Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Mijn zoon reageert lichamelijk allergisch op bijv. fruit. Hij heeft een bloedtest gehad en daar komt van die dingen niets uit, alleen in lichte mate voor tomaat. Er heeft laatst ook een stuk in Eva over gestaan en in diezelfde periode was er ook op radio 1 elke dag een stukje over ADHD. Kind noemde op wat hij niet mocht: geen brood, geen piepers en geen rijst. Daarnaast nog tig andere dingen die hij niet mocht. Hij was in het begin van het dieet. Wat kun je je kind dan nog voor eten geven? Ik merk dat mijn zoon wel sterk reageert op suiker. Misschien kun je dat proberen achterwege te laten? Zoetje in zijn thee doen ipv suiker. We kwamen daar met de kerst achter: we aten(alleen) krentenbrood met lekker laag poedersuiker erop. Ineens, uit het niets, kwam er een wervelwind door het huis leek wel.
Persoonlijk vind ik het erg moeilijk, met die medicatie. Als je ervoor staat denk je: die pillen zijn ervoor dus dat is goed, dat moet helpen. Nu slikt hij een periode Concerta maar wij zien wel wat resultaat doch niet veel. Is van 18 naar 27 mg. gegaan. Betaalde 35 euro voor een potje van 30 pillen. Zaterdag heeft ie geen pil gehad en hij zei 's middags (toen ik er naar vroeg) dat hij zich veel vrijer voelde zo zonder pil.
*Annet* schreef:Is het niet zo, dat er een stofje in het lichaam wordt gemist als je in het weekend overslaat, zodat je de hele week erna daar eigenlijk nog " last" van hebt? Dat hoorde ik nl. ooit es van iemand dat dat bij haar zoon zo was.
Vergoed jullie zorgverzekering de medicatie? Ik moet een mega duur pakket nemen om alles vergoed te krijgen. Dan kan ik beter 35 euro per maand betalen voor een potje pillen. De verzekering die ik nu heb vergoed orthodontie bijv. maximaal, tot 2500 euro voor 100 %. Bij de meeste verzekeringen wordt 75% vergoed tot max. 2000 euro. Heb geen andere verzekering gezien die dat zo goed vergoed. En als ik naar de tandjes kijk zullen ze vast allemaal aan de ortho moeten. Je moet op een gegeven moment een keuze maken en dit leek mij tot nu toe de beste optie.
Sophie77 schreef:Dat van dat stofje, dat heb ik nooit gehoord. Van onze arts mocht zoonlief gerust een pilletje Ritalin minder nemen als dat mogelijk was.
Wij betalen ook ong. 35 euro per maand bij voor de Concerta, de verzekering vergoedt alleen het deel wat Ritalin ook kost; de rest moeten we zelf bijbetalen.
Sophie77 schreef:Onze zoon leest voornamelijk tijdschriften (dus korte brokjes tekst, afgewisseld met veel plaatjes en foto's) en kranten. Hij houdt ook van encyclopedieën en meer van zulk soort informatieve boeken. Pas daarna zijn 'normale' leesboeken aan de beurt, dus die leest hij niet erg veel.
RogierV schreef:Heel herkenbaar `romans` zijn voor mij nog moeilijk om de concentratie voor op te brengen, tenzij het heel mooi met belangrijke(voor mij) thema`s omgaat.
Maar vooral informatie opzuigen is een geschikte manier je ADD te voeden heb ik gemerkt.
Is er bij jullie ook een lichte balans(evenwicht) stoornis bij betrokken? Dit schijnt ook vaak dubbel voor te komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten