Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Haai » 08 sep 2011 21:29

@Sophie: hier idd ook meer menstruatie - klachten na het stoppen met bv.

Hier trouwens na 10 maanden geen bv meer te geven nog steeds drupjes melk. Gelukkig niet hinderlijk, maar is dat normaal?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2011 09:32

Ik heb dat ook heel lang gehad Haai. Bij mij hield het pas op na het maken van een mammagrafie, toen lag er gewoon een plasje melk op de röntgentafel ( en dat was ook 10 mnd nadat ik al gestopt was en heb niet eens lang bv gegeven de laatste keer)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 sep 2011 12:13

Sophie77 schreef:En weet je nog van je andere jongens hoe het ging toen je stopte met de bv? Want nu geef je toch nog? Of ben je aan het afbouwen inmiddels?

het is altijd gebleven! sinds ik bevallen ben van Milan heb ik er altijd last van rond de menstruatie!

nee, ben niet aan het afbouwen... momenteel eerder aan het opbouwen 8-[ Manoël zit even niet lekker in zn vel.. tandjes krijgt hij denk ik ofzo. en nu wil hij weer wat meer drinken

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 sep 2011 12:26

Bekkenklachten heb ik al sinds een jaar of 10, soms zeer hevig, soms wat minder, maar ik merk nu voor het eerst dat het na het stoppen met de bv in combinatie met een menstruatie wel heel heftige klachten geeft. Zo erg dat ik niet meer normaal kan lopen, niet langer als 5 minuten kan staan, niet kan fietsen ('k kan m'n been niet over het frame getild krijgen en trappen lukt al helemaal niet), moeite heb met draaien in bed, amper een pak yoghurt kan tillen zonder pijn, laat staan een kind, en dat vind ik best wel een beetje slikken ...

Gelukkig gaat het nu -nu de menstruatie weer achter de rug is- weer een stukje beter, maar ik merk erg dat ik goed op moet letten hoe ik m'n dag indeel. Als ik - zoals tussen de middag- pannenkoeken heb gebakken, kan ik vanmiddag niet gaan stofzuigen, maar moet ik een zitwerkje zoeken - computeren, strijken of naaien bijv. en dat komt niet altijd even goed uit. Maar ik wil niet klagen hoor; gelukkig kan ik heel veel wél en heb ik al jaren gemiddeld 1 morgen per week hulp en heb ik die ochtend deze week nog voor de boeg :wink:.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 sep 2011 13:11

Galateia schreef:Zo hallo zeg, daar moet je ook niet aan denken! Arm kind! Als je nou ergens leeft, waar voedsel schaars is enzo, dan kan ik me er alles bij voorstellen, maar... waarom zou je dat nou toch doen?!

Arm kind?
Waarom zou je dat doen? Nou, waarom niet?
Meer info: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... en/jn.html

Ik vind het een prachtig initiatief. Het is mooi dat er nu iets meer bekentheid aan gegeven is. Het is goed dat er op deze manier een beetje 'reclame' is voor de 'opvolgmelk' of 'peutermelk' uit moeders borst :wink: . Alleen jammer dat professor Pieter Sauer nu juist aan het woord moet komen. Het is -zo ongeveer- de meest anti-borstvoedingspersoon van Nederland en heeft een nevenfunctie in de kunstvoedingsindustrie. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2011 14:02

Maar opvolgmelk is toch ook onzin? Ik heb nog nooit peutermelk ofzo gekocht, maar hij kreeg vanaf een maand of 10 gewoon halfvolle melk, hoor. Daarom vind ik borstvoeding op die leeftijd ook niet nodig. Prima als iemand het wil doen, maar nodig is het niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2011 14:18

Ik heb ook vaak genoeg gehoord dat je inderdaad een dief van je eigen portemonnee bent door nog rond een jaar opvolgmelk te geven. Ik ging beide keren rond 11 mnd ook over op gewone halfvolle melk. Ze eten dan toch wel genoeg met de pot mee om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 sep 2011 15:34

