Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Hoe was jouw zondag?

Berichtdoor mw » 23 mar 2010 04:41

Goed & fijn!

's morgens een gedeelte uit de lijdensweg van de Heere Jezus ( bespotting van Jezus door de krijgsknechten). Weer enorm stilgezet bij het feit hoe Jezus lichamelijk en geestelijk heeft geleden voor mij.

's Middags een doopdienst waarin 5 kindjes werden gedoopt.
De preek ging over HC zondag 45 over het gebed. Ook weer veel van geleerd en een spiegel gehouden bij mijn eigen gebedsleven.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mar 2010 09:13

Mooie zondag gehad over de voorbereiding HA en 's middags over God's voorzienigheid
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 30 mar 2010 10:34

Een feestelijke dienst in de Martinikerk waarin 13 jonge mensen, waaronder ikzelf, belijdenis van het geloof mochten doen. Hebreën 12 over de wedloop van het geloof. Prachtige liederen: Psalm 84, 95, 'Jezus ga ons voor,' 'Alles wat adem heeft love de Here.'

's Avonds was de preek iets minder: de ds. begon over de Stabat Mater van Pergolesi....hihi. Gelukkig was het orgelspel uitmuntend!
~Get out and do what we were meant to do~

boldering
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor boldering » 11 apr 2010 12:12

Goede preek vanochtend over respect. Hoe respectvol ben jij naar je naaste? Hoe respectvol ga jij met andere meningen om? Hoe trouw ben je aan jezelf? Zomaar wat vragen die een mens aan het denken en wellicht handelen kunnen zetten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 apr 2010 13:04

doopdienst en over de 2 formulieren gehad. Erg mooi!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 11 apr 2010 18:08

Proficiat met je belijdenis, Juliah! Veel zegen gewenst.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 apr 2010 08:07

Doopdienst van het nichtje van mn vriendin
en 's avonds in mn eigen gemeente een fijne dienst gehad, nog even gelachen als de dominee een verhaal wil vertellen en hij begint dat verhaal met de zin:'Zegt de éne dominee tegen de andere dominee...' 8)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 12 apr 2010 18:05

Door dat ik ook nu weer 2x ter kerke kon,is de zondag al bijna compleet.
Juist op zondag kom ik aan het leeswerk toe.
S,morgens ging de preek over de Emmausgangers en s,middags over de ontmoeding van de Here Jezus met Thomas.
Wat ik nog onthouden heeft van s,morgens is dat de predikant opmerkte,dat de Bijbel uit gelegd moet worden en daarom wees hij op de noodzaak om ter kerke te gaan.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 apr 2010 19:38

Goed!

Gisteravond hadden we een schitterende preek over de opdracht van Jezus aan de discipelen uit Lukas 24:37:

http://www.bethelkerkbodegraven.nl/modules/tinycontent/index.php?id=28
Bovenste preek (11 april 2010, 18:30)
De preek begint op 41:20.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 apr 2010 11:14

Goed, en vreemd. De laatste zondag in onze kerk nu, daarna een gemeente zoeken in de nieuwe woonplaats.
Best vreemd hoor, want we zitten nu in een erg fijne gemeente.

Het ging 's ochtends over de Emmaüsgangers. Inspirerend hoe Jezus met iedereen een eigen weg gaat!
's Middags was René Ruitenberg te gast. Een heel bijzonder getuigenis heeft die man en een goed project gestart.
Het zette me weer eens aan het denken in ieder geval!
pobody's nerfect

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 13 apr 2010 15:59

Ik kom nog even terug op mijn belijdenisdienst op 1e paasdag (mag nog wel he? :wink: )
Was een erg mooie dienst. De preek ging over Thomas die tot het geloof kwam. Als tekst kregen we mee Joh. 20:28 de woorden, mijn Heere en mijn God!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 apr 2010 10:49

Ja, het was een mooie dienst!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jacobse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacobse » 18 apr 2010 17:15

