gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 14 feb 2008 13:00

Galateia schreef:Wij kopen al snel iets nieuws, als iets vies is. Ok, peperdure dingen niet, natuurlijk. Maar dingen als koekenpannen die zwart worden, vieze stopcontacten, etc, die pletteren we gewoon in de vuilnisbak!

Maar stopcontacten in bleekwater leggen? Ik ga dat idee even naar mijn man mailen, kan hij lachen :mrgreen:

Blijft mijn vraag: hoe bedenk je zoiets? heb je dat van thuis meegekregen, ergens gelezen, van vrienden afgekeken?!?!?!?!?!

Het is toch een kleine moeite iets schoon te maken i.p.v. het milieu onnodig te vervuilen?

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 14 feb 2008 13:09

Wij kopen al snel iets nieuws, als iets vies is. Ok, peperdure dingen niet, natuurlijk. Maar dingen als koekenpannen die zwart worden, vieze stopcontacten, etc, die pletteren we gewoon in de vuilnisbak!

Wilde dat ik zo'n salaris had... :mrgreen:
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 feb 2008 13:10

Toetsenbord schreef:
Wij kopen al snel iets nieuws, als iets vies is. Ok, peperdure dingen niet, natuurlijk. Maar dingen als koekenpannen die zwart worden, vieze stopcontacten, etc, die pletteren we gewoon in de vuilnisbak!

Wilde dat ik zo'n salaris had... :mrgreen:

ik vind zwarte koekepannen juist lekkerder bakken dan van die nieuwe :oops:

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 14 feb 2008 13:12

Ja, dan heb je er in ieder geval altijd een korstje aan (al is tie misschien van de vorige keer :? )
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 feb 2008 13:14

Vanmorgen 2 taarten gemaakt. Morgen word onze kleine turf al weer 2!!!!! dus weinig gepoets vandaag, morgen plakt alles toch weer!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 feb 2008 13:14

Toetsenbord schreef:Ja, dan heb je er in ieder geval altijd een korstje aan (al is tie misschien van de vorige keer :? )

we wassen altij nog wel af hoor tussendoor!!

he annet.. of was het annette? van die chloor.. heb ik ook toegepast in mijn douche!! ideale tip.. en een goedkope! die antikalzooi en andere dure troep werken echt niet in de voegen! maar chloor dus wel!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 feb 2008 16:51

paprikameisje2 schreef:he annet.. of was het annette? van die chloor.. heb ik ook toegepast in mijn douche!! ideale tip.. en een goedkope! die antikalzooi en andere dure troep werken echt niet in de voegen! maar chloor dus wel!

Twas Annette :wink:. Tis ideaal met chloor! Ben met de keukenvloer begonnen. N gedeelte is alwel weer licht, maar een gedeelte ook nog niet. Maargoed ga gewoon nog n keer proberen. Alleen de chloor is bijna op..... Dus de hele vloer gaat niet meer lukken, magoed eerst de helft dan maar.

Alleen ze roepen wel dat het hier stinkt in huis :P. Truikt idd na chloor, magoed gaat vanzelf wel weer n keertje weg. Ga nog ff verder schrobben, daarna ff met n lekker geurtje de vloer dweilen en dan is het straks vast stukken minder. Ramen ff goed open. Zegt m'n pa met koffiedrinken, van wie heb ie dat, al dat gepoets met chloor :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 feb 2008 17:32

Zwarte voegen
Met chloor lukt het soms. (Een klein beetje is milieu-technisch verantwoord.)
En anders, met een stoomreiniger.

Wandcontactdozen
WCD's, zoals stopcontacten officieel heten, kunnen soms ook met Allesreiniger schoongemaakt worden.
En dan glimmen ze ook.

Tip
Een groepenoverzicht in de meterkast.
Indien een WCD spanningloos moet worden, is direct te zien van welke groep uitgeschakeld moet worden.
Dit doe ik altijd direct na verhuizen.
Eenmaal een beetje werk, vele malen voordeel.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 feb 2008 22:54

Leuk die reacties op de stopkontakten die ik natuurlijk niet schoon gemaakt heb. Ik hoorde dat verhaal zomaar een keer op een verjaardag van huisvrouwen onderling en bla bla bla

weet je wat ook nog es ter sprake kwam?

vloerbedekking DWEILEN hysterisch-smile

Ben ik nou gek dat ik dat niet doe????? ::))

ik ben vanmiddag hip geweest. Ben nl naar een workshop geweest: Haken is Hip, 100% Retro. Dat was leuk. Mens wat ken je leuke dingen maken met een stukkie garen en een haaknaald!

Ik hoor hier weinig van crea bea's............ zijn jullie niet zo frunnikerig?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2008 23:18

ik hou het liever bij naaien....(is toch ook crea bea?)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2008 08:51

Ik kreeg een uitnodiging voor een Tupperwareparty... lijkt me best lollig, misschien juist omdat het zo fout is :mrgreen: Heeft iemand daar ervaring mee?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2008 08:55

uhm heb er wel ervaring mee. Maar laat je niet aanpraten door zo'n verkoopster. Als het een leuke groep is, kan het nogal eens gezellig worden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 feb 2008 09:02

Haha, ik ben 'r ook 1x voor gestrikt. Was idd best gezellig, maar die spullen zijn echt belachelijk duur (vind ik).
En toen het over de opbergdozen ging, had ik sterk de neiging om te zeggen dat die van Curver (of zelfs merkloos) ook prima voldoen en stúkken voordeliger zijn - richting gastvrouw toch maar niet gedaan :mrgreen:

Ik heb er btw toch wel wat gekocht hoor, maar dan ook echt iets waarvan ik zelf de meerwaarde in zag. Je moet je gewoon goed voornemen (zoals Evelien ook al zegt) om je niks te laten opdringen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2008 09:11

Ik heb een broodtrommeltje van Tupperware en die doet het al jaaaaaaaaren, die dingen gaan echt nooit kapot. Maar Curver is inderdaad ook prima.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2008 09:19

Lalage schreef:Ik kreeg een uitnodiging voor een Tupperwareparty... lijkt me best lollig, misschien juist omdat het zo fout is :mrgreen: Heeft iemand daar ervaring mee?

hihi, echt wat voor jou lalage!
Zus van GB heeft ook een keer zo'n avond gehouden. Ik werd ook uitgenodigd, maar ik heb vriendelijk voor de eer bedankt. Als ik het zou doen, zou het 2 kanten op kunnen gaan. Of ik ga hele irritante grappen maken, of ik zou me doodongelukkig voelen. Kopen doe ik zowiezo niet. Ik ben net als m'n moeder. Zij zegt: Ik moet er niet aan denken dat mijn spullen 25 jaar meegaan. Dan moet ik er 25 jaar tegenaan kijken, ik vind af en toe wat nieuws juist leuk!

Terug naar “Archief”