Moderator: Moderafo's
shrew schreef:Ik doe helemaal niks voor christenen in Egypte.
Maar Open Doors is daar wel degelijk actief. Ik vind dat goed, jij vindt dat opdringerig?
Faramir schreef:Vanmiddag heb ik een afspraak met mijn biechtvader om een moreel dilemma te bespreken. Wederom wordt er maar zo iets aangenomen en rond gesmeten.
Faramir schreef:Wat doen ze dan, concreet.
Overigens heb ik nooit gezegd dat ik geweldloze inmenging in een (burger)oorlog met als doel om onschuldige burgers te redden als opdringerigheid beschouw. Maar leg een ander vooral woorden in de mond zou ik zeggen. Succes daarmee!
Faramir schreef:Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.
Faramir schreef:Wat doen ze dan, concreet.
Overigens heb ik nooit gezegd dat ik geweldloze inmenging in een (burger)oorlog met als doel om onschuldige burgers te redden als opdringerigheid beschouw. Maar leg een ander vooral woorden in de mond zou ik zeggen. Succes daarmee!
shrew schreef:euhm ik doel op dit, en dit zijn toch echt jouw woorden?:
Faramir schreef:Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.
shrew schreef:Ik ging ervan uit dat bovenstaande ook jouw mening is als een Nederlandse christelijke organisatie opkomt voor christenen in Egypte. Als daar een verschil in is dan hoor ik graag waarom. Want dan heb ik jou geen woorden in de mond gelegd maar dan heb je gewoon niet alles verteld. Er zijn blijkbaar situaties waarin bovenstaande niet geldt.
Tante Pollewop schreef:Zolang er nog dit soort dingen [link bevat zeer schokkend beeld] gebeuren, veroorzaakt door zendingsdrang van amerikaanse 'christenen' vind ik Nederlandse bemoeienis aanbevelenswaardig.
Christians are Beating, killing ,raping ,burning to death gays in the street in celebration of this law , and it has not stopped . If the people do this it is considered helping the government , and the Ugandan Government encourages it. They Already had a witch hunt the last 5 years with there Red Pepper newspaper is giving addresses and photos for public to kill them
Tante Pollewop schreef:Christians are Beating, killing ,raping ,burning to death gays in the street in celebration of this law , and it has not stopped . If the people do this it is considered helping the government , and the Ugandan Government encourages it. They Already had a witch hunt the last 5 years with there Red Pepper newspaper is giving addresses and photos for public to kill them
shrew schreef:Er zijn blijkbaar situaties waarin bovenstaande niet geldt.
Faramir schreef:Wat doe jij concreet? Behalve bidden.
rotterdam schreef:
Je beantwoord mijn vraag met een hatelijke wedervraag.
rotterdam schreef:Mijn advies "haal alle Christenen weg uit die regio, in ieder geval uit Syrië, Iran en Irak" en, uiteraard als ze daar zelf mee instemmen, breng ze over naar Europa, V.S. en andere landen.
Nu kan het nog levend - wachten we "te lang" dan wordt het een body bag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten