Moderator: Moderafo's
Speedy schreef:Op zich vind ik het vrij vors voor 2 mensen. Wij (vrouw, ikke en 4 koters) zijn ongeveer 1700 netto per maand kwijt (all inclusive) en we houden nog over wat we weer opzij zetten. (En dan doen we ook nog voor onze begrippen ruig, dus als we er op gaan letten dan zouden we nog meer kunnen sparen.)
Merisja schreef:Wij zijn per maand ongeveer 2700 euro aan vaste lasten kwijt. Daar zit dan wel 700 euro kinderopvangkosten bij, waarvan we ongeveer 600 euro van vergoed krijgen. Dus netto ongeveer 200 euro maandlasten voor een gezin met twee kinderen. Dan hebben wij nog wel het voordeel dat m'n man een dertiende maand en een bonus krijgt èn dat zijn ouderschapsverlof grotendeels wordt doorbetaald. Dus wat dat betreft zitten wij best wel goed. Eigenlijk leven wij nu ook van iets meer dan één salaris, omdat mijn salaris bijna helemaal opgaat aan mijn opleiding (collegegeld, boeken, reiskosten, extra oppas etc.). Maarrr...'t is voor een goed doelHopelijk ben ik met anderhalf jaar toch wel aan het afronden...
pannenkoek schreef:Merisja schreef:Wij zijn per maand ongeveer 2700 euro aan vaste lasten kwijt. Daar zit dan wel 700 euro kinderopvangkosten bij, waarvan we ongeveer 600 euro van vergoed krijgen. Dus netto ongeveer 200 euro maandlasten voor een gezin met twee kinderen. Dan hebben wij nog wel het voordeel dat m'n man een dertiende maand en een bonus krijgt èn dat zijn ouderschapsverlof grotendeels wordt doorbetaald. Dus wat dat betreft zitten wij best wel goed. Eigenlijk leven wij nu ook van iets meer dan één salaris, omdat mijn salaris bijna helemaal opgaat aan mijn opleiding (collegegeld, boeken, reiskosten, extra oppas etc.). Maarrr...'t is voor een goed doelHopelijk ben ik met anderhalf jaar toch wel aan het afronden...
moet denk 2000 zijn??
Daatje123 schreef:Wij zitten op € 2.500,- vaste lasten. (hypotheek, verzekeringen, telefoon, 2x mobiel abb, autoverzekering en wegenbelasting van mijn auto, telefoon, internet, water, elektra, boodschappen en tanken van 2 auto's). En extra storten wij automatisch wat op de spaarrekening. De autovergoeding van mijn man gaat naar een aparte spaarrekening waar wij de verzekering en wegenbelasting van die auto mee betalen.
Gelukkig krijgen wij binnenkort weer geld van de belasting terug en vakantiegeld.
Helaas moet ik de zorgtoeslag van 2008 nog terugbetalen (500 euro). Dat was even een tegenvaller, maar goed heeft wel een jaar op de spaarrekening gestaan gelukkig.
Hebben jullie een bepaald bedrag dat je wil sparen of waar je niet onder wil zitten? Soort streefbedrag?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten