Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atro

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Atro » 27 jun 2011 20:28

Spons schreef:En laat men zich eens hard maken tegen de ronduit associale en onchristelijke bezuinigingen ) in de zorg, Nederland vergrijst en wat doet men ....bezuinigen op de toekomst van ons land... nee dat is slim !

Ja dat is slim ja! Of wil je de rekening geven aan de mensen die nu aan het studeren zijn? Die waarschijnlijk heel hun leven moeten gaan betalen voor hun pensioen en zelf geen cént krijgen? Of wil je van die malifide praktijken, zoals in Griekenland?

De zorg moeten ze wel het minst op bezuinigen, ben ik mee eens! Maar gaat er ook niet een beetje veel geld in de zorg rond wat onnuttig wordt gebruikt? En kan het niet wat beter geregeld worden af en toe? Omdat het zorg is, betekent niet dat zorginstellingen een gat in de hand mogen hebben. Dan mag je best het touwtje wat strakker gaan trekken, zodat ze wat gaan nadenken.

Maar volgens mij kan de SGP beter samenwerken met het CDA/VVD/PVV, dan met GroenLinks/ChristelijkeGroenLinks (CU dus :wink: )/D66/PVDA/PVDD. De SP schaal ik denk ik nog wel bij de partijen waarmee je kunt samenwerken. Deze partij blaat tenminste 'minder'onzin en gaat niet van te voren al constructief tegenwerken. I.p.v. meedenken :wink:

Atro

Berichtdoor Atro » 27 jun 2011 20:35

ajl schreef:@Horeb Volgens mij moet jij geen SGP stemmen, maar PVV. Die partij roept ook altijd populistische standpunten zonder enige onderbouwing. Dat jij het met de huidige regering en het gekozen beleid eens bent, is jouw goed recht, maar de onderbouwing, die mijns inziens volkomen ontbreekt, is echt tenenkrommend.

Toevallig heeft de PVV af en toe best wel gelijk! Dan kan je beter Wilders hebben met af en toe 'wat' rare uitspraken, dan de D66 die alleen maar anti-christelijke politiek bedrijft of een partij die alleen maar 'thee drinkt'.

Want Christenen hebben het altijd gedaan en als daar iets tegen of over gezegd wordt is het niet waar #-o Want het christendom is een rare bende .. gewoon een soort van indoctrinatie :roll: En de moslims .. owh die doen geen vlieg kwaad! Hoe kom je erbij! Zijn zulke lieve mensen :wink: .... Zijn ook hartstikke aardig in hun eigen land m.b.t. tot vrijheid van Godsdienst #-o

Luck
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Luck » 28 jun 2011 13:12

Atro schreef:Zijn ook hartstikke aardig in hun eigen land m.b.t. tot vrijheid van Godsdienst #-o

Noem mij dan eens één religie die niet onder invloed van verlichting of seculieren voor godsdienstvrijheid is geworden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jun 2011 19:16

Het valt me steeds weer op dat er hier mensen zijn die in één topic het volgende kunnen rechtpraten:

1. De "seculiere overheid" maakt het christenen "steeds moeilijker" hun geloof te uiten.
2. "De islam krijgt veel te veel ruimte".

(even vrij vertaald).

Blijkbaar storen zij zich er aan dat "de seculieren" de meerderheid hebben in de Nederlandse politiek en vrezen zij voor de vrijheid van godsdienst - diezelfde vrijheid van godsdienst die zij moslims weigeren toe te kennen, want "het is een valse godsdienst."

Hoe kun je nu vrijheid van godsdienst claimen als je die anderen niet in gelijke mate wilt gunnen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 jun 2011 19:18

Optimatus schreef:Het valt me steeds weer op dat er hier mensen zijn die in één topic het volgende kunnen rechtpraten:

1. De "seculiere overheid" maakt het christenen "steeds moeilijker" hun geloof te uiten.

(even vrij vertaald).

Blijkbaar storen zij zich er aan dat "de seculieren" de meerderheid hebben in de Nederlandse politiek en vrezen zij voor de vrijheid van godsdienst - diezelfde vrijheid van godsdienst die zij moslims weigeren toe te kennen, want "het is een valse godsdienst."

Hoe kun je nu vrijheid van godsdienst claimen als je die anderen niet in gelijke mate wilt gunnen?

Niet. Lijkt mij.

