Moderator: Moderafo's
allereerst PPM bedanktMarnix schreef:Maaike schreef:'k Ben het wel met raaf eens hoor. Als je God laat beslissen over een zwangerschap hoef je niet veilig te vrijen. Als je dat dus wel doet, dan beslis je zelf.
Nou, dat klinkt wel heel mooi... maar zo werkt het niet helemaal. We krijgen hierin ook verantwoordelijkheid. Met gevolgen. Het is echt niet zo dat het wel of niet gebruiken van voorhehoedsmiddelen geen invloed heeft. Als je seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen is de kans gewoon heel groot dat je zwanger wordt.
Daarnaast is dit niets iets nieuws, van deze tijd. Vroeger (en in bepaalde kringen nog steeds) doet men precies hetzelfde maar dan door middel van (periodieke) onthouding, NFP etc. Daar is niets mis mee. Als je heel vruchtbaar bent en je gebruikt geen voorbehoedsmiddelen is het logisch dat je een supergroot gezin krijgt. Zo werkt de natuur, zo heeft God dat geschapen. En daarin mogen we ook keuzes maken.
Lalage schreef:@MissF: ik hoorde zaterdag een dominee zeggen dat een vader die toelaat dat z'n kind iets aan wordt gedaan net zo fout bezig is als een vader die z'n kind zelf wat aan doet. Dus dat God het kwaad toelaat en daarmee niets ergs doet, dat is onzin.
Kwebbel schreef:Inderdaad Marnix, je moet ook met verstand bij je vrouw liggen. Ik ga niet verder in details ofzo maar ik wil nog even wat zeggen:
Wij hebben een woning met 1 slaapkamer. Daar krijg ik liever geen kinderen omdat ik het gewoon niet kwijt kan ??!!! Maar mocht het wel zo gebeuren dan is er altijd weer een oplossing. Bovendien ben ik met een opleiding bezig (het schijnt zo te moeten zijn dat als je als Christen getrouwd bent gewoon maar bij elkaar moet liggen en dan kindjes moet maken.) NEE!! Ik ben met m'n opleiding bezig (voor mijn toekomst) en dan kan ik ook in andere verzorgingshuizen / thuiszorg gaan werken. Is alleen maar voor m'n eigen bestwil want met dit huidige diploma kom ik gewoon niet ver. Dat is ook een soort van... hoe zal ik t zeggen.... God's zegen? Dat je een opleiding kan doen en dat God mij die middelen geeft om daar gebruik van te maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten