Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 19:21

bloempie schreef:
Evelien schreef:wij hebben nog niks gereserveerd!! dan alleen de domino!

Domino op je bruiloft?? :mrgreen:

dominee.... :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 06:45

ik heb 6 jurken aangehad en de laatste vond ik het mooist en die stond ook het mooist en iedereen die mee was had delzelfde mening dus dat was er makkelijk.
toen hebben ze een jasje gemaakt en de bovenkant smaller gemaakt en een beetje van de lengte ingenomen en toen was mijn jurk klaar.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 mei 2008 09:24

Mijn zus trok de eerste jurk aan, kwam het pashokje uit en wij zeiden: ja, mooi hoor!
Mijn zus trok de tweede jurk een, kwam te voorschijn en wij riepen in koor: waaaaaaaauuuuuuw! (mijn moeder pinkte een traan weg) En dat is hem geworden 8)

Maar goed dat is al jaren geleden en ik heb zelf helemaal nog geen trouwplannen. Maar daar wel de man mijn pad heeft gekruist met wie ik oud wil worden, denk je wel eens: hoe zou ik het willen.
Betreft de receptie/het feest heb ik de volgende vraag. Vooral in de refokringen wordt er meestal niet gedanst op de bruiloft, maar het lijkt wel of men in dan vervolgens in extreme soberheid vervalt. Terwijl het toch feest is! Het lijkt me toch niet onbijbels om er een groot feest van te maken?
Ik kom erg vaak op recepties binnen, je feliciteert het bruidspaar, je neemt plaats aan een tafeltje, je eet een taartje drinkt je koffie en praat beleefd met de mensen naast je over ''hoe mooi ze er uit zien en welk een prachtig weer ze hebben'' daarna luister je even beleefd naar een toneelstukje of spel dat wordt opgevoerd. Daarna zeg je gedag tegen het bruidspaar en vertrekt weer. (pas ben ik met wat vrienden op een receptie geweest en zijn we na een klein half uur weer vertrokken om in een cafe te gaan zitten)

Het kan zijn dat anderen dit wel als heel gezellig ervaren, ik zelf alleen niet. En je wilt iets doen wat bij je past. Maar is dit te voorkomen? Of ontkom je er gewoon niet aan? hebben mensen daar tips voor?. Ooit heb ik een gave receptie meegemaakt, mede vanwege de geweldige locatie en het feit dat meer dan de helft van de mensen niet rond tafeltjes zat maar rond staantafels stonden en door elkaar liepen en het enorm gezellig met elkaar hadden. maar voor een geweldige locatie betaal je natuurlijk ook veel denk ik.

Hoe dan ook,. ik zou dan willen dat niet alleen onze familie en goede vrienden het gezellig heeft met elkaar, maar dat iedereen die komt een toffe avond heeft, uitbarst in feestvreugde, er nieuwe relaties ontstaan :mrgreen: , er verschrikelijk veel en hard wordt gelachen en men het jammer vind naar huis te moeten.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 06 mei 2008 09:29

ik ben een keertje bij een feest geweest waar ze een troubadour hadden!
heel erg leuk, hij speelde allerlei liedjes (ook verzoek) en mensen begonnen met meezingen en ook af en toe een dansje. dit was ook in refokring.
vond het heel gezellig!

ik zie heel vaak dat het een receptie is en daarna feest me genodigden met stukjes ed. dan is er bijna geen tijd meer voor dansen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 09:52

Wij vonden dat nog het moeilijkste van het hele feest idd.
Een receptie wilden wij sowieso niet, dat vind ik nooit zo vriendelijk staan. Om 9 uur moet de helft weg, en dan begint het feest pas.
Wij hadden gewoon de hele avond een feestavond met alle 250 gasten.
Maar dat dansen...pfff...wij hebben samen op stijldansen gezeten, en wilden het erg graag dan doen. Maar het nadeel was dat bijna niemand verder echt kan dansen. En dat polonaise gedoe wilden we al helemaal niet.
En ook onze ouders vonden het niet echt geweldig. Niet dat ze er echt tegen waren, maar ze zouden zich niet zo op hun gemak voelen.
Dus hebben wij ervoor gekozen niet te dansen, maar wel muzikanten te laten komen.
We hadden een man met een accordeon en een man met een viool, en die gingen zingend en muziekmakend de hele zaal door. En verzoeknummers speelden ze, even later kwam er een gitaar bij.
Was toch erg gezellig, in plaats van helemaal niks
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 mei 2008 10:17

