Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Memmem » 16 jul 2010 23:01

Wat heb je het helmpje mooi gemaakt. Hanna heeft een mooie lach op die foto.
Als Hanna zelf gaat zitten mag ze voor op de fiets, ook het laten zitten/ neerzetten voor ze zelf gaan zitten is niet goed voor kinderen. Jennine gaat sinds drie weken zelf zitten, ik heb haar nu een paar keer voor kleine stukjes op de fiets gehad, ze zit nog wat raar in het zitje, vind haar nog teveel achteover hangen.

Jennine heeft de echo van de heupjes gehad, gelukkig was alles goed. Ben eigenlijk wel benieuwd of het cb het beenlengteverschil nog in de gaten gaat houden.

Wat goed dat Lente al kan lopen, gezellig achter mama aan hobbelen.

Galatiea, lekker met zoon naar de dierentuin, de kinderen vroegen hier ook al of we in de vakantie een keer gingen. Is altijd een succes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jul 2010 07:03

zelf zitten gaan hoefde hier niet. Onze uk zat zelfstandig met 6,5 maand, als ik haar een duwtje gaf, corrigeerde ze zichzelf. Het cb gaf aan dat ik gerust op de fiets mocht!
Geen kilometers, maar hier en daar een boodschap.

jpc: hier hadden ze die hempjes al wel met klitterband, maar idd neit met een groter gat bovenin. Ljikt me ook wel wat lekkerder met dit warme weer, of ventileert het helmpje ook nog wel een beetje?

galatiea: die dierentuin si zooooo moooooi! staat op ons lijstje nog...maar het is best een eindje uit de buurt.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 17 jul 2010 13:40

Bij mij gingen de kinderen mee op de fiets rond de 8 a 9 maanden,
maar de jongste kon al met 6 maanden zitten,
dus die ging rond de 7 maanden al mee!

Het is gewoon per kind verschillend!

@jpc: wat een leuk helmpje is het geworden!

@ galateia: idd een leuke dierentuin! geweldig dat hij zo genoten heeft! Heerlijk!

@ goed van Lenthe zeg! altijd leuk, die sprongetjes in de ontwikkeling!

@ memmem:fijn dat de heupjes van Jennine goed waren!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 jul 2010 16:14

Hier ook altijd gehoord dat een kind op de fiets meemag als het zichzelf goed in balans houdt en idd bij een duwtje oid zichzelf corrigeert. Sylke gaat pas sinds afgelopen week zelf zitten, dus dan had ik wel erg lang moeten wachten met meenemen op de fiets. De eerste tijd deed ik nog wel een extra kussentje van voren, zodat ze niet zoveel bewegingsruimte in het stoeltje hebben.

@weet even niet meer wie het vroeg, maar we zaten 12 dagen in een trekkershut op een camping. We wilden eigenlijk wel kamperen, maar hebben geen ruimte in de auto voor alle spullen. Daarom dus zo'n hut, geen gesjouw spullen, maar wel genieten van het campingleven. Timon vermaakte zich de hele dag in de speeltuin, dus ik kon eindelijk ongestoord m'n boekje lezen =D>

@jpc: ik kan me voorstellen dat je het liever zonder helmpje had willen doen, maar ik vind het er toch wel schattig uitzien.

Zo, en hier zijn we alweer aan het aftellen naar Sylkes eerste verjaardag... Ons kleine meisje wordt groot!! :o

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2010 16:19

Ben ik erg, dat ik een dierentuin niets aan vind? Vind het vreselijk saai! Kinderen vinden het wel leuk dus af en toe gaan we er wel es heen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jul 2010 19:12

*Annet* schreef:Ben ik erg, dat ik een dierentuin niets aan vind? Vind het vreselijk saai! Kinderen vinden het wel leuk dus af en toe gaan we er wel es heen.

Gelukkig......nog iemand..... hihi!

Als Lenthe iets meer begrijpt lijkt me het wel heel leuk om te gaan maar samen met manlief zou ik ech tnooit naar de dierentuin gaan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 jul 2010 19:53

Ik ben ook niet zo'n dierentuin-mens, maar het enthousiasme van de kinderen maakt dat ik het toch ook wel leuk vind.
We hebben nog een heleboel airmiles, daarvan willen we eigenlijk nog een keertje naar het Dolfinarium. Ben benieuwd wat Timon en Sylke daarvan vinden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2010 20:04

We kregen van iemand 2 "vrij"kaartjes voor het circus. Kind mag gratis naar binnen als volwassene betaald. € 19,00 maar liefst. Reken maar uit om zo met 6 erheen te gaan. Ga liever naar Lucas Kramer, die treedt die avond ook op bij ons in de buurt en dat kost veel minder. :mrgreen: Ben ik weer ego....
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jul 2010 20:54

Matteo: :8> Afbeelding Milan en Matteo :8> Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 21 jul 2010 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 jul 2010 22:36

leuke foto's tj! dat gezicht van milan =D> zo van wat doeje, moet ik weer op de foto ;)
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 jul 2010 08:20

*Annet* schreef:Ben ik erg, dat ik een dierentuin niets aan vind? Vind het vreselijk saai! Kinderen vinden het wel leuk dus af en toe gaan we er wel es heen.

Nou, ik vind de dierentuin voor mezelf ook niet echt helemaal het einde, ofzo. Maar voor kindlief is het wel leuk en dan is zo'n bezoekje veel leuker voor mij ook. Dan maken we er een avontuur van en lopen een paar uurtjes door de dierentuin. Maar nooit een hele dag, dan word ik gek. Maar het is veel beter dan elkaar thuis aan zitten kijken en denken 'wat gaan we nu weer doen om jou te vermaken' :wink:

Komende week lekker met trein enzo naar Scheveningen/strand. Beetje rondstruinen en op een terrasje wat eten en drinken. Dat is voor mama een leuker uitje. Vind kindlief vast ook wel leuk, want we maken er gewoon weer een avontuur van :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 jul 2010 15:50

Annet Lucas Kramer is leuk vinden de jongens hier ook! Die doe ik echt een plezier met een avondje concert (nou ja C. dan)

Dierentuin is zo leuk voor de jongens, als zij het naar hun zin hebben, dan heb ik het ook!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jul 2010 21:45

Na een week erachter proberen te komen waarom Lenthe nou zo op d'r hoofdje krabt, heb ik eindelijk wat ontdekt: berg. Het is bijna niet te zien zo weinig. Wat helpt daar tegen? Ik denk dat het door de haarlotion komt. Toen ze baby was kreeg ze daar ook schilfertjes van maar de laatste tijd met staartjes maken was ik weer lekker ongemerkt aan het lotionnen. Nu dus even niet meer, ook even geen haartjes wassen en wel elke keer met heel veel water goed uitspoelen. Is er nog meer tegen te doen? Hoe lang duurt het? Weet iemand dat?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 jul 2010 06:26

@Schipje: Op het CB adviseren ze om het hoofdje in te smeren met babyolie, dat even in te laten trekken en er dan voorzichtig met een kammetje of een kartonnetje (bijv. een ansichtkaart) voorzichtig overheen te gaan. Zo haal de je schilfers (die door de olie los zijn gaan zitten) van de hoofdhuid en uit het haar. Het werkt op zich prima, maar erna moet je de haartjes wel een keer of 2 wassen voor ze er niet meer vettig uitzien van de olie.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2010 06:37

Inderdaad, vooral heel veel in de olie zetten. Hugo had er ook aanleg voor, maar het is door de olie geen berg geworden. Ik zette hem 2x daags in de olie en waste het er s'avonds weer uit ( het voordeel met hem was wel dat hij nog geen haar had).

Terug naar “Archief”