Overigens lijkt stelling 2 me met het net nieuwe slachtverbod me wat onwaar. Ik merk overigens niet dat het mij als christen steeds moeilijker wordt gemaakt door de overheid. Wij kunnen wel in onze handjes wrijven over hoe goed wij het hier hebben.

Atro

Berichtdoor Atro » 29 jun 2011 15:21

Faramir schreef:Ik merk overigens niet dat het mij als christen steeds moeilijker wordt gemaakt door de overheid. Wij kunnen wel in onze handjes wrijven over hoe goed wij het hier hebben.

Ligt eraan wat jij als christen belangrijk vindt ... de één vindt dit acceptabel .. en de andere dit.

Koopzondagen ben ik absoluut tegen. Want nu is het winkelen, maar straks is het stemmen. En straks is het weer iets anders.

Het willen afschaffen van bijzonder onderwijs noem ik toch wel een aanval op christenen. Gaat overigens regelrecht tegen de vrijheid van Godsdienst en Onderwijs in, maar dat snappen ze in den Haag weer niet :P Maar het rare is .. de D66 wil dat bijzonder onderwijs afgeschaft wordt, maar iedereen moet volgens hun een school kunnen stichten .. #-o wie snapt het nog? :P

en ga zo maar door ... D66 noem zich liberaal, maar is ten diepste een dictatoriale partij (bestaat dit woord :shock: ? :lol: )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jun 2011 17:07

Ik loop ook niet warm voor koopzondagen. Echter, ik ben niet verplicht om op zondag te kopen.
Verder bestaat er in Nederland geen stemplicht. Als men besluit om op zondag te gaan stemmen, ben je niet verplicht naar het stembureel te gaan.

Het afschaffen van bijzonder onderwijs vind ik wel zorgelijk. Er bestaat zoiets als onderwijsvrijheid en daar hoort keuzevrijheid bij. Overigens moet links zich goed beseffen dat de onderwijsvrijheid tot stand gekomen is middels een afspraak met rechts. Rechts wilde vrijheid van onderwijs, links wilde algemeen kiesrecht. Dit is de zogeheten Pacificatie van 1917. Als men tornt aan een deel van deze afspraak, moet men ook bereid zijn het andere deel van de afspraak kritisch te bekijken.

En ik vraag me af of het verlies van algemeen kiesrecht en het vervangen hiervan door een kiesrecht op grond van kennis van het Nederlandse staatsbestel een groot verlies zal zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2011 17:57

Optimatus schreef:Ik loop ook niet warm voor koopzondagen. Echter, ik ben niet verplicht om op zondag te kopen.
Verder bestaat er in Nederland geen stemplicht. Als men besluit om op zondag te gaan stemmen, ben je niet verplicht naar het stembureel te gaan.

Dat is het ook. Al die dingen zijn niet verplicht. Je hoeft niet op zondag te winkelen, je hoeft geen euthenasie te laten plegen, je hoeft niet te trouwen als je homoseksueel bent. Er zijn echter mensen die dat wel willen, en daar hebben de mensen die dat niet willen helemaal geen last van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 29 jun 2011 20:38

Optimatus schreef:Het valt me steeds weer op dat er hier mensen zijn die in één topic het volgende kunnen rechtpraten:

(even vrij vertaald).

Dat laatste kun je alleen niet zolang je alle godsdiensten op één lijn zet. Anders kan dat zonder meer. Het ligt er natuurlijk wel aan op welke grond je vrijheid van godsdienst claimt en ik begrijp dat het heel lastig is om te claimen als je een pragmatische opstelling hebt.
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

Atro

Berichtdoor Atro » 29 jun 2011 21:01

Mortlach schreef:Dat is het ook. Al die dingen zijn niet verplicht. Je hoeft niet op zondag te winkelen, je hoeft geen euthenasie te laten plegen, je hoeft niet te trouwen als je homoseksueel bent. Er zijn echter mensen die dat wel willen, en daar hebben de mensen die dat niet willen helemaal geen last van.

Omdat ik stemrecht heb, voel ik mij verplicht om te stemmen! Ik snap ook zowieso de mensen niet, die niet stemmen! (maar dat terzijde)

Al die dingen zijn inderdaad niet verplicht, en de mensen die dat niet willen hebben daar helemaal geen last van. [-X ... ik mag hopen dat je beter weet :( Het gaat nu niet om wat ik wil of gelijkdenkenden of andersdenkenden .. maar om wat God wil. Als je politiek gaat bedrijven zonder het Woord van God als christen zijnde, dan zet ik een paar vraagtekens achter je christen zijn. Want dan doe je het niet om de eer van God, maar om de mens(ch) aan zijn of haar trekken te laten komen,

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2011 21:03

Atro schreef:Ligt eraan wat jij als christen belangrijk vindt ... de één vindt dit acceptabel .. en de andere dit.

