Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 okt 2008 12:46

Bij mijn schoonfamilie boeit dat niet. Maar het is zo over 2 weken is er een familiegourmet en dan moeten we wel verplicht aanwezig zijn want ja.... de familieband.
Nou barst met de familieband want daar heb ik nog nooit wat van gemerkt dus we gaan gewoon niet. Ze laten ons nu ook alleen dus wat betreft die fam.band, ik vergelijk het altijd met een dun rijgdraadje.
Een beetje kletsen van: nou ja dat gebeurd zo vaak ,dus waarom niet bij jou?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 okt 2008 12:59

Hoe kun je nu volwassen getrouwde kinderen verplichten tot iets? :roll:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 okt 2008 13:26

Pol:
Begrijp me asjeblieft niet verkeerd!
Het is niet leuk van de schoonfam dat ze jullie laten zitten nu het juist zo nodig is dat ze jullie steunen met het verwerken van dit verlies!!!
Maar is het niet zo dat als jullie niet gaan naar die gourmet bijeenkomst dat je dan een beetje jezelf laat kennen en dan op een negatieve manier?
Is het niet beter voor jullie en de familie dat je het uitspreekt naar elkaar toe?
Wat ik nu begrijp hebben jullie verder geen knallende ruzie met elkaar maar als er nu zo op elkaar gereageerd wordt dan verwijder je steeds verder van elkaar, dat is denk k niet de bedoeling, het is tenslotte wel familie van je.
Misschien kun je proberen om samen in ieder geval een gesprek aan te gaan met je schoonvader en moeder en vertellen hoe het nu gesteld is met jullie na de miskraam en wat je van ze verwacht.
Dit zal zeker niet meevallen maar als de band nog enigsinds goed is probeer dat dan zo te houden.
Hoop echt niet dat ik je nu de les voorschrijf, maar dit is wat je misschien samen nog zou kunnen proberen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 okt 2008 13:29

@Pol: ik snap heel goed dat je nu geen zin hebt om daarheen te gaan, maar ik vraag me af: is er misschien een tussenweg te vinden?
Beseft je schoonfamilie überhaupt dat ze jou (en je man) enorm hebben gekwetst? Ik zou zeggen: probeer ze daarop te wijzen, ze het eventueel uit te leggen (ook al is het nog zo stom, dat ze dat niet schijnen te snappen) en om excuses te vragen... (van hun kant dan, he!)
Altijd beter dan jarenlange familievetes ...
sterkte ermee,
elvira

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 okt 2008 13:31

ja, wat Tuinfluiter zegt dus.. (grappig, we zaten blijkbaar ongeveer hetzelfde verhaal op hetzelfde moment te typen)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 okt 2008 13:40

Ik snap jullie wel hoor, maar het is een hele aparte familie, vorig jaar moesten we en zouden we mee met familieweekend. Maar we hebben ze zaterdagochtend even gezien en daarna maandagmorgen. Elke keer als we gingen kijken waren ze weg. Dus wat dat betreft is er gewoon totaal geen klik en die zal, wat er ook beurt, nooit komen. Er zijn familieleden bij die voor het laatst bijna 3 jaar geleden effe snel zijn geweest en elk jaar gevraagd worden voor de verjaardag van de kids. Maar je hoort of ziet niks. Maar owee als er iets is bijv sinterklaas wordt je op prijs gesteld om daar te zijn en vervolgens genegeerd. Dus dan gaan we net zo lief niet. want waarom moet je daar zijn. Als zelf mijn man zegt: jij bent gelukkiger af zonder broers/zussen, wilt dat toch heel wat zeggen denk ik.

En die gourmet, we gaan gewoon niet want we hebben het al wel een paar keer gezegd maar daar word toch niet naar geluisterd. Of ze doen het op zon ontzettende onmogelijke tijd dat we gewoon niet kunnen (onder kerktijd ofzo, of een half uurtje van te voren, terwijl ze weten dat wij nagenoeg altijd "ter kerke"gaan.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 okt 2008 15:15

Heftig zeg, sterkte ermee!
pobody's nerfect

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 okt 2008 17:52

Sterkte pol, zowel met het verwerken van je (jullie) miskraam, als de stroeflopende contacten in je familie!
AfbeeldingAfbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 okt 2008 17:55

Pol heb je er al over nagedacht, 'of dat je het weg laten halen' of wacht je op de 'natuurlijke manier'? Sterkte!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 okt 2008 18:17

Wat betr. de gourmet, het hele spektakel is al in volle gang, en we zeggen nee, Zelfs werd ons al gevraagd over Sinterklaas. Nu vraag ik me toch af of hun eigen pleziertjes voor gaan op onze narigheid. Meeleven ???

Maar we gaan erg off-topic. De huisarts belde me nog op en die vertelde dat je ook weer moet ontzwangeren na een miskraam.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 okt 2008 18:46

nu begrijp ik je reactie wat beter... en dan komt de decembermaand met al zijn familie-vieringen er ook nog aan...
Sterkte met alles,
elvira

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2008 21:22

Ach pol... Ik lees je verhaal nu pas. Een miskraam is heftig, en helemaal als er door de mensen die het dichtst bij je staan niet of nauwelijks op gereageerd wordt. Heel veel sterkte!

Na een miskraam moet je idd weer ontzwangeren, het kan echt weken duren voor je je weer een beetje ´jezelf´ gaat voelen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 nov 2008 23:28

Wat vervelend pol :( Neem maar goed even de tijd voor jezelf, zo te lezen kost die familie alleen maar energie en leidt het toch nergens toe om te gaan. Sterkte ermee!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2008 12:11

Hoe is het Pol, zit je nu nog steeds te wachten tot het afkomt? Word je daar niet zenuwachtig en naar van?
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 nov 2008 13:42

*Annet* schreef:Hoe is het Pol, zit je nu nog steeds te wachten tot het afkomt? Word je daar niet zenuwachtig en naar van?

Ow sorry, het is er al lang af hoor, maar dat heb ik misschien niet echt op het forum gezegd, maar donderdags kwamen we er achter dat het mis was en de nacht van vrijdag/zaterdag is het gekomen. Gelukkig helemaal dus ik hoef niet meer naar het ziekenhuis!!! Lichamelijk voel ik me topfit, en de ene dag zit ik wel beter in mijn vel dan de andere, maar vandaag gaat het weer goed!

Terug naar “Archief”