sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Filosoof » 05 aug 2009 18:10

rafaell schreef:Ik voel me anders enorm sexy, en dat ben ik natuurlijk ook!

Haha, dat doet me onwillekeurig denken aan het oeroude computerspelletje Duke Nukem, waarin de action figure voor de spiegel staat en dingen zegt als: "Check my body!" of "Meet my meat!"
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 aug 2009 18:12

Dat heb ik ook nog gespeeld :mrgreen: Maar ik vind complimenten van dames altijd leuk om te krijgen hoor :)

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 aug 2009 18:20

Haha, ach, wie niet.
Ik voel me dan ook altijd zeer vereerd.
-Friedrich Nietzsche-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2009 08:37

Andere Jas schreef:
Filosoof schreef:
Andere Jas schreef:Mwah, ik word niet vrolijk van als ik mijzelf seksueel aantrekkelijk vind voor iedereen. Net zoals ik het ook niet echt als een compliment beschouw als iemand mij seksueel aantrekkelijk vindt.

Je maakt me nieuwsgierig, Andere Jas. Volgens mij mag je het gerust als een eer beschouwen als iemand vindt dat je er goed uit ziet.

Ja, goed uitzien wel, maar dat door iemand anders op zichzelf betrekken vind ik een beetje te ver. Zeker omdat het gewoon oppervlakkig geredeneerd vind. Als iemand mij sexy vindt dan zeg tie in feite dat ik er zo goed uitzie dat zij wel eens met mij seksuele activiteiten zou willen uitspoken. Dat vind ik een beetje platvloers eerlijk gezegd.

Gelukkig komt het ook niet heel vaak voor, hoor. Mijn moeder vind dat ik een goed karakter heb en dat is voor mij al voldoende, dus ik zoek het niet en ik vind het ook niet. :mrgreen:

Hm ik vraag me af of het zo bedoeld wordt. Ik heb het ook wel eens gebruikt, en dan bedoelde ik niet: Met jou wil ik wel seksuele activiteiten uitspoken. De Van Dale geeft ook twee omschrijvingen:

1 seksueel aantrekkelijk (en zeggen dat iemand op die manier aantrekkelijk is wat anders dan dat jij daar een graantje van wil meepikken)
2 gewild, in trek

Maar goed, misschien kan men, om verwarring te voorkomen kan men dan beter zeggen: Wat zie je er mooi uit :) ofzo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 aug 2009 22:31

Filosoof schreef:

Haha, dat doet me onwillekeurig denken aan het oeroude computerspelletje Duke Nukem, waarin de action figure voor de spiegel staat en dingen zegt als: "Check my body!" of "Meet my meat!"

Ach, Michelangelo was dit computerspelletje natuurlijk al lang voor (en die had het weer uit de griekse mythologie):

Afbeelding

Er is natuurlijk ook nog de smurfenversie ( ;) ):

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 08 aug 2009 18:46

Haha, ja, Narcissus!
Nu je het zegt.

Een prachtige illustratie vind ik dat trouwens.
-Friedrich Nietzsche-

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 11 aug 2009 18:39

Maar waar blijft de Bijbelse lijn in het hele verhaal? In het Bijbelboek Tobit verzucht Tobias voordat hij zijn vrouw neemt:
8:7 Ik zeg u dat ik deze vrouw niet uit begeerte heb getrouwd, maar omdat ik trouw aan uw wet wil zijn.

Paulus heeft ook een broertje dood aan begeerte:
Rom. 1:27 en ook de mannen ... zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand
1 Kor. 7:2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. ... 5 Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Conclusie:
Het woord 'sexy' komt in een Bijbels huwelijk niet voor.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 aug 2009 19:01

Er is natuurlijk wel verschil tussen ontucht en er aantrekkelijk uitzien.
In de Bijbel komen diverse personen voor, waarvan gezegd wordt dat ze "schoon van gedaante, en schoon van aangezicht zijn".
Daaronder zijn o.a. Sara, Rebekka, Rachel, Jozef, Mozes, Saul, David, Abigail, Absalom, Esther en de bruid in Hooglied.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2009 15:04

Cicero schreef:Maar waar blijft de Bijbelse lijn in het hele verhaal? In het Bijbelboek Tobit verzucht Tobias voordat hij zijn vrouw neemt:
8:7 Ik zeg u dat ik deze vrouw niet uit begeerte heb getrouwd, maar omdat ik trouw aan uw wet wil zijn.

Paulus heeft ook een broertje dood aan begeerte:
Rom. 1:27 en ook de mannen ... zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand
1 Kor. 7:2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. ... 5 Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Conclusie:
Het woord 'sexy' komt in een Bijbels huwelijk niet voor.

Grappig... je noemt een paar verkeerde vormen van omgaan met begeerte maar dat zegt niet dat alle vormen van begeerte verkeerd zijn. Er wordt niet gewaarschuwd tegen begeerte maar tegen verkeerde begeerte (Kol 3:5)

Lees Hooglied maar eens door, over begeerte gesproken... wat God in Genesis 3 al tegen de vrouw zegt: Naar je man zal je begeeerte uitgaan. Het woord sexy was in de tijd van de Bijbel nog niet in... maar schoonheid enzo wel.

Mooi citaat ter besluit:

6 – Hoe schoon zijt gij, liefde;
hoe heerlijk onder wat men verlangen kan!

7 – Ja, uw ranke gestalte is als een palm,
en uw borsten zijn als dadeltrossen.
8 Ik zeide: Ik wil die palm beklimmen
en zijn vruchtentrossen plukken.
Mogen uw borsten als druiventrossen zijn,
de geur van uw adem zij als appels,
9 uw verhemelte als de kostelijkste wijn . . .

– . . . die regelrecht mijn geliefde toestroomt,
en in zijn slaap naar zijn lippen vloeit.

10 Van mijn geliefde ben ik,
en naar mij gaat zijn begeerte uit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 17 aug 2009 14:14

Discussie doet me een beetje denken. De vrouw heeft in de bijbel natuurlijk een minderwaardige positie, als eigendom van de man. De kerk wordt veelal bestuurd door wijze mannen die vrouwen ver uit hun leven hebben verwijderd. Het is als bisschop of kardinaal niet normaal om dagelijkse omgang te hebben met vrouwen. Zeker geen romantische banden.

Deze lui interpreteerden eigenlijk als enige de woorden uit de bijbel de laatste paar eeuwen, maar dit was in bijbelse tijden ook natuurlijk het geval.. Zou het niet gewoon zo zijn dat ze hun eigen reacties op vrouwen als een bedreiging voor hun maatschappelijke positie zijn gaan zien. Per slot van rekening als je je instincten volgt als man dan beklim je de palm en vergrijp je je aan de vruchtentrossen. En word je uit de kerk gegooid. Die neiging is er en het is een deel van volwassen worden dat je daar op een goede manier mee om leert gaan. En dus uiteindelijk een vrouw kiest en met haar iets opbouwt. Het hoogte punt van romantiek is wat mij betreft dat twee mensen op alle vlakken een worden. Niet dat ze continue met elkaar bezig moeten zijn maar dat ze intiem kunnen zijn over alles van sexualiteit tot gesprekken over financien. Zoals Adam en Eva zonder schaamte.

De reden dat een vrouwenborst bedekt moet worden is volgens mij niet omdat God zich schaamt voor de borst. Hij heeft het ding per slot van rekening ontworpen. Maar de heren schrift geleerden zouden er wel eens van kunnen gaan stotteren en zich bezig gaan houden met druiventrossen en palmbomen en niet met de schrift zelf zoals het hoort.

Als psycholoog zou ik dan zeggen dat ze misschien nooit geleerd hebben om er volwassen mee om te gaan. En dat de houding van de kerk ten opzichte van de menselijke sexualiteit eigenlijk de houding van een gefrustreerde oude man is die niets met zijn eigen gevoelens in de kwestie te maken wil hebben, maar wiens gevoelens zich niet zomaar laten wegstoppen. Het resultaat is dat het symbool voor die gevoelens, de vrouw, toch wat minder vriendelijk bejegend wordt en erg makkelijk als de schuldige van de gevoelens aangewezen wordt. Aangezien deze lui authoriteiten zijn in hun gemeentes betekent dit dat deze mannen de manier gaan dicteren waarop vrouwen zichzelf weg moeten stoppen. Tot het punt waarop men zelfs borstvoeding aanstootgevend noemt.

En dat is toch exact wat ik zie gebeuren.

Het is kort door de bocht bekeken toch een beetje een concurrentie puntje. We kunnen platvloers zeggen dat sex het zondig volgen van lichamelijke lusten is. In de praktijk is sex de zoektocht naar ware liefde en de complete vervulling van jezelf in een ander. Dat zou je zelfs de onderliggende wens kunnen noemen van mensen die er totaal verkeerd mee om gaan. Een vervulling die je eigenlijk in God zou moeten vinden.

Maar het is uiteindelijk kip met appelmoes. Hoeveel je ook van kip met appelmoes houdt het maakt geen enkel verschil voor je liefde voor je vrouw. En als je supersupersuper veel van je vrouw houdt dan is kip met appelmoes nog steeds lekker.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 29 okt 2009 19:22

En óf je dat bent! :yum:
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 okt 2009 10:55

Cicero schreef: verzucht Tobias voordat hij zijn vrouw neemt

:mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 31 okt 2009 15:51

Tot het punt waarop men zelfs borstvoeding aanstootgevend noemt.
een citaat uit het stukje van Michael

Wie zich er ook aan stoort, ik niet, als het nodig was gaf ik overal mijn kind de borst. Heel natuurlijk toch? Of het nu in de trein was of in een volle kerk met het kinderkerstfeest, het kon mij echt niks schelen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

0007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 0007 » 22 dec 2009 17:33

Ik denk dat je je wel aantrekkelijk mag voelen maar je moet weten hoe je dat uitstraalt.
Je moet eraan denken aan de mensen die naar jou kijken en wat zij dan denken en voelen.
Ik denk dat je jezelf beter aantrekkelijk kan voelen dan sexy. Sexy klinkt uitdagend.
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,
en de wereld verheugde zich.

Leef zo dat als je sterft,
de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2009 19:09

0007 schreef:Je moet eraan denken aan de mensen die naar jou kijken en wat zij dan denken en voelen.

Ten eerste kún je helemaal niet weten wat anderen denken of voelen, tenzij je telepathisch bent, en ten tweede is dat hét recept om je je hele leven lang onnodig druk te maken. Gewoon lekker NIET eraan denken wat andere mensen wel eens niet zouden kunnen denken dus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”