Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Bumba » 20 feb 2011 12:40

paprikameisje2 schreef:
zijn er meer moeders met looporenervaring?

Geen looporen, maar wel 5 keer in 4 maanden tijd een dubbele oorontsteking gepaard met hoge koorts. We zijn nu doorgestuurd en hopelijk kunnen ze daar iets voor hem doen. Het breekt dus maar niet door, waardoor wij het idee hebben dat het eigenlijk nooit weg is geweest na de antibiotica kuren. En die gebroken nachten...... tja die herken ik. Maar ik hoef er niet meer uit om te voeden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2011 19:01

Geen ervaring met looporen, wel veel oorontstekingen en zoonlief heeft al buisjes ( maar er is er al 1 weer verdwenen, dus ik verwacht dit jaar nog een keer te kunnen/mogen). Bij oorontsteking ( zonder loopoor) zet ik gelijk het bed aan het hoofdeinde hoger en gebruik direct otalgan ( druppels in het oor) en een pcm supp. Zoonlief valt dan wel in slaap en dat herhaal ik 's nachts nog wel eens als ze wakker worden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 feb 2011 19:43

Hoe weet je dat je kind een oorontsteking heeft? Wat zijn de symptomen dan?

Hier wel een kind dat in Afrika en in de eerste weken thuis echt vreselijk veel viezigheid uit zijn oren had lopen. Zo zielig. Het was echt bizar. Als hij 's ochtends wakker werd, dan zat het hele kussen onder. In Afrika gebruikten we steeds schone doeken (en t-shirts van mijn man) voor hem om op te slapen. Maar wat het was? Hij heeft toen regelmatig druppeltjes voor zijn oren gekregen. Hij krabte zijn oren ook van binnen en buiten steeds open, dus op een gegeven moment wat het bloed vermengd met zooi. Ach, als ik er nog aan denk :(

Maar ja, na heel wat schoonmaakbeurten en algemeen herstel verdween het oorprobleem gelukkig ook.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2011 19:53

Brr wat zal dat naar geweest zijn.

Ik vind oorpijn altijd zo zielig. Zoonlief kan het gelukkig zelf aangeven en zodra hij oorpijn aangeeft, start ik alle middelen zoals hierboven genoemd ( ik start trouwens ook gelijk neusspray) en bij onze dochter merk ik het dat ze niet wil liggen als ze moet slapen ( komt door een verhoogde druk in de oren) of gelijk op haar buikje draait met haar knietjes opgetrokken, dat duidt bij haar ook op oorpijn.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 feb 2011 19:54

ajl schreef:Geen ervaring met looporen, wel veel oorontstekingen en zoonlief heeft al buisjes ( maar er is er al 1 weer verdwenen, dus ik verwacht dit jaar nog een keer te kunnen/mogen). Bij oorontsteking ( zonder loopoor) zet ik gelijk het bed aan het hoofdeinde hoger en gebruik direct otalgan ( druppels in het oor) en een pcm supp. Zoonlief valt dan wel in slaap en dat herhaal ik 's nachts nog wel eens als ze wakker worden.

Ik was bij een vervangende huisarts en die zei dat de oordruppels (die wij destijds op recept hebben gekregen/zelf betaald) niet gebruikt moesten worden, omdat het de infectie niet bereikt en mogelijk erger maakt. Ik gebruik het dus maar niet meer, bij zoonlief, neusspray inderdaad wel.
Bij mijn dochter werkt Otalgan heel goed als ze oorpijn heeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2011 19:59

welke oordruppels waren dat? De enige die ik gebruik zijn de otalgan en ik moet zeggen dat ik, bij het vermoeden van een oorontsteking vrij snel naar de hap ga.

@Bumba hoe gaat het met je zoon? Gaat het al weer beter met hem of blijft het kwakkelen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2011 20:24

Galateia schreef:Hoe weet je dat je kind een oorontsteking heeft? Wat zijn de symptomen dan?

Hier wel een kind dat in Afrika en in de eerste weken thuis echt vreselijk veel viezigheid uit zijn oren had lopen. Zo zielig. Het was echt bizar. Als hij 's ochtends wakker werd, dan zat het hele kussen onder. In Afrika gebruikten we steeds schone doeken (en t-shirts van mijn man) voor hem om op te slapen. Maar wat het was? Hij heeft toen regelmatig druppeltjes voor zijn oren gekregen. Hij krabte zijn oren ook van binnen en buiten steeds open, dus op een gegeven moment wat het bloed vermengd met zooi. Ach, als ik er nog aan denk :(

Maar ja, na heel wat schoonmaakbeurten en algemeen herstel verdween het oorprobleem gelukkig ook.

Ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat het een soort van exceem/irritatie van de gehoorgang is geweest. Het kan zijn dat z'n gehoorgangen nauw zijn. Dat is bij mij wel het geval. Ik heb ook een poos een soort van vocht uit m'n oren gehad en het jeukte zo erg dat er ook bloed bij kwam doordat de de huid rondom open ging door het krabben en er kwamen soms ook van die vieze korsten te voorschijn omdat het vocht opdroogde. Heb toen ook druppels gekregen. En later een hormoonzalf en lanette zalf (die ik nog steeds gebruik om het te verzachten). De ene keer is het een gehoorgangontsteking en de andere keer een exceem/irritatie.
Nu heb ik nog steeds jeuk en pak ik een wattenstaafje (dat is niet goed) en probeer ik zo te krabben.

