Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 nov 2008 12:40

@ansje: wat een schat van een hond! Leuk dat hij kan knipogen! 8)
Maarreh... jullie hebben een kortharige labrador zo te zien.. ik wist niet dat die ook zoveel haren!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 nov 2008 12:58

elvira (gast) schreef:@ansje: wat een schat van een hond! Leuk dat hij kan knipogen! 8)
Maarreh... jullie hebben een kortharige labrador zo te zien.. ik wist niet dat die ook zoveel haren!

Ja, inderdaad een kortharige, maar als ze aan het verharen is :roll: twee keer stofzuigen pér dag is dan echt niet voldoende, en dan overdrijf ik echt niet :| Ik zuig dan 's morgens en 's avonds, maar meestal 's middags ook nog een keer omdat ik het gewoon een vies gezicht vindt... Gelukkig duurt verharen maar een paar weken...hoewel, als je er in zit lijkt het wel een jaar te duren :wink:
Ik geniet daarom ook extra als ze niet verhaart :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 nov 2008 13:13

onze hond lijkt standaard veel te haren.. al is het in januari/februari nog wel het ergste...
2 x per dag stofzuigen zou hier ook geen overbodige luxe zijn, maar dat gaat me/ons gewoon te ver. We werken allebei fulltime. (al heb ik nu een paar daagjes vrij)
Als mijn man net gezogen heeft, en de hond zich een keer uitschudt of krabt ofzo, dan kan manlief weer opnieuw beginnen. :roll:
Wijzelf storen ons ook niet zo aan wat haren op de grond... ze zijn wit en vallen niet zo op. :wink:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 nov 2008 16:15

Wij hebben een hond en een kat. Onze hond is een Boomer pup en verhaart niet dus dat is ideaal! Alleen heeft het wel even geduurd voor 'ie zindelijk was en af en toe moeten m'n meubels, deurposten en planten 't ontgelden. Dat is wel even wat minder maar we hebben nog hoop dat we 'm dat nog kunnen bijbrengen.
Ze slapen samen ook regelmatig in één mand, erg schattig om te zien. Maar zitten elkaar soms ook voortdurend uit te dagen, das wat minder.
Onze kat verhaart wel veel en af en toe wens ik idd ook wel eens dat ze er niet waren geweest. Maar als ze dan 's avonds lekker bij je komen liggen weet ik ook wel weer waarom we ze hebben.
't Blijft alleen nooit schoon. De hond gaat 1x per week onder de douche dus 't stinkt hier ook niet.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 nov 2008 16:27

Laura, haal jij voldoening uit het huishouden? Volgens mij doet jouw man geen reet thuis. Hoe vind je dat?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2008 16:36

Acire schreef:Laura, haal jij voldoening uit het huishouden? Volgens mij doet jouw man geen reet thuis. Hoe vind je dat?

hier doet manlief ook niet veel! maar aangezien ik de hele dag thuis ben, vind ik het niet meer dan mijn plicht om hier de boel te doen!

hij helpt wel gewoon hoor als ikhetvraag.. maar vaak doe ik geowon alles alleen...

hij brengt het geld binnen (en ik geef het weer uit :lol: )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 nov 2008 16:42

Acire schreef:Laura, haal jij voldoening uit het huishouden? Volgens mij doet jouw man geen reet thuis. Hoe vind je dat?

Hahaha, dat is nogal sterk uitgedrukt! Hij wast af. Dat is toch best wel wat? Ik denk dat het vooral aan mezelf ligt. Ik ben uitermate precies en bijna compulsief als het om het huishouden gaat. In het begin deed hij veel meer, maar ik vond het dan niet goed genoeg en deed het nog een keer. Toen had hij zoiets van: daar verspil ik mijn tijd niet meer aan.
Beetje eigen schuld dus. Bovendien, zoals PPM al zei, zit ik toch de hele dag thuis en kan ik dan het huishouden doen. En ja, als ik 's avond sop de bank zit en alles is schoon en weggeruimd en voorbereid dan kan ik daar voldoening uit halen. Ik ben nou eenmaal een huiselijke meut ;)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 nov 2008 16:54

hahaha, ieder zijn/haar ding! Ik vind het huishouden niet leuk... ben alleen blij als het weer schoon is.
Daar moest ik overigens in het begin wel aan wennen: dat mijn man de dingen anders schoonmaakt dan ik... tja, dan zijn er 3 mogelijkheden:
- erover zeuren
- zelf doen
- zo laten

(ze staan in de goede chronologische volgorde... ik heb eerst de bovenste twee gehad, maar dat was eigenlijk ook belachelijk... vooral toen manlief zei dat ik ook wel eens iets schoonmaak op een manier die hij niet de juiste acht... en dat we elkaars wijzen moesten respecteren... dus optie 3 gekozen... bevalt veeeeeel beter! 8) :lol: )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 nov 2008 19:18

ik heb alleen de badkamer ff licht uitgenomen, toilet gedan en nu ben ik lekker klaar :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 nov 2008 22:03

LauraC schreef:

Hahaha, dat is nogal sterk uitgedrukt! Hij wast af. Dat is toch best wel wat? Ik denk dat het vooral aan mezelf ligt. Ik ben uitermate precies en bijna compulsief als het om het huishouden gaat. In het begin deed hij veel meer, maar ik vond het dan niet goed genoeg en deed het nog een keer. Toen had hij zoiets van: daar verspil ik mijn tijd niet meer aan.
Beetje eigen schuld dus. Bovendien, zoals PPM al zei, zit ik toch de hele dag thuis en kan ik dan het huishouden doen. En ja, als ik 's avond sop de bank zit en alles is schoon en weggeruimd en voorbereid dan kan ik daar voldoening uit halen. Ik ben nou eenmaal een huiselijke meut ;)

Whaha, jij bent echt een freak!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 08 nov 2008 09:30

Mijn man doet ook niet veel in huis hoor en toch werk ik 2 dagen, maar goed, ik kan het makkelijk alleen, dus waarom zou het moeten.
Hij helpt mee de tafel afruimen, droogt iedere dag af en verwisselt de vuilniszakken :mrgreen: En soms gaat hij met de stofzuiger door het huis.
Verder is hij voor de technische klusjes, maar die zijn er niet altijd :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 nov 2008 09:39

Vandaag zaterdag:
-was opgehangen
-was in het machine gedaan
- en al opgehangen
-ontbijtboel opgeruimd
-naar de markt geweest
-4 bedden verschoond
-2 slaapkamers gestofd en gezogen
- en het is nu 09.38 uur!!!!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 nov 2008 09:57

Nou Pol jij weet van aanpakken zeg.
Loop je niet een beetje te hard?
Hoe krijg je het voor elkaar zo op de zaterdagmorgen, terwijl de kinderen ook thuis zijn.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 08 nov 2008 10:19

pol schreef:Vandaag zaterdag:
-was opgehangen
-was in het machine gedaan
- en al opgehangen
-ontbijtboel opgeruimd
-naar de markt geweest
-4 bedden verschoond
-2 slaapkamers gestofd en gezogen
- en het is nu 09.38 uur!!!!!

:shock: :shock: :shock:
Tijd voor koffie :mrgreen:

Ik heb nog niks gedaan, alleen in bad gelegen, en ben van plan om niet veel te doen ook :wink:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 nov 2008 10:28

Ik heb hier ook nog niks gedaan op douchen en ontbijten na. Terwijl m'n huis nog wel schoon moet vandaag en de boodschappen moeten worden gedaan.
'k Ga zo maar 's aan de slag.

Terug naar “Archief”