MissF schreef:Wij vonden dat nog het moeilijkste van het hele feest idd.
Een receptie wilden wij sowieso niet, dat vind ik nooit zo vriendelijk staan. Om 9 uur moet de helft weg, en dan begint het feest pas.
Wij hadden gewoon de hele avond een feestavond met alle 250 gasten.
Maar dat dansen...pfff...wij hebben samen op stijldansen gezeten, en wilden het erg graag dan doen. Maar het nadeel was dat bijna niemand verder echt kan dansen. En dat polonaise gedoe wilden we al helemaal niet.
En ook onze ouders vonden het niet echt geweldig. Niet dat ze er echt tegen waren, maar ze zouden zich niet zo op hun gemak voelen.
Dus hebben wij ervoor gekozen niet te dansen, maar wel muzikanten te laten komen.
We hadden een man met een accordeon en een man met een viool, en die gingen zingend en muziekmakend de hele zaal door. En verzoeknummers speelden ze, even later kwam er een gitaar bij.
Was toch erg gezellig, in plaats van helemaal niks

Ja dat bedoel ik! Dat is wel tof. Dat er wel feestelijke muziek is wat de feeststemming op hoger pijl brengt. Ik weet nog niet of wij het zouden toen. Ik vind stijldansen heel mooi maar kan het niet hehe. Soms vind ik het wel jammer dat dansen best wel verguist is in calvinistische kringen, en ik er dus niet mee ben grootgebracht. Terwijl het verlangen te dansen van vreugde toch echt in de mens zit geschapen volgens mij. Enerzijds is het jouw bruiloft maar hoeveel is het je waard dat je ouders en andere naaste famillie zich heel ongemakkelijk voelen. Of je moet verschillende ruimtes hebben, 1 waar mensen echt feesten en 1 waar het gewoon wat rustiger is en waar mensen gezellig kunnen praten.

Verder zou ik ook niet willen vervallen in bierflesjeszwaaiend polonaise lopen. Ik ben ook eens ergens geweest daar stond een zangeres keihard nederlandstalige zwijmelliedjes te zingen. Meer dan de helft stond verveelt langs de kant en je kon vanwege het volume ook niet normaal met elkaar praten.

EWat je zegt over de receptie: als ik er over nadenk is dat inderdaad ook best wel ongastvrij ja. Typisch nederlands ook. Sowieso zou ik het liefst alleen mensen op onze bruiloft willen die echt wat met ons hebben, niet mensen die vaag ons kennen en uit beleefdheid en om mijn jurk te beoordelen langskomen.
Laatst gewijzigd door meschianza op 06 mei 2008 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 10:20

wij hebben alleen maar een receptie!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 06 mei 2008 12:35

Het feest vind ik idd ook het moeilijkst! Zowiezo wil ik geen band, want dat overheerst vaak enorm. Ik zou het wel gaaf vinden als er een pianist ofzo komt...maar ja..waar vind je die? We willen dan namelijk wel een pianist die in ieder geval bekend is met de refokring..

Zowiezo heb ik zelf echt een gruwelijke hekel aan stukjes, en al helemaal als ik zelf in de hoofdrol wordt uitgebeeld. Dus als jullie nog tips, ideeen, namen van leuke muzieklui weten..zet het hier dan ajb ook ff neer.. :wink:

meschianza: ik snap dat je je afvraagt of het wel gezellig is zonder muziek. Ik denk dat dat nog wel meevalt. Het is vaak ook wel zo dat de meeste elkaar kennen. En natuurlijk worden op de meeste bruiloften nog de 'gebruikelijke :? ' stukjes gedaan, wat toch best wat tijd in beslag neemt. Kheb iig nog nooit meegemaakt dat de hele feestavond een grote flop was.

