ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor JeeWee » 25 jan 2010 23:42

Antoinette schreef: Jij kan het helemaal mooi vertellen :lol: :lol:
Dus jij wil zeggen dat er net zoveel homo's in gemeentes zitten dan dat er mensen met een bril zitten :lol: :lol:
Nou of die statistieken kloppen...??
Ik denk dat de kans groter is dat er geen homo's zitten dan dat er brilloze mensen zijn.

Hier is heel veel betrouwbaar onderzoek naar gedaan.

Men houdt een minimum van 5% aan maar er zijn onderzoeken die tot 10% aangeven.

Bij mij in de kerk zitten op een gemiddelde zondag 700 mensen. Dat betekent dat er minimaal 35 homo's en/of lesbiennes zitten. Ik ken er maar enkelen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 26 jan 2010 00:04

JeeWee schreef:
Dus jij wil zeggen dat er net zoveel homo's in gemeentes zitten dan dat er mensen met een bril zitten :lol: :lol:
Ik denk dat de kans groter is dat er geen homo's zitten dan dat er brilloze mensen zijn.

Bij mij in de kerk zitten op een gemiddelde zondag 700 mensen. Dat betekent dat er minimaal 35 homo's en/of lesbiennes zitten. Ik ken er maar enkelen...

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 5% is het percentage in de samenleving. Ik verwacht niet dat 5% van de kerkleden homo/lesbie is.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 jan 2010 08:03

studentjehhs schreef: Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 5% is het percentage in de samenleving. Ik verwacht niet dat 5% van de kerkleden homo/lesbie is.

Meen je nou echt dat je denkt dat er onder kerkleden minder aangeboren afwijkingen van het gangbare zijn? Dus ook minder slechtzienden, minder verstandelijk gehandicapten, minder dislexie? Denk je echt dat er buiten de kerk mensen zijn die zeggen: "kom, laat ik eens homo worden"? En binnen de kerk "Nee ik word toch maar geen homo"???

Dat dit een handicap is die beter te verbergen is en dat dat verborgen houden onder kerkleden vaker gebeurt, kan ik me voorstellen, maar dat zegt dan weer alles over het klimaat in de kerk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 jan 2010 09:12

JeeWee schreef:
studentjehhs schreef: Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 5% is het percentage in de samenleving. Ik verwacht niet dat 5% van de kerkleden homo/lesbie is.

Meen je nou echt dat je denkt dat er onder kerkleden minder aangeboren afwijkingen van het gangbare zijn? Dus ook minder slechtzienden, minder verstandelijk gehandicapten, minder dislexie? Denk je echt dat er buiten de kerk mensen zijn die zeggen: "kom, laat ik eens homo worden"? En binnen de kerk "Nee ik word toch maar geen homo"???

Dat dit een handicap is die beter te verbergen is en dat dat verborgen houden onder kerkleden vaker gebeurt, kan ik me voorstellen, maar dat zegt dan weer alles over het klimaat in de kerk.

Ja, dat denk ik!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2010 10:54

En och, wat voelen deze mensen zich nu begrepen in de kerken zeg. Wat een verschrikkelijk kop-in-het-zand-reactie.

Nu ja, ga het maar eens motiveren, misschien heb je wel een heel goede reden om te denken dat er in de kerk minder homo's voorkomen dan daarbuiten.

Dus bij dezen: TT en Studentjeh, leg maar uit waarom er in de kerk minder homo's en lesbiennes voorkomen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 jan 2010 11:02

Ik denk dat er in de wereld veel zgn. nep homo,s rondlopen. Want het lijkt ondertussen wel een epidemie.
Het lijkt wel of er zijn die het wel interessant vinden om zo te doen, of zoals in de dagen van de Bijbel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jan 2010 11:10

Heldere onderbouwing :?
Je erkent dus wel dat er in de kerk net zoveel niet-nep-homo's zijn als daarbuiten?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 jan 2010 11:21

Ja dat erken ik. Ik denk niet dat het Het Christen zijn een garantie is om geen homo te zijn.
Maar ik hoop wel dat het dan ook daadwerkelijk om homo,s gaat en niet om "valse"nichten ;-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2010 11:46

nephomo's :-k ](*,) :roll:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 jan 2010 11:52

Dat is toch wat de voorstanders van homoseksuele relatie,s zeggen? Die teksten in de Bijbel gaan over hetero mannen die zich te buiten gaan. En doen alsof ze homo zijn?
Ik zie dat nu nog steeds gebeuren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2010 11:58

Het kan net zo goed om homo- of biseksuele mannen gaan; daar is de Bijbel volgens mij niet duidelijk over.

Het komt op mij allemaal een beetje over alsof homo's zich maar een beetje lopen aan te stellen, en ik geloof persoonlijk niet dat dat de meest liefhebbende houding is ten opzichte van hen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 jan 2010 13:04

tante-tortel schreef:Ik denk dat er in de wereld veel zgn. nep homo,s rondlopen. Want het lijkt ondertussen wel een epidemie.
Het lijkt wel of er zijn die het wel interessant vinden om zo te doen, of zoals in de dagen van de Bijbel.

Ik sta echt perplex!!!

N E P H O M O ' S ! !
Alsof het leuk is om homo te zijn!! Ik heb er mensen letterlijk dood aan zien gaan! Vraag het aan elke hetero hier of hij een seksuele relatie kan hebben met iemand van hetzelfde geslacht. De meest milde reactie zal zijn: ik moet er niet aan denken!
En dan denk je dat hetero's de homo gaan uithangen?

Een epidemie zeg je? Weet je wát de epidemie is? Dat we zo liefdeloos zijn geworden, ook als christenen, misschien zelfs vooral als christenen. Dit topic begon over Hugo Scherff van de CU die zijn hand uitstak naar homo's...
Ik lees nu een reactie van een moeder van een homoseksuele zoon, die spreekt over nephomo's en een epidemie!
Als God het niet verhoedt, krijg je daar zelfs de strijdende en biddende christenhomo's mee de kerk uit.

Inderdaad: dan is de zaak opgelost. Want dan zitten er minder homo's in de kerk!

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 26 jan 2010 18:39

TheKeimpe schreef:En och, wat voelen deze mensen zich nu begrepen in de kerken zeg. Wat een verschrikkelijk kop-in-het-zand-reactie.

Nu ja, ga het maar eens motiveren, misschien heb je wel een heel goede reden om te denken dat er in de kerk minder homo's voorkomen dan daarbuiten.

Dus bij dezen: TT en Studentjeh, leg maar uit waarom er in de kerk minder homo's en lesbiennes voorkomen.

Ik omdat, homo's veel vaker voor een keuze worden gesteld. Of geloof en alleen blijven of relatie maar dan geen geloof (o.a. geen lid mogen worden van de kerk) Let op: dit zeg ik zonder waardeoordeel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 jan 2010 18:52

Da's wat anders. Dan kies je er voor om in onthouding te leven.
Maar dat zorgt er niet voor dat je dan in eens geen homo meer bent.

Er is een grote groep behoudende christenen die zegt dat geloof en een homoseksuele relatie elkaar uitsluiten.
Er is ook een grote groep christenen die zegt dat geloof en een homoseksuele relatie elkaar niet altijd uitsluiten. De groep groeit met name in de rechterflank. Deze verschuiving zie je dus o.a. bij Hugo Scherff van de CU

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 26 jan 2010 19:41

JeeWee schreef:

Ik zeg niet dat ze er niet zijn hoor, maar dat er zoveel zitten geloof ik niet.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Terug naar “Archief”