Moderator: Moderafo's
Heb je hier wel eens over nagedacht: er is zoiets als een waarborgfonds waar iedereen aan meebetaalt en dat uitkeert indien hij iemand invalide rijdt met een door hem veroorzaakt ongeluk. Heel de gemeenschap van verzekerden hoest dus geld op om hem als onverzekerde schadeloos te stellen. Want dat de onverzekerde enkele miljoenen zou kunnen ophoesten om zo iemand schadeloos te stellen is natuurlijk onzin, dat kan bijna niemand.
Door je dus niet te verzekeren, leg je de lasten bij hen die zich wel verzekeren. Indien niemand zich zou verzekeren, dan heeft iemand die invalide wordt door een autoongeluk, dat niet door hem wordt veroorzaakt gewoon pech.
Joepie, als je consequent zou zijn in jouw vertrouwen op God, zou jij ook elke som geld komende uit dit waarborgfonds moeten weigeren, als jij invalide wordt gereden. Ook zou jij dan elk geld dat bij schade aan jou toegebracht wordt uitgekeerd, komende uit een verzekering van de veroorzaker, consequent moeten weigeren.
Optimatus schreef:Nou, ik geloof dat de Joepie een meloen zonder pitjes is.
Nou, dan komt nu de tegenovergestelde bewering: Mensen die zich verzekeren laten hun gevoel spreken, want ze zijn vreselijk benauwd dat het misschien kan gebeuren dat hun zoontje het huis van de buren in de brand steekt, en het misschien wel ooit (laten we het duur houden, het kan ook een luxe huis zijn) 500.000 euro moeten betalen, en zich daarom verzekeren. Ik ben benieuwd hoeveel je van de verzekering krijgt.
Optimatus schreef:Onze kerk is ook verzekerd. Onder andere tegen brand.
tante-tortel schreef:Nu nog graag antwoord op mijn vragen? Joepie?
Marnix schreef:Wat is dat voor een vreemde bewering. Mensen die zich verzekeren kunnen dat gewoon doen omdat ze hun verstand laten spreken. Maar in principe is de scheiding tussen gevoel en verstand die je maakt totaal niet logisch. Kom ik weer even op het voorbeeld van de autogordel uit. Dat iemand zijn autogordel omdoet is een verstandelijke keuze. Tegelijkertijd wordt het verstand ook weer bepaald door gevoel. Je wil niet dat je als je een ongeluk krijgt, overlijdt of zwaar gewond raakt dus wat doe je : Je doet een gordel om. Waarom? Om dit kans te verkleinen.
Als je je verzekert hoef je niet bang te zijn dat je huis in de brand vliegt ofzo. Maar je weet met je verstand dat de kans bestaat dat dat gebeurt en dat je dan financieel een enorm probleem hebt. Dus wat doe je: Je verzekert je.
Het is vooral verstand met ook wat gevoel erbij, die twee gaan altijd hand in hand. Beweren dat mensen die zich verzekeren allemaal vreselijk bang zijn dat er iets mis gaat is onzin. Net als dat iemand die een gordel draagt niet vreselijk bang hoeft te zijn dat hij een ongeluk krijgt. Maar de kans dat het gebeurt is altijd aanwezig en als je dan geen gordel draagt heb je een flink probleem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten