Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 04 jun 2008 13:12

Marnix schreef:Hoezo, je hebt naast 4 kinderen toch ook een man? Die kan toch ook op de kinderen passen? Dan kan jij best een paar uurtjes per week aan een hobby besteden.

Ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen dat ze geen tijd voor hobbies hebben. Het heeft hooguit geen prioriteit.. Dat is wat anders.

Ik vind dus dat je niet zielig moet lopen doen (als ik de situatie goed inschat) :)

Het klinkt idd zielig,maar zo was het niet bedoeld (al voelik me soms best zo :wink: )
Als om 9 uur alles plat ligt heb niet zo heel veel puf meer over!
de kids zijn 8,6,3,2 waarvan de oudste behoorlijk druk!
Mijn ega help me goed hoor :)
Maar 4 kids vind ik heel intensief..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2008 13:16

Jo'tje schreef:Marnix, een man 'past niet op', die zorgt gewoon ook voor zijn eigen kids ;)

haha ja dat bedoel ik, ik bedoel dat de man wel een avondje op de kids kan letten en de vrouw kan gaan hobby'en dan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2008 13:20

sientje schreef:
Marnix schreef:Hoezo, je hebt naast 4 kinderen toch ook een man? Die kan toch ook op de kinderen passen? Dan kan jij best een paar uurtjes per week aan een hobby besteden.

Ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen dat ze geen tijd voor hobbies hebben. Het heeft hooguit geen prioriteit.. Dat is wat anders.

Ik vind dus dat je niet zielig moet lopen doen (als ik de situatie goed inschat) :)

Het klinkt idd zielig,maar zo was het niet bedoeld (al voelik me soms best zo :wink: )

Dan stop hij de kinderen een keer in bed... Hoef je niet tot 9 uur bezig te zijn... Of anders op zaterdag... Dat het intensief is snap ik, maar sporten is dan juist goed... en helemaal niet onmogelijk... dat je geen zin/puf meer hebt is wat anders.

Ik ben na een dag werken ook moe... dan moet je je even opladen, er doorheen... en je merkt dan dat je van sporten ook juist weer energie krijgt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 jun 2008 13:30

Ehm Marnix, sportfanaatje, het gaat hier over hobby's. Sport is nou niet bepaald mijn hobby 8)

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 04 jun 2008 13:53

Marnix schreef:
sientje schreef:

Dan stop hij de kinderen een keer in bed... Hoef je niet tot 9 uur bezig te zijn... Of anders op zaterdag... Dat het intensief is snap ik, maar sporten is dan juist goed... en helemaal niet onmogelijk... dat je geen zin/puf meer hebt is wat anders.

Ik ben na een dag werken ook moe... dan moet je je even opladen, er doorheen... en je merkt dan dat je van sporten ook juist weer energie krijgt.

:D kben pas begonnen met skeeleren 1 keer per week

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jun 2008 14:00

Hobby kan ook iets creatiefs zijn. Schilderen, kaarten maken, sieraden maken, andere frutseldingetjes... Zat leuks te bedenken :)
Als je het eenmaal in huis hebt, pak je het zo uit de kast.
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jun 2008 18:07

Sientje, ik heb ook 4 kinderen, van 2 tot 10 jaar. De ene keer naai ik alles aan elkaar (met de naaimachine dus) en een andere keer komt er zomaar weken niet van. Nu, na het eten ben ik met laptop op de bank geploft, zoon van 7 van die van 3 mee onder de douche, mijn man heeft de jongste gedoucht en transporteert ze zometeen in bed. Vaak als ik eenmaal ga zitten komt er niets meer uit mijn handen, omdat je dan voelt dat je moe bent. Skeeleren was ik ook weer zo dapper mee begonnen van het voorjaar maar nu verzin ik elke dag een smoes waarom ik niet ga: te veel wind, misschien gaat het wel regenen, moet nog dit of dat doen.......... zucht.

Je moet gewoon de boel de boel laten en wat gaan doen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2008 18:20

Ben gisteren naar de body fit geweest. Ja,ja.. maar voel mn spieren nu wel.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 04 jun 2008 20:38

*Annet* schreef:Sientje, ik heb ook 4 kinderen, van 2 tot 10 jaar. De ene keer naai ik alles aan elkaar (met de naaimachine dus) en een andere keer komt er zomaar weken niet van. Nu, na het eten ben ik met laptop op de bank geploft, zoon van 7 van die van 3 mee onder de douche, mijn man heeft de jongste gedoucht en transporteert ze zometeen in bed. Vaak als ik eenmaal ga zitten komt er niets meer uit mijn handen, omdat je dan voelt dat je moe bent. Skeeleren was ik ook weer zo dapper mee begonnen van het voorjaar maar nu verzin ik elke dag een smoes waarom ik niet ga: te veel wind, misschien gaat het wel regenen, moet nog dit of dat doen.......... zucht.

Je moet gewoon de boel de boel laten en wat gaan doen!

herkenbaar :)
Kleding maken is ook mij hobby,maar als ik weken over 1 ding moet doen gaat de lol er een beetje af :?
komt vast wel weer!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2008 20:50

sientje schreef:

Wij hebben ook 4 kinderen van 7, (nog)5, 4 en 1,8. Voor hobby's moet je dan gewoon tijd vrijmaken. s'Middags als ik de oudste 2 naar school heb en de jongste op bed ga ik wel eens lekker zitten lezen of naaien.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2008 21:21

Als Annemiek naar school gaat in oktober krijg ik weer wat meer tijd. Dan is er nog 1 thuis en 2x p/wk een oppaskindje. Dus dwz toch 3 dagen met een kind. Me dunkt dat je dan tijd overhoudt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jun 2008 07:40

Mijn man zei laatst: na het middageten doe je de jongste naar bed en ga je mooi tot een uur of 3 wat voor jezelf doen en DAT MOET JE DOEN, en het werkt!

Ja, je moet nu eenmaal naar je man luisteren he!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jun 2008 08:37

Ik ga binnenkort maar eens mijn naaimachine testen. Ik ga wel op les met mijn vriendin, maar even oefenen kan vast geen kwaad :) Nu eerst maar op zoek naar een stofje
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jun 2008 08:41

Ga naar de markt, daar kost het bijna niets en hoef je ook niet te balen als het niet naar je zin is. Let op, de goedkopere kramen staan meestal beetje achteraf! Neem een coupon voor 3 euro ofzo

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jun 2008 11:48

www.stoffenkraam.nl ideaal voor stoffen, in alle soorten kleuren en prijsklasse

Terug naar “Archief”