Grote gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alfredt

Berichtdoor Alfredt » 24 jul 2004 13:40

Ik ben absoluut niet tegen grote gezinnen. Ik geloof niet dat ze slechter zijn of beter dan kleine gezinnen.
Persoonlijk zou ik het door prive-omstandigheden niet aankunnen. Maar dat is dus een practische reden en zeker niet principieel. :)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jul 2004 14:12

Jeroentje schreef:hmm, ik denk dat sommige gezinnen niet zonder kinderbijslag kunnen. Dat zou voor hun dan een reden kunnen zijn om geen kinderen te nemen/krijgen. Zou een beetje jammer zijn nietwaar?

Tja, dat is dan de realiteit.
Waar je zelf voor kiest, moet je ook zelf voor zorgen.
Dat kun je niet afwentelen op de maatschappij.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 jul 2004 17:05

Zareb schreef:Omdat het niet meer van deze tijd is dat alleengaanden, of mensen zonder kinderen, via de belasting mee betalen aan mensen die wel kinderen hebben, willen of krijgen.

Want waarom zou ik mee betalen aan de kinderen van Piet en Marie? Dat is toch hun keus, laat ze er dan zelf voor opdraaien!

is dat de enige reden dat je niet mee wilt betalen aan de kinderen van Piet en Marie? En als kinderen van Piet en Henk waren dan wel?

Het zijn wel kinderen die jouw misschien later liefdevol verzorgen als je in een bejaardenhuis zit, of ziek in een ziekenhuis verblijft. Kinderen zijn wel de toekomst en voor veel gezinnen is kinderbijslag een welkome steun.

Ik betaal liever mee via belasting aan kinderbijslag dan aan cultuur of bepaalde ontwikkelingsgelden.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jul 2004 17:26

columbus schreef:is dat de enige reden dat je niet mee wilt betalen aan de kinderen van Piet en Marie? En als kinderen van Piet en Henk waren dan wel?

Nee, absoluut niet, laat Piet en Henk gelukkig zijn maar of daar kinderen bijhoren is een andere vraag ( of wellicht een ander topic).

Het zijn wel kinderen die jouw misschien later liefdevol verzorgen als je in een bejaardenhuis zit, of ziek in een ziekenhuis verblijft. Kinderen zijn wel de toekomst.

Da's is dan dubbel. Ik betaal nu belasting, waarmee de kinderbijslag in stand word gehouden. Ik betaal nu ook verzekeringspremie om, als het nodig mocht zijn verzorging te kunnen krijgen.

Is die verzorging afhankelijk van de kinderbijslag?

Terug naar “Archief”