Graag nog een opmerking n.a.v. het bovenstaande, dat " Thomas tot geloof kwam ".
Dat doet geen recht aan Thomas.
Thomas kon eenvoudigweg niet buiten de Heere Jezus.Toen Thomas dacht dat de Heere door Zijn sterven weg was,had het leven voor Thomas geen zin meer.Eerder had hij in die zelfde zin al gesproken, toen de Heere zei dat Hij naar Jerusalem moest gaan om daar te sterven: laten we met Hem gaan, om daar ook te sterven.
Thomas, bijgenaamd Didymus, tweeling, maar nergens blijkt dat hij een (tweeling)broer had, want dan had hij die zeker tot Jezus gebracht, maar daar spreekt de Schrift niet van.Thomas, een tweeling in zichzelf, met geloof en met ratio?
Welnu, Thomas had niks aan de praat van anderen. Hij wilde hetelf zien en ervaren: mijn hand in Zijn zijde, waar de speer doorheen was gegaan naar het hart, mijn vingers in Zijn handen waar de spijkers doorheen waren gegaan.Toen de andere discipelen zeiden dat ze de Heere hadden gezien, had hij daar niks aan; sterker, hij was niet eens aanwezig in de kring op de eerste dag van de week. Een wonder dat hij er de volgende zondag wel was.En toen de Grote Heelmeester, Die ging meteen en als eerste naar Thomas en nodigde hem uit de hand in de zijde te steken en de hand in de hand te leggen:maar dat was niet eens nodig, Thomas zag de Heere, zijn Heere was er weer, en Thmas was helemaal thuis. Hoor zijn belijdenis: mijn HEERE en mijn GOD.
Thomas, een diep gelovige, die het echter zeker wilde en wil weten, zelf; om er dan algeheel voor te gaan.
U en ik zullen het, anders dan Thomas, voorshands moeten doen met het ( nog )niet zien door aanschouwen, maar we hebben niet het woord van de medediscipelen maar het woord van de Heere Zelf: wie in Mij gelooft zal leven al ware hij/zij gestorven, en wie in Mij gelooft, sterft niet in eeuwigheid. Wj zullen, op Zijn tijd, dan ook de Koning in Zijn schoonheid aanschouwen.Om dan evenals Thomas, vanuit de grond van ons hart, en met tranen van blijdschap in de ogen, vol vreugde en dankbaarheid evenzo uit te roepen: Here Jezus, mijn Koning en mijn God.
Thomas

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 17 mei 2010 18:13

Kon niet beter.
Twee maal naar de kerk.
S,morgens een preek over"Ik zal u niet als wezen achter laten"".
En s,middags""Zoekt de dingen,die boven zijn,waar Christhus is"".
Ook heb ik nog wat gelezen in de Kerkgeschiedenis van Vreugdehil.
Wat een tegen stand heeft Luther en ook Calvijn moeten ondervinden.
Steeds weer werd zichtbaar de Bewarende Hand van onze Trouwe Vader in de Hemel.
Die Nooit laat varen wat Zijn Hand eens begon.
Wat een Zegen,dat er nogsteeds de Zondag is.
En nogsteeds zijn hier de winkels op zondag gesloten.
En we kunnen er alleen maar voor bidden,dat dit nog lang zo mag blijven.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 24 mei 2010 18:44

Ook nu weer geweldig.
S,morgens Pinkster plus doopdienst.
Ook dit was genieten.
S,middags kon ik niet,heb toen op Internet geluisterd naar een preek van ds Herwig,hij was 9 mei in Benthuizen.
Echt geweldig,ik zal deze preek niet snel meer vergeten.
De preek ging over 2 Cor 1 vers 20.
Want zovele beloften Gods als er zijn,die zijn in Hem ja,en zijn in Hem amen,Gode tot heerlijkheid door ons.
En vanmorgen was ik bij een zangdienst,waar flink gezongen werd,ja ook weer volop genoten.
Dus de Pinksterdag waren weer een genot,tot eer van onze God.

Psalm 9 vers 11.

Terug naar “Archief”