Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2008 18:29

ik heb vandaag echt helemaal niks in het huishouden gedaan ik was om 10.30 thuis van mijn werk en 10 min later zaten we in de auto naar het strand en nu zijn we net half uurtje thuis heerlijk!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mei 2008 19:20

Hier is het weer 'schoon' iig overal gestofzuigd en ons bed verschoond...

Moederdag, tja als je kinderen iets maken/kopen moet je natuurlijk niet de grote schoonmaak gaan houden :mrgreen: Al vind ik moederdag met zulke kleine kinderen als Sarah niet echt boeiend, straks als ze werkjes mee neemt wordt het leuk 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2008 19:25

Ik heb alle balkonbakken leeggehaald. Er stonden witte viooltjes in, naast de hedera, maar ik was bang dat ik ze een beetje zat zou worden. Omdat er nu zulk leuk zomergoed is.
Dus heb ik nieuwe roze bloemetjes gekocht, en alle witte viooltjes tijdelijk weggezet, die komen in de winter weer tevoorschijn, omdat de roze het dan niet doen.
Staat heel erg leuk, maar ik ben niet zo netjes, dus het halve huis lag onder de potgrond, dus ik heb alleen gezogen vandaag :)
Verder niks.

Ik vind moederdag wel heel leuk. We deden altijd een ontbijtje op bed met cadeautjes. Nu woon ik niet meer bij mijn moeder, dus komen 's ochtends mijn schoonouders bij ons, en gaan we 's avonds bij mijn ouders eten. En dan geven we wel cadeautjes.
Ik vind het altijd zo lief, een extra blijk van waardering (al geef ik volgens mij mijn moeder maandelijks wel een cadeautje, maargoed ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2008 19:28

tjsa....hier alleen de was gedaan en de boodschappen!
(gisteren de badkamer en wc gedaan) miss. straks nog ff zuigen!

Wij hebben geen verplichtingen morgen rondom moederdag....(Ze zitten allebei in t buitenland)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mei 2008 19:57

Geweldig Speedy! Hij had haar dus echt "tuk"

Eigenlijk vind ik moederdag super commercieel aan het worden. Als je de reclame folders leest enzo. Ik vermoed dat ik niets krijg morgen, behalve het op school in elkaar geknutstelde. Van de oudste heb ik al gezien, hij kon het niet zo lang bewaren, was er helemaal zenuwachtig van. Dus hebben we het samen bekeken en toen weer netjes ingepakt. Niemand die het weet........ alleen wij (en papa maar dat weet hij niet)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2008 20:21

Speedy schreef:Zo de moeders al in spanning voor morgen?

Even een leuke anekdote:

mijn vrouw vraagt in haar onschuld aan onze 2e zoon wat doet dat plastic tasje met die appel onder je bed, hij is nu rot. Zegt hij moet u weer nieuwsgierig zijn en laat die stofzuiger nou eens in de kast in deze week. Volgende week mag u weer stofzuigen. Zij schaamt zich een beetje, want ze weet dat je rond moederdag nooit zulke opmerkingen moet maken. Komt ie later naar mij toe. Zegt ie. Heb ik haar mooi te pakken. Het pakje ligt heel ergens anders, mama kijkt altijd onder bed met moederdag en nu heb ik daar maar een appel neergelegd. Het heeft wel even geduurd voordat ze die appel gevonden had.

hahahahahaha geweldig!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2008 20:24

ik heb ruim 2 week geleden al mn moederdag kadootje gehad... toen kreeg milan em mee bij de peuterspeelzaal... en ja toen wilde hij em meteen geven...

morgen brengen ze me wel ontbijt op bed :mrgreen: Tobias & Milan hebben daar boodschappen voor gehaald... TObias verteld Milan vanavond op bed: dna brengen we mama op bed croissantjes, koffie en verse sinaasappelsap en bloemetjes... ssst, niet vertellen aan mama he... :mrgreen:

MAAMAAAAAA... mama morgen op bed croissantjes ... en sinaasappelsap... en Milan en papa mogge bloemetjes plukken voor mama... het geheimpje is welgeteld 10 sec een geheim geweest haha

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 mei 2008 20:49

Ik denk niet dat ik wat krijg voor moederdag. Geen ontbijt op bed en geen cadeau. Ach..... :( Hij:'Je bent mn moeder toch niet?')

Gelukkig ligt het cadeautje wat Boudin heeft gemaakt op de psz nog in de kast wat ik er ws zelf uit moet pakken want daar zal kerel ook geen erg in hebben.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mei 2008 21:56

ik weet ook een gast die gaf toendertijd zijn vriendin met moederdag een bos bloemen! Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

zijn vriendin deed hem zeker aan zijn moeder denken :shock:

Ik heb vanmorgen een vracht sinaasappels gekocht en tegen de kinderen gezegd (hint hint)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2008 22:48

Wij moesten mijn vader ook altijd eraan herinneren. Menig bosje bloemen zijn bij de benzinepomp weggehaald, op zaterdagavond 10 uur.
Maar hij zei hetzelfde: ze is mijn vrouw, niet mijn moeder.

En toch vind ik het wel leuk, moederdag. En ik vind dat mijn vader maar lekker mee moet doen, zeker nu er steeds minder kids thuis wonen. Ik kom dan wel langs, maar ook pas 's avonds. En ze blijft moeder hoor, dus ze mogen haar best wel verwennen.

maar dit keer had vader het zelf al geregeld. Hij leert het ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2008 08:11

Moederdag moet geen MOETEN worden!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 mei 2008 08:13

jamillah schreef:Ik denk niet dat ik wat krijg voor moederdag. Geen ontbijt op bed en geen cadeau. Ach..... :( Hij:'Je bent mn moeder toch niet?')

Ik moet ook wel zeggen dat ik het maf vind als een man iets voor z'n vrouw koopt op moederdag. Maar als je kindjes hebt kan manlief natuurlijk met de kindjes iets organiseren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 mei 2008 08:32

milan en tobias hebben vanmorgen in onze tuin bloemetjes geplukt... en die kwam milan me vol trots brengen... en een lekker ontbiijtje op bed... :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mei 2008 09:44

rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Ik denk niet dat ik wat krijg voor moederdag. Geen ontbijt op bed en geen cadeau. Ach..... :( Hij:'Je bent mn moeder toch niet?')

Ik moet ook wel zeggen dat ik het maf vind als een man iets voor z'n vrouw koopt op moederdag. Maar als je kindjes hebt kan manlief natuurlijk met de kindjes iets organiseren.

Kom jij hem dat even vertellen? :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2008 11:19

Ik vind moederdag een moeten niet erg hoor. Het is toch niet erg om het op die dag eens extra te laten merken dat je haar dankbaar bent? Al heb je nog zo'n slechte band, dat kan volgens mij nooit kwaad. Vaak vergeet je het tussendoor toch te zeggen, dus dan is die dag een goede herinnering, vind ik :)

Terug naar “Archief”