Het geven van een pedagogische tik...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:33

Aragorn schreef:Dat bij een vrouw die een man probeert te verdedigen als hij in gevecht verwikkeld is en daarbij perongeluk een geslachtsdeel aanraakt haar arm afgehakt moet worden, bijvoorbeeld.. :roll:

Mijn Bijbelkennis is dramatisch... waar staat dat? :|

En als dat er echt staat, ja, dan is dit echt mega-onzinnig, al staat het 100 keer in de Bijbel...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 mar 2008 18:39

*Annet* schreef:Weet je wat ook wel es goed kan werken, veel beter dan een tik?

even een spuitje met de plantenspuit! Beetje water krijgen ze nix van en het schrikeffect is enorm. Ze worden totaal uitgehaald waar ze mee bezig zijn.

Ook dat zou ik nooit willen doen bij mijn kinderen! Waarom moet er uberhaupt een enorm schrikeffect zijn? En alsof je trouwens altijd een plantenspuit bij de hand hebt...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:40

De plantenspuit werkte wel heel goed bij mijn kat!

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 10 mar 2008 18:42

Van een plantenspuit zou ik geen gebruik maken, dat vind ik kinderachtig en vernederend voor een mens, zoiets deed ik bij Tobi-poes toen die nog klein was en weleens aan meubels krabbelde wat niet mocht van mij.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2008 18:43

Galateia schreef:
Aragorn schreef:Dat bij een vrouw die een man probeert te verdedigen als hij in gevecht verwikkeld is en daarbij perongeluk een geslachtsdeel aanraakt haar arm afgehakt moet worden, bijvoorbeeld.. :roll:

Mijn Bijbelkennis is dramatisch... waar staat dat? :|

En als dat er echt staat, ja, dan is dit echt mega-onzinnig, al staat het 100 keer in de Bijbel...

Deuteronomium 25:
    11 Wanneer mannen, de een met den ander, twisten, en de vrouw des enen toetreedt, om haar man uit de hand desgenen, die hem slaat, te redden, en haar hand uitstrekt, en zijn schamelheid aangrijpt;

12 Zo zult gij haar hand afhouwen, uw oog zal niet verschonen.
Ik zie trouwens dat ik me vergist heb, alleen de hand hoefde maar afgehakt te worden en wellicht ook pas als er sprake was van een gerichte aanval op het geslacht. Valt dat even mee. :mrgreen:

rafaell schreef:Wat is daar raar aan?

In een machocultuur als die van de Hebreeën destijds is het inderdaad niet zo raar dat de penis een welhaast onschendbare status kreeg.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 mar 2008 18:44

Marie Popelin schreef:Van een plantenspuit zou ik geen gebruik maken, dat vind ik kinderachtig en vernederend voor een mens,

Eens!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 mar 2008 18:45

Hoorde laatst van een Amerikaanse familie die plankjes maakt speciaal om kinderbilletjes mee te slaan. En dit was een christelijk gezin en het waren christelijke mensen die het kochten :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:46

LauraC schreef:Hoorde laatst van een Amerikaanse familie die plankjes maakt speciaal om kinderbilletjes mee te slaan. En dit was een christelijk gezin en het waren christelijke mensen die het kochten :shock:

Ja, daar heb ik een documentaire van gezien. Echt vreselijk!
Waren dat niet die mensen die ook langs de weg staan met borden 'God hates fags' enzo?
Echt hele zieke mensen...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 mar 2008 18:47

LauraC schreef:Hoorde laatst van een Amerikaanse familie die plankjes maakt speciaal om kinderbilletjes mee te slaan. En dit was een christelijk gezin en het waren christelijke mensen die het kochten :shock:

:shock:
Ik word hier zo ongelooflijk link om... :? :cry:

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 10 mar 2008 18:48

Lol :)
*ziet een vrouw uit oud-testamentische tijd een tegenstander eens flink in zijn ballen stompen of knijpen.* 8) Komisch. .
De natuur kent het geheim en glimlacht.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 mar 2008 18:49

De gedachte is ook al zondigen ja :shock: *Gaat Maries hand afhakken :yum:*

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 mar 2008 18:49

Volgens mij niet, maar dit was al vreemd genoeg eh! Als je je kind wilt slaan, gebruik dat tenminste je hand.

qwast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor qwast » 10 mar 2008 19:37

In opdracht van Salomo?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2008 22:39

rosalie83 schreef:
Marie Popelin schreef:Van een plantenspuit zou ik geen gebruik maken, dat vind ik kinderachtig en vernederend voor een mens,

Eens!

vertel eens wat jullie dan zouden doen als je je kind met niets bereiken kunt? De tijd gaat door, het kind moet op tijd op school zijn oid....

André

Berichtdoor André » 10 mar 2008 22:55

*Annet* schreef:
rosalie83 schreef:

Eens!

vertel eens wat jullie dan zouden doen als je je kind met niets bereiken kunt? De tijd gaat door, het kind moet op tijd op school zijn oid....
Vroeger opstaan.

Terug naar “Archief”