Heeft je zoon er nu nog weleens last van?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 feb 2011 20:29

Hey, Evelien, klinkt bekend. Weet niet of het nauw is, maar we hebben ook met hormonenzalf gesmeerd en nu met ketomacrogolzalf. We moeten het goed smeren, hoor, anders gaat alles weer jeuken. En inderdaad: die korsten. Brrrr. Nee, sinds we hem zo goed als mogelijk daar verzorgen, heeft hij er nauwelijks nog last van. Maar we moeten wel goed oppassen, een keertje niet smeren/schoonmaken en het is weer raak. Maar in het begin zal het ook gewoon verwaarlozing geweest zijn.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2011 06:01

symptomen van ooronsteking zijn koorts, niet willen liggen en vooral veel huilen, omdat liggen erg pijnlijk is. Hij ligt al met zijn hoofd hoger, ivm hoesten en zijn vorige ooronsteking. Neusspray is net een onderzoek naar geweest en het blijkt da het niet werkt tegen ooronstekingen, maar ik ben eigenwijs en gebruik het toch, omdat zijn neusje ook iets wat dicht zit. Tja, zit nu ooka l weer noodgedwongen beneden, hopeljk zakt hij ind e kinderwagenbak zo in slaap zodat ik ook nog een uurtje kan pakken.

Tja.. de assistente van de huisarts zegt dat ik het gewoon aan moet blijven kijken.. maar hoelang :-k

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 08:17

ajl schreef:welke oordruppels waren dat? De enige die ik gebruik zijn de otalgan en ik moet zeggen dat ik, bij het vermoeden van een oorontsteking vrij snel naar de hap ga.

@Bumba hoe gaat het met je zoon? Gaat het al weer beter met hem of blijft het kwakkelen?

@Ajl, ik weet het even nu niet uit mijn hoofd welke oordruppels het zijn, zit nu op mijn werk, maar zal het vanavond opzoeken.
Tja, het gaat nu wel weer wat beter, de koorts is weer gezakt, maar zijn ogen staan nog zo raar. Dat is ook een bijwerking van de antibiotica die hij nu krijgt. Vrijdag weer terug naar de huisarts en dan maar zien hoe snel ik naar de KNO-arts kan met hem en wat hij/zij er aan kan doen. Misschien buisjes, maar misschien neusamandelen knippen?

@ppm, mij werd juist aangeraden om neusspray te gebruiken maar dan een met xylometazoline (voor baby's alleen op recept verkrijgbaar)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2011 08:29

Buisjes en neusamandelen knippen hebben bij ons enorm geholpen tegen de klachten. Hij was altijd snip verkouden en ik kon de draden snot echt uit zijn ogen trekken. De buisjes en keelamandelen knippen gebeurde bij hem met 1 1/2 jaar. Nu is het nog wel verkouden, maar veel minder en nu ook geen oorontsteking meer ( al is nu 1 buisje eruit gegroeid, dus wacht af of hij weer klachten aangeeft).

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 feb 2011 09:32

Hier onze dochter, die vorige week 2 jaar geworden is met de taart en haar kado (fiets van MP)!

:D
Laatst gewijzigd door Lidia op 11 mar 2011 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 feb 2011 09:46

Lidia, nog gefeliciteerd met je mooie dochter! Wat een leuke foto's ook. En een mooie fiets :)

ppm, herkenbaar! Hier ook een kind dat heel veel ziek is geweest; oorontstekingen, keelontstekingen, veel (erg) verkouden, griep, astma enz. En als ze dan toch al zoveel ziek zijn, pikken ze ook echt elk virusje op en worden ze wéér zo ziek. Dus dan blijf je maar sukkelen. Wij hebben bij Sophie afgelopen december haar keel- en neusamandelen laten knippen en hebben echt wel het idee, dat ze is opgeknapt. Natuurlijk haalt het de astma niet weg, maar de KNO arts zei ook, als je al zulke dikke amandelen hebt constant, en alles verstopt zit, én je astma hebt, is het wel erg dubbelop en benauwd voor zo'n kind. Ook heeft sophie altijd snel last van obstipatie of juist diarree.
Ik wens jullie in ieder geval beterschap toe!!! Wat je ook kunt proberen tegen zere oortjes, is gewoon een beetje sla olie druppelen én goed water met zout laten snuiven (als dat lukt?).

habibti, klinkt heftig allemaal. Is lastig om advies te geven waar je het beste heen zou kunnen gaan. Maar ik wil je toch veel sterkte wensen met alles (en je mag me best een pb'tje sturen, heb zelf ook al heel wat te verwerken gehad).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 feb 2011 13:53

nog gefeliciteerd met joëlle, wat een leuk rokje heeft ze aan zeg!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 21 feb 2011 19:35

gefeliciteerd met Joelle! Mooie foto's.

Terug naar “Archief”