Ik vind groeimelk, opvolgmelk, peutermelk en dergelijke ook onzin. Het is gewoon business.
Er word alleen wel heel erg veel reclame voor gemaakt, vandaar dat ik het met dat vergelijkte :wink:
Koeienmelk is voor kalveren en mensenmelk voor kindertjes. En 'melk van kleinvee' voor de mens die de borst ontgroeit is. Tja, en wanneer is men de borst ontgroeit? Volgens onderzoek is de natuurlijke leeftijd ergens tussen de 2.5 en 7 jaar..... hebben we nog even te gaan :wink: .
Maar ik vind het wel zo eerlijk als men op de hoogte is van hoe het van origine in elkaar steekt. Het is niet eerlijk om de borst/koe/kunst melk-gewoonten van deze maatschappij als norm te stellen. Er werd hier zelfs ergens genoemd dat langer voeden (in dit geval 5 jaar) erg 'onnatuurlijk' zou zijn. Zo denken helaas de meeste mensen erover als gevolg van verkeerde of onvolledige informatie die iedereen al vanaf zijn jeugd meekrijgt.
We zijn het niet gewend, en daarom vinden we het gek.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 12 sep 2011 12:50

@ Schipje: ben het helemaal met jou eens!
Ik heb Levi 2 jaar gevoed, en hoeveel rare/boze/lelijke reacties ik daar wel niet op heb gekregen ](*,) ... Na die 2 jaar was ik het zelf heel erg zat en Levi taalde er zelf steeds minder naar en daarom ben ik toen gestopt, maar anders was ik ook nog wel langer doorgegaan hoor! Ik hoop het bij een eventuele volgende weer minstens zolang vol te houden!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 sep 2011 00:02

Pluk01 schreef:@ Schipje: ben het helemaal met jou eens!
Ik heb Levi 2 jaar gevoed, en hoeveel rare/boze/lelijke reacties ik daar wel niet op heb gekregen ](*,) ... Na die 2 jaar was ik het zelf heel erg zat en Levi taalde er zelf steeds minder naar en daarom ben ik toen gestopt, maar anders was ik ook nog wel langer doorgegaan hoor! Ik hoop het bij een eventuele volgende weer minstens zolang vol te houden!

Leuk dat je ook zo enthousiast bent! In mijn omgeving zijn er meerdere die lang voeden, heb jij dat ook? Dat scheelt heel veel. Ik heb altijd zo'n enorme bewondering voor moeders die dat niet hebben. Dan moet je echt heel stevig in je schoenen staan om door te gaan.
Btw: :wink: de oudste heeft zaterdag weer gedronken, ze lijkt het her ontdekt te hebben.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2011 10:37

13 maand!! ik had nooit verwacht dat ik dat zou halen.. ben nog steeds niet gestopt. ik weet niet hoe. hij is te verslaafd :wink:

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 15 sep 2011 18:55

@Schipje: Wat grappig dat je oudste nu ook weer drinkt! Hoelang was het geleden dat ze voor het laatst bij je gedronken had? Ik heb in mijn omgeving alleen een vriendin die vlak na mij bevallen is die ook zolang gevoed heeft, verder in de familie voornamelijk voorstanders van flesvoeding of mensen die wel bv geven, maar er na max een half jaar weer mee stoppen. Vandaar denk ik die vreemde reacties af en toe op mijn 2 jaar voeden... Maar ik heb me eigenlijk niet zo gestoord aan wat anderen ervan vonden, ik wilde gewoon het beste voor hem en dan kunnen ze allemaal zeggen dat het raar of onnatuurlijk is, maar daar luister ik dan gewoon niet naar :mrgreen: . Even lezen op borstvoeding.com en ik was weer overtuigd van mijn eigen gelijk en de voordelen voor hem en mezelf :lol: . Scheelt wel dat mijn man er heel erg achter stond, want het lijkt me wel moeilijk om zolang te voeden als je man er de meerwaarde niet van inziet.

@TJ: goed zeg! ga zo door :wink: ! Leuk dat hij het nog steeds zo lekker vindt!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 sep 2011 19:19

Zou het uitmaken als je als vrouw zelf ook als baby (lang) borstvoeding gehad hebt?
Ik heb 13 maanden bv gehad, en wilde toen zelf niet meer, aldus m'n moeder.

