is) voor de christenen in Syrië.

De christenen daar weghalen zal een doodssteek zijn voor hun manier van leven en daarmee tegelijkertijd voor het zo typerende christendom wat we willen behouden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 feb 2014 16:35

rotterdam schreef:Mijn advies "haal alle Christenen weg uit die regio, in ieder geval uit Syrië, Iran en Irak" en, uiteraard als ze daar zelf mee instemmen, breng ze over naar Europa, V.S. en andere landen.
Nu kan het nog levend - wachten we "te lang" dan wordt het een body bag.

Meer kun je ook niet doen volgens mij en ook niet aan die situatie in Rusland. Las net dat Canada ze wilde laten emigreren daarheen. Joden trekken toch ook weg uit Rusland? Alsof een mening van Nederland iets zal veranderen daar.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”