ADD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: ADD

Berichtdoor Memmem » 16 mei 2011 19:48

Pannenkoek, misschien kun je een goede allergietest bij hem laten doen. weet je waar hij evt. allergies voor is en kun je daar op in springen. Dat heeft bij iemand in onze familie wel geholpen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 mei 2011 05:53

Mijn zoon reageert lichamelijk allergisch op bijv. fruit. Hij heeft een bloedtest gehad en daar komt van die dingen niets uit, alleen in lichte mate voor tomaat. Er heeft laatst ook een stuk in Eva over gestaan en in diezelfde periode was er ook op radio 1 elke dag een stukje over ADHD. Kind noemde op wat hij niet mocht: geen brood, geen piepers en geen rijst. Daarnaast nog tig andere dingen die hij niet mocht. Hij was in het begin van het dieet. Wat kun je je kind dan nog voor eten geven? Ik merk dat mijn zoon wel sterk reageert op suiker. Misschien kun je dat proberen achterwege te laten? Zoetje in zijn thee doen ipv suiker. We kwamen daar met de kerst achter: we aten(alleen) krentenbrood met lekker laag poedersuiker erop. Ineens, uit het niets, kwam er een wervelwind door het huis leek wel.

Persoonlijk vind ik het erg moeilijk, met die medicatie. Als je ervoor staat denk je: die pillen zijn ervoor dus dat is goed, dat moet helpen. Nu slikt hij een periode Concerta maar wij zien wel wat resultaat doch niet veel. Is van 18 naar 27 mg. gegaan. Betaalde 35 euro voor een potje van 30 pillen. Zaterdag heeft ie geen pil gehad en hij zei 's middags (toen ik er naar vroeg) dat hij zich veel vrijer voelde zo zonder pil.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 17 mei 2011 06:55

*Annet* schreef:Mijn zoon reageert lichamelijk allergisch op bijv. fruit. Hij heeft een bloedtest gehad en daar komt van die dingen niets uit, alleen in lichte mate voor tomaat. Er heeft laatst ook een stuk in Eva over gestaan en in diezelfde periode was er ook op radio 1 elke dag een stukje over ADHD. Kind noemde op wat hij niet mocht: geen brood, geen piepers en geen rijst. Daarnaast nog tig andere dingen die hij niet mocht. Hij was in het begin van het dieet. Wat kun je je kind dan nog voor eten geven? Ik merk dat mijn zoon wel sterk reageert op suiker. Misschien kun je dat proberen achterwege te laten? Zoetje in zijn thee doen ipv suiker. We kwamen daar met de kerst achter: we aten(alleen) krentenbrood met lekker laag poedersuiker erop. Ineens, uit het niets, kwam er een wervelwind door het huis leek wel.

Persoonlijk vind ik het erg moeilijk, met die medicatie. Als je ervoor staat denk je: die pillen zijn ervoor dus dat is goed, dat moet helpen. Nu slikt hij een periode Concerta maar wij zien wel wat resultaat doch niet veel. Is van 18 naar 27 mg. gegaan. Betaalde 35 euro voor een potje van 30 pillen. Zaterdag heeft ie geen pil gehad en hij zei 's middags (toen ik er naar vroeg) dat hij zich veel vrijer voelde zo zonder pil.

Mijn oudste zoon slikt niets meer maar neemt het leven zoals het is, de vijfde slikt niets meer en voelt zich ook vrijer, hij speelt veel beter piano, de rem is er af.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mei 2011 07:12

Ik heb hier ook gezegd dat het weekend zonder medicijnen mag/kan. Laat hem maar lekker zich zelf zijn. Als het binnen toch te gek wordt stuur ik hem naar buiten, ruimte genoeg. 'ga maar bij je vader kijken' De rem kan er dan af, zoals Samanthi zegt. Zelfs in de kerk valt het mee, en gaat het eigenlijk gewoon goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mei 2011 07:25

Zonder medicijnen is de rem er inderdaad af hier, maar dan rolt zoonlief de verkeerde kant op :mrgreen:. In de vakantie vergat hij ze 2 dagen in te nemen, nou, wat een drama's geeft dat! Hij voelt zichzelf juist veel lekkerder met medicatie, niet zo verward, druk etc.

Toen hij nog geen Concerta, maar alleen Ritalin slikte, sloegen we ook weleens een dag(deel) over, maar nu lukt dat eigenlijk nooit meer zonder problemen.

Het dieet waar ik over las (in combinatie met ADHD), was het Genesis-dieet, maar misschien moet je eens overleggen met een arts, pannenkoek?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 mei 2011 08:03

Is het niet zo, dat er een stofje in het lichaam wordt gemist als je in het weekend overslaat, zodat je de hele week erna daar eigenlijk nog " last" van hebt? Dat hoorde ik nl. ooit es van iemand dat dat bij haar zoon zo was.