Weet je wat het is? In plaats van God op je blote knieën te danken om alle dingen die Christenen in Nederland wél hebben, wordt er geweend en geklaagd om de kleinste dingen waarin ze hun zin niet krijgen, terwijl ze daar totaal geen last van hebben (koopzondagen, euthenasiewet, dat soort dingen).

en ga zo maar door ... D66 noem zich liberaal, maar is ten diepste een dictatoriale partij (bestaat dit woord :shock: ? :lol: )

Hoezo, wat wordt er dwingend opgelegd door D66?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2011 21:08

Atro schreef:Omdat ik stemrecht heb, voel ik mij verplicht om te stemmen! Ik snap ook zowieso de mensen niet, die niet stemmen! (maar dat terzijde)

Het is inderdaad belangrijk om te stemmen.

Al die dingen zijn inderdaad niet verplicht, en de mensen die dat niet willen hebben daar helemaal geen last van. [-X ... ik mag hopen dat je beter weet :( Het gaat nu niet om wat ik wil of gelijkdenkenden of andersdenkenden .. maar om wat God wil. Als je politiek gaat bedrijven zonder het Woord van God als christen zijnde, dan zet ik een paar vraagtekens achter je christen zijn. Want dan doe je het niet om de eer van God, maar om de mens(ch) aan zijn of haar trekken te laten komen,

Tja, en dat is dan het verschil tussen een principiële splinterpartij als de SGP die nu bij zeer hoge uitzondering een klein brokje macht hebben en een pragmatisch CDA dat de middenweg kiest en daardoor jarenlang beleid heeft kunnen maken.

Verder geldt vrijheid van geloof ook voor anderen, met name heb ik het recht vrij te zijn van de godsdienst van anderen. Ik ben geen christen, en in die zin kan het me bijzonder weinig schelen wat die God allemaal wil. Als bijvoorbeeld dingen als het homohuwelijk en de euthenasiewet zou worden teruggedraaid om religieuze redenen, tast dat mijn godsdienstvrijheid aan.

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 30 jun 2011 18:07

Mortlach schreef:Weet je wat het is? In plaats van God op je blote knieën te danken om alle dingen die Christenen in Nederland wél hebben, wordt er geweend en geklaagd om de kleinste dingen waarin ze hun zin niet krijgen, terwijl ze daar totaal geen last van hebben (koopzondagen, euthenasiewet, dat soort dingen).

Dat is natuurlijk flauwekul. Als je kijkt naar het verleden dan waren er meer zaken die vanuit christelijk oogpunt goed waren. Iedereen heeft het liefste dat alles gaat zoals hij of zij het wil hebben. Mijns inziens kijk je ook niet alleen naar jezelf, maar ook wat volgens jou goed is voor de hele natie. Je maakt een land zoals het is nog altijd gezamenlijk. Als je ziet dat er dan koopzondagen komen (ontheiliging van Gods dag), de euthanasiewet (haaks op wat er in de Bijbel staat) dan is het heel terecht als daarover geweend en geklaagd wordt.

Hoezo, wat wordt er dwingend opgelegd door D66?

Om jouw argumentatie te gebruiken: Niemand heeft ook maar ergens last van als er één aanbieder in Nederland is die alleen maar gefilterd internet aanbiedt. Het is wel fijn voor de mensen die het graag willen.
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2011 10:21

Filosofical schreef:Om jouw argumentatie te gebruiken: Niemand heeft ook maar ergens last van als er één aanbieder in Nederland is die alleen maar gefilterd internet aanbiedt. Het is wel fijn voor de mensen die het graag willen.

Klopt, mij zal het ook worst wezen hoe hard je je eigen internet wilt laten afknijpen. Ik heb er echter wél last van als er een maas in de wet zit waardoor alle internetaanbieders ineens mogen gaan filteren. Nou ja, zolang ik in Ierland zit niet natuurlijk :-)

henkie
Beheerder

Re: De SGP en steun voor het libertarisme

Berichtdoor henkie » 05 nov 2011 09:49

henkie schreef:Ben benieuwd waar ze allemaal gaan cashen. De koopzondagen en de godslastering zijn al binnen.

Een half jaar later is er al 10x geoogst.

Terug naar “Archief”