Een receptie zou ik wel willen doen. Van mij hoeven collega's e.d. echt niet de hele avond erbij te zijn. Zoveel heb ik zelf al niet echt met mijn collega's, en de collega's van mn vriend komen vooral voor het zuipen (ook al werken ze op een andere afdeling)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 12:40

Ons bruiloftsfeest was op een lokatie met meerdere ruimtes die wel met elkaar in verbinding stonden (geen deuren ertussen ofzo). In een ruimte was de bar, in een andere ruimte heeft mijn folkband een uur gespeeld en dat was een groot succes. Er werd niet gedanst, was ook geen plaats voor. Ow en in nog een andere ruimte was een tentoonstelling, dat krijg je bij een feest in een museum ;) Het voordeel van verschillende ruimtes is dat mensen die willen kletsen de muziek niet verstoren en andersom. Verder is het leuk om je gasten te entertainen op een of andere manier, zodat ze niet perse de hele tijd hoeven te keuvelen met andere mensen als ze daar geen zin in hebben. Het helpt ook als ze zelf hun drankjes moeten halen, want dan wordt er meer door elkaar gelopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 14:41

dat van jullie was echt leuk (van de foto's af te zien wel ja) en dat was toch in amersfoort?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 14:45

yep, wij hebben zo onze contacten ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 mei 2008 14:13

Evelien schreef:Omdat ik in januari 2009 hoop te gaan trouwen. Ben ik eigenlijk benieuwd of er iemand een tip heeft mbt trouwjurk. Ik wil eigenlijk niet zo'n "afgezaagd" bolleroy (weet niet of ik het goed schrijf) jasje. Maar iets anders.

En hoe ga ik om als ik bijv. bij een bruidsboetiek geen jurk kan vinden wat ik mooi vindt? (k ben niet echt zo assertief om te zeggen dat ik iets niet mooi vindt)

Je kijkt gewoon over al in bladen of op het internet. Als je dan weet wat je mooi vindt ga je naar een bruidsmodezaak en laat je dat maken!

(Ik vond de jurk van prinses Mathilde van Belgie mooi: foto's en filmpjes bij Trés Chic in Hengevelde ingeleverd, gezegd wat ik net iets anders wilde en daar maken ze de jurk dan eerst van gewone stof. Pas je hem, vind je het goed, maken ze hem van wat dan ook.)

Ideale manier, en je hebt precies de jurk zoals je hem helemaal wilt!!!!

En het feest: jullie zijn de baas. Dus precies doen zoals je het zelf wilt. Goed plannen en veel en goed overleg met ceremoniemeesters. (Kies hiervoor echt goede personen die je volledig vertrouwd!)
Je moet zelf een droomdag hebben daar gaat het om. En daarom ook niet al te veel op het geld kijken want ik denk dat je daar later van baalt.
Voor ons was het: droomjurk, droompak, droomauto en mooie trouwlocatie en een goed restaurant.

En gasten: vonden we best lastig, beetje geven en nemen. Maar wij hebben wel voor receptie gekozen. We wilden niet de hele avond met 280 mensen zitten. Is echt relaxt; van half 10 tot uur of 1 lekker met ongeveer 100 mensen nafeesten en genieten. Beter dan met een mega groep.
Laatst gewijzigd door Sterretje op 07 mei 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2008 14:17

mijn budget is erg laag! Dus kan geen dure jurken betalen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2008 14:23

misschien via marktplaats of zo? of wil je dat niet?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 mei 2008 14:34

Ik had een jurk via MP, van E1800,- voor E500,-
En een maand na m'n trouwen was hij alweer verkocht voor E400,-.

Niemand die ziet dat hij 2e hands is.
En mij maakte het geen bal uit.
Precies wat ik wilde en lekker goedkoop. :)

Terug naar “Archief”