em_ma schreef:Het Evangelie in begrijpelijke taal aan mensen vertellen is toch niet zo moeilijk?
Normaal nederlands gebruiken en weten wat er speelt in de wereld, dan kom je al een heel eind.
De foto shoot kwam op mij meer over van: kijk mij, Arie, eens met mn mooie lijf. Wat heeft dat te maken met 'God houdt van homo 's ?
Dat vind ik een karig Evangelie. Waar blijft de rest? God heeft Jezus gegeven om onze zonden te vergeven en beloofd ons het eeuwige leven als we in Hem geloven.
Waar zegt Arie dat? Dat is mijn grote probleem, ik hoor het niet terug...
Het is maar op welk niveau je wilt insteken. Als je meteen begint over de zonde, kruisdood en vergeving dan schrik je meteen al een boel mensen af. Ik denk dat de meeste (ongeloveige) mensen zich helemaal niet realiseren dat ze in zonde leven. Sterker nog...als je niet in Jezus gelooft, dan geloof je ook niet dat je in zonde leeft.
Als dus het niet gelovig zijn je referentiekader is slaat vergeving als een tang op een varken.
De niet-gelovige zul je dus eerst maar eens aan het verstand moeten peuteren dat er wel een Jezus (en wel de levende) is. Kun je daarna vertellen dat volgens Jezus je toch niet zo perfect bent als je altijd wel hebt gedacht.
En om dat te kunnen doen zul je ze eerst eerst eens moeten spreken. Het lijkt mij dat juist in de homo-wereld nog met een veel kritischer oog naar christenen wordt gekeken. Deze homo's zul je toch echt eerst moeten laten zien dat (veel) christenen geen enge mensen zijn met enge benauwde ideeen.
Wat mij betreft is Arie B. (grapjes over Ali B. laat ik maar achterwegen

) een front-runner in het missionaire veld. Achter hem aan kunnen volgende slagen gemaakt worden.
-----
owja....is het nu fout voor ieder christen om fotomodel te zijn, of alleen voor Arie B. omdat hij zo bekend is?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)