Ik ben ook nog niet van plan om te stoppen. Begin het net leuk te vinden ;-)
Merk alleen wel dat hij er niet helemaal genoeg aan heeft... Produceer denk ik gewoon niet super veel... Met 3 maanden zat ik op 6/7 voedingen, nu weer op 8/9 per dag. En doorslapen is er ook nog steeds niet bij. Dat laatste is wel pittig in combinatie met werken.
Deze week heeft hij er een gewoonte van gemaakt om om half 1 te komen, gaaaap. Dat is echt een rot tijd, slaap je net heel diep en moet je er uit om te voeden. En de rest van de nacht slaap ik dan slecht, omdat ik te moe ben om Floris weer in bed te leggen..

In mijn omgeving ook weinig borstvoeding, alleen de buurvrouw :). Dat is wel heel fijn, omdat haar baby ook ongeveer even oud is en we dus dezelfde dingen merken, al slaapt haar baby al een hele poos door...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 sep 2011 20:38

Pluk01 schreef:@Schipje: Wat grappig dat je oudste nu ook weer drinkt! Hoelang was het geleden dat ze voor het laatst bij je gedronken had?

Toen was ik ongeveer 20 weken zwanger ;)
Het is nu ongeveer om de dag even een paar slokjes en echt maar een paar want ze krijgt na de voeding de 'lege' kant omdat ik alle zeilen al moet bijzetten om genoeg voeding voor de jongste te produceren.
Even lezen op borstvoeding.com en ik was weer overtuigd van mijn eigen gelijk en de voordelen voor hem en mezelf . Scheelt wel dat mijn man er heel erg achter stond, want het lijkt me wel moeilijk om zolang te voeden als je man er de meerwaarde niet van inziet.

Hadden mijn woorden kunnen zijn ;)

@Jannoek,
Bij mij helpen cashewnoten heel erg goed. Ik eet dan wel een flinke 100gr. Werkt hier echt goed. Anijs en bruin bier zijn ook goed voor je productie. Zag trouwens op eurolac.net dat er nieuwe capsules zijn voor je productie, ze heten 'maakmeermelk'.
Hopelijk gaat Floris het snel beter doen 's nachts want het lijkt me zo vermoeiend!

De pepernoten liggen weer in de winkel. Zit geen melk in dus heerlijk zitten eten..... Maar er zitten natuurlijk wel veel koekkruiden in. Ik heb het geweten. ](*,) Ben zo gefocust op de melk... dat ik dat helemaal vergat. Ben nu twee weken op streng lactosevrij dieet en gaat erg goed! Ze vecht niet meer aan de borst, dat begon ze op vakantie opeens heel erg te doen, happen en heel boos trekken en duwen. Van de week deed ze het ineens weer en toen bleek er in een kroket ook lactose te zitten (had ik een paar uur daarvoor op), ik denk dus echt dat ze ook overgevoelig of allergisch is voor lactose.

Enne... ze komt 's avonds om 19.00 voor't laatst en dan 's ochtends rond een uur of 5.00/6.00. Heerlijk! De avond is weer voor ons. Sorry Jannoek, ik ga me bijna schamen 8-[

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 sep 2011 20:48

Heerlijk toch, vooral van genieten die avonden! Ga ik/gaan wij ook extreem doen als zoonlief gaat slapen. Nu zit ik met laptop op de bank en zit zoonlief in z'n wipstoel. Hij is niet moe, want in bed gilt hij de hele buurt bij elkaar hebben we net geconstateerd. :-oo

Ah, ik ben niet de enige met niet super veel productie dus.. M'n moeder had het ook over bruin bier, maar las op borstvoeding.com juist dat het niet goed is, omdat alcohol sowieso niet goed is voor je productie. Dat bruine bier schijnt dus gewoon een fabeltje van vroeger te zijn?!
Dat van de cashewnoten wist ik niet, lekker, haha!

Vervelend van de lactose... Gelukkig dat 't zo goed gaat verder!

Terug naar “Archief”