Vergoed jullie zorgverzekering de medicatie? Ik moet een mega duur pakket nemen om alles vergoed te krijgen. Dan kan ik beter 35 euro per maand betalen voor een potje pillen. De verzekering die ik nu heb vergoed orthodontie bijv. maximaal, tot 2500 euro voor 100 %. Bij de meeste verzekeringen wordt 75% vergoed tot max. 2000 euro. Heb geen andere verzekering gezien die dat zo goed vergoed. En als ik naar de tandjes kijk zullen ze vast allemaal aan de ortho moeten. Je moet op een gegeven moment een keuze maken en dit leek mij tot nu toe de beste optie.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mei 2011 08:19

Dat van dat stofje, dat heb ik nooit gehoord. Van onze arts mocht zoonlief gerust een pilletje Ritalin minder nemen als dat mogelijk was.

Wij betalen ook ong. 35 euro per maand bij voor de Concerta, de verzekering vergoedt alleen het deel wat Ritalin ook kost; de rest moeten we zelf bijbetalen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 mei 2011 08:42

*Annet* schreef:Is het niet zo, dat er een stofje in het lichaam wordt gemist als je in het weekend overslaat, zodat je de hele week erna daar eigenlijk nog " last" van hebt? Dat hoorde ik nl. ooit es van iemand dat dat bij haar zoon zo was.

Vergoed jullie zorgverzekering de medicatie? Ik moet een mega duur pakket nemen om alles vergoed te krijgen. Dan kan ik beter 35 euro per maand betalen voor een potje pillen. De verzekering die ik nu heb vergoed orthodontie bijv. maximaal, tot 2500 euro voor 100 %. Bij de meeste verzekeringen wordt 75% vergoed tot max. 2000 euro. Heb geen andere verzekering gezien die dat zo goed vergoed. En als ik naar de tandjes kijk zullen ze vast allemaal aan de ortho moeten. Je moet op een gegeven moment een keuze maken en dit leek mij tot nu toe de beste optie.

wij zitten bij zorg en zekerheid het gezinspakket, dat is iets prijziger, maar wij halen het er met gemak uit, en we zitten daar via stichting balans.
hele fijne verzekering

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 mei 2011 08:45

Sophie77 schreef:Dat van dat stofje, dat heb ik nooit gehoord. Van onze arts mocht zoonlief gerust een pilletje Ritalin minder nemen als dat mogelijk was.

Wij betalen ook ong. 35 euro per maand bij voor de Concerta, de verzekering vergoedt alleen het deel wat Ritalin ook kost; de rest moeten we zelf bijbetalen.

onze dochter slikt in het weekend en vakanties ook niet, nadeel is na de vakantie moet je dan wel even weer wennen.
zoonlief slikt wel door vaak, we vergeten het ook wel eens in het weekend, anders weet hij niet wat hij met zichzelf aanmoet.

wat hier bij hem erg help, geen computer en tv, dus dat mag hij nog in mate en je merk gelijk als hij dat een poos gedaan heeft

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 mei 2011 09:30

En hoe gaat boeken lezen met jullie kinderen? Kunnen ze dat makkelijk opbrengen?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mei 2011 09:38

Onze zoon leest voornamelijk tijdschriften (dus korte brokjes tekst, afgewisseld met veel plaatjes en foto's) en kranten. Hij houdt ook van encyclopedieën en meer van zulk soort informatieve boeken. Pas daarna zijn 'normale' leesboeken aan de beurt, dus die leest hij niet erg veel.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 17 mei 2011 10:34

Sophie77 schreef:Onze zoon leest voornamelijk tijdschriften (dus korte brokjes tekst, afgewisseld met veel plaatjes en foto's) en kranten. Hij houdt ook van encyclopedieën en meer van zulk soort informatieve boeken. Pas daarna zijn 'normale' leesboeken aan de beurt, dus die leest hij niet erg veel.

Onze kinderen hebbenook dislexie maar er toch lezers bij.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 mei 2011 10:37

Heel herkenbaar `romans` zijn voor mij nog moeilijk om de concentratie voor op te brengen, tenzij het heel mooi met belangrijke(voor mij) thema`s omgaat.
Maar vooral informatie opzuigen is een geschikte manier je ADD te voeden heb ik gemerkt.
Is er bij jullie ook een lichte balans(evenwicht) stoornis bij betrokken? Dit schijnt ook vaak dubbel voor te komen.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 17 mei 2011 10:46

RogierV schreef:Heel herkenbaar `romans` zijn voor mij nog moeilijk om de concentratie voor op te brengen, tenzij het heel mooi met belangrijke(voor mij) thema`s omgaat.
Maar vooral informatie opzuigen is een geschikte manier je ADD te voeden heb ik gemerkt.
Is er bij jullie ook een lichte balans(evenwicht) stoornis bij betrokken? Dit schijnt ook vaak dubbel voor te komen.

Ja herkenbaar, wist niet dat dit er ook bij hoorde.
Trouwens sinds ik concerte slikt lees ik langzamer, maar wel intensiever, vroeger las ik oppervlakkiger en las ik wat moeilijkere literatuur soms wel vier keer.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 mei 2011 11:08

Hangt er beetje vanaf wat ik lees.

Daar heb je ook strategies voor :D

Terug naar “Archief”