Moderator: Moderafo's
Boaz schreef:
Wat een in-en-in trieste site.. Het is een voortdurend afzetten tegen andersdenkenden, waarbij anderen helemaal naar beneden worden gehaald. En de stelligheid waarmee deze man zich bedient is helemaal stuitend; alsof hij een regelrecht lijntje met de hemel heeft en precies weet wat onze hemelse Vader van alles vindt. Ongelooflijk dat zo'n man 'volgelingen' heeft..
Boekenlezer schreef:Tja, ik kom oorspronkelijk niet uit een milieu waar men falikant tegen politieke deelname van vrouwen was, dus dat standpunt dat een vrouw de politiek niet in mag behoeft voor mij nogal wat uitleg. En je komt dan natuurlijk ook met de vraag te zitten, hoe je dan tegenover de (inmiddels voormalige) koningin staat.
Daardoor ervaar ik het gebeuren in de SGP niet direct als heel fundamenteel. Het is voor mij geen reden om mijn stem voor de SGP vanaf nu in te trekken.
Tegenstanders zie ik wel eens hun standpunt met heel veel stelligheid en absoluutheid naar buiten brengen - zoals ik dat vanmorgen zag bij het RD (reacties onder een artikel) - maar de vanzelfsprekendheid waarmee dat gebracht wordt is mij totaal vreemd. Ik kom van buiten, en dan komt zoiets zonder al te veel diepgaande uitleg wat vreemd over. Sowieso valt mij nogal eens op, dat mensen hun eigen mening nogal eens als vrij vanzelfsprekend en weinig uitleg behoevend zien. Dat lijkt mij echter een niet erg verantwoorde benadering van zaken, aangezien we nu eenmaal in een wereld leven waar mensen zich nogal eens vergissen. Bekijk allerlei kwesties uit de kerkgeschiedenis nog maar eens, en je zult je wellicht verbazen over keuzes die soms gemaakt werden of waar men zich mee bezig hield. Je zult dan werelden leren kennen die je vreemd zijn. Het kan je duidelijk maken, dat het nuttig kan zijn eerst wat voorvragen over bepaalde kwesties te gaan stellen. Zoals: gaat het over absolute zaken, of heeft dit vooral heel veel te maken met onze context? Wat dat betreft heeft deze kwestie wel e.e.a. aan leerzaams voor mij.
meribel schreef:Ik had zo'n post niet van je verwacht boekenlezer.
En sommige stukken daarvan ben ik echt verbaasd! Wel positief hoor.
Godsdienstwaanzin heet dat ook wel...Optimatus schreef:Die knaap achter de Rokende Vlaswiek lijkt welhaast te stikken in zijn eigen rook; in elk geval vind ik het buitengewoon twijfelachtig dat hij zo stellig meent te weten wat God ervan zou vinden. Een typisch geval van God voor zijn eigen karretje spannen. (althans, een poging tot, immers, God laat Zich, dunkt me, niet voor een dergelijke mestkar spannen).
Optimatus schreef:Die knaap achter de Rokende Vlaswiek lijkt welhaast te stikken in zijn eigen rook; in elk geval vind ik het buitengewoon twijfelachtig dat hij zo stellig meent te weten wat God ervan zou vinden. Een typisch geval van God voor zijn eigen karretje spannen. (althans, een poging tot, immers, God laat Zich, dunkt me, niet voor een dergelijke mestkar spannen).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten