Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 12 jun 2008 09:40

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 16 jun 2008 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 12 jun 2008 09:41

Ohja nou, ik had niet al sores genoeg van de buikpijn, dus ik maakte me daar eventjes druk om.
Sorry hoor Alphonsus, je praat echt op een belerend toontje alsof jij de wijsheid in pacht hebt.
*dimt weer wat*
Wees gerust, na een paar minuten kon het me ook niks meer schelen. Maar als je daar binnen komt lopen en je ziet 2 mannen staan, dan heb je toch even zoiets van: oeh..hm.

Enne Galateia, momenteel gaat het wel weer goed :) 'k Voel me lekker, na een paar dagen veel krampen enzo is alles nu helemaal rustig, dus dat is wel fijn.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2008 09:42

sorry alphonsus, maar ik vind je reacties echt een beetje irritant (en ongenuanceerd..) :S

Tuurlijk is het wel vervelend, net wat Galateia zegt. Je wil geholpen worden maar je hebt echt wel iets van schaamte. Al moet ik zeggen, je went er ook wel aan :mrgreen:

Toen ik 1,5 jaar geleden een katheter kreeg geneerde ik me ontzettend, ook al waren het twee vrouwen.
Nu de laatste tijd veel inwendige echo's gehad, inwendige onderzoeken, bezoekjes in de gyneacologische stoel enz. Zowel door mannen en door vrouwen. En elke keer is het nog *schaam* maar ik ben wel zo ver dat ik voor mezelf weet dat ik het doe om er 'beter' van te worden. En dat scheelt al heel wat :D.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2008 09:45

Liesien schreef:Ohja nou, ik had niet al sores genoeg van de buikpijn, dus ik maakte me daar eventjes druk om.
Sorry hoor Alphonsus, je praat echt op een belerend toontje alsof jij de wijsheid in pacht hebt.
*dimt weer wat*
Wees gerust, na een paar minuten kon het me ook niks meer schelen. Maar als je daar binnen komt lopen en je ziet 2 mannen staan, dan heb je toch even zoiets van: oeh..hm.

Enne Galateia, momenteel gaat het wel weer goed :) 'k Voel me lekker, na een paar dagen veel krampen enzo is alles nu helemaal rustig, dus dat is wel fijn.

super logisch dat je dat hebt liesien! Enneh... fijn dat het nu goed gaat!

Wanneer krijg je verder uitslag van het onderzoek?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 12 jun 2008 09:48

Oké, fijn ;)

'k Krijg de 24e verder uitslag. Maar op het oog zag het er allemaal goed uit.. net als de vorige keer bij de dunne darm. Dus ik denk dat we nog niet veel verder komen. Maar we zien wel.

Jij trouwens een *hug*.. 't klinkt niet fijn allemaal :? Wanneer precies is over 2 weken? ;)

=)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2008 10:06

fijn dat het er goed uit zag! maar wel frustrerend dat het je klachten niet verklaart... (dat is bij mij in feite ook een beetje zo, zij het dat het andere klachten zijn ;))

Het is trouwens over 2,5 week zag ik, 1 juli. maar ik ga er ook maar vast van uit dat hier niet uit komt... inmiddels al een jaar bijna bezig... :wink:

André

Berichtdoor André » 12 jun 2008 11:34

Jannoek schreef:Toen ik 1,5 jaar geleden een katheter kreeg geneerde ik me ontzettend, ook al waren het twee vrouwen.
Mm, bij mij waren het alleen vrouwen die al die onderzoeken deden. Zo'n 8 in die twee weken.
Net wat Jannoek zegt, het went. :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 jun 2008 11:38

Gelukkig voel je je eigen weer wat beterder Liesien! Als ik het zo lees kan ik begrijpen dat je het nooit weer wilt! Hoop wel voor je dat er nu wat uitkomt! Sterkte en een dikke *HUG* 8>)!

Jannoek jij ook sterkte verder met alles 8>)!

Rolf schreef:
*Annette* schreef:Het gaat wel goed, maar het frusteerd me gewoon soms zo. En ga me dr
soms zo druk over maken. Is het nu nooit eens n keer over..... Wil dr
vanaf, maarja hoe kom ik er vanaf?? Kan dr wel mee naar de
huisarts gaan maarja die weet het ook niet (meer), het enigste wat die op
dit moment kan doen is medicijnen geven. Maarja daar los je het niet
mee op.... het verzacht en is een stuk minder maar het is niet weg.
Ergens schreef je dat er bepaalde periodes waren dat het weg was.
Wat was er toen anders? Wanneer zijn de spanningen ontstaan, en waardoor?
Is er iets te vinden wat gunstig werkt? Ontspanning, rust, iets plezierigs,
praten met iemand waarbij je je op je gemak voelt?

Toen ik last van me maag kreeg, was het gewoon totaal onduidelijk waardoor het kwam. Er werd toen trouwens ook niet over een oorzaak o.i.d. gesproken. Na iets van 4 maand medicijnen ging ik afbouwen en het ging prima, totdat er dingen gebeuren waardoor het weer totaal mis was. Het was toen ook een periode vol stress en spanning. Ik kan geen dingen bedenken die anders zijn/waren in de periode dat ik wel zonder medicijnen kon. En nu merk ik gewoon zo duidelijk wanneer ik meer last heb van stress/spanning, daarom kan ik ook heel goed begrijpen dat er word gezegd het is stress/spanning. Maarja ik wil ervan, maar dat lukt niet. Ik kan me gewoon ontzettend druk maken over dingen, dr over inzitten etc.

Ontspanning en rust doet me altijd erg goed. Af en toe vlieg ik er wel ns ff tussenuit, op dat moment gaat het dan prima. Maar soms vliegt het me weer aan, en begint het weer. Ik vind het heel moeilijk om te praten met iemand, ookal voel ik me op me gemak bij diegenen. Maar heel vaak durf ik dingen gewoon niet te vertellen, zit ik een week tebedenken hoe ik het nu toch eens zou kunnen zeggen. Het gebeurd wel dat ik het dan uiteindelijk nog niet vertel, want ik kan het niet vertellen. Het wil er niet uit. Bijv. toen ik nog verkering had, er was wat gebeurd, ik sms me ex, hij belt me, ik moet huilen maar ik kan het niet. Ik wil hem dingen zeggen, maar ik kan het hem niet zeggen. Toen het gesprek beïndigd was, ik weer alleen was kon ik wel huilen.

Rolf schreef:
Magoed misschien moet ik het wat posiever zien
Positief denken is beter, en jezelf blijven. Als je op een ladder klimt, en je denkt
ik val, groot kans dat het ook gebeurt. Het is niet allesbepalend, maar
zoiets kan grote invloed hebben. Dus negatieve gedachten geen kans
geven. (Ps. 50 : 15)

Ik denk heel snel negatief over mezelf, ow dat kan ik toch niet, haal het toch niet etc. En weet ook best wel dat ik het soms best wat positiever moet inzien, maja het is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ik weet dat Hij me erbij kan helpen, misschien moet dit wel eerst gebeuren..... Er zijn zoveel waarom's waar je geen antwoord op krijgen.....
Wat de toekomst brengen moge........

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2008 16:27

Hug voor Liesien!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 14 jun 2008 14:59

Hm, ik snap wel dat het vervelend is om uit de kleren te gaan voor een arts hoor.
Ik heb op de urologie stage gelopen en onderzoek dan ook man en vrouw daar van onder en het is ook best genant voor die mensen! Ben altijd blij dat ik mezelf niet hoef uit te kleden :) Ik probeer mensen gerust te stellen en vooral normaal professioneel te doen. Ik ben overigens nu wel gewend aan genitaal onderzoek maar de eerste keer was best raar ja! ( net als een 'gewoon' rectaal toucher..)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jun 2008 19:21

Hm, heeft niets met buik/darmklachten te maken maar ik ging met mn rug naar de dokter omdat ik al drie weken last had. Had ik een vreemde, nooit gezien, moet ik meteen in mn bh en onderbroek gaan staan.. Pfff, ik zat verstijfd op de rand van die stoel en hij maar meppen met zn hamer :mrgreen: :mrgreen: Bent u wat gespannen? Ehmmmm nee hoor 8)

André

Berichtdoor André » 14 jun 2008 19:29

jamillah schreef:Bent u wat gespannen? Ehmmmm nee hoor 8)
Ghehe, wat hij niet door heeft, maar hoe is het nu, heb je nog een advies oid gekregen?

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jun 2008 20:33

André schreef:
jamillah schreef:Bent u wat gespannen? Ehmmmm nee hoor 8)
Ghehe, wat hij niet door heeft, maar hoe is het nu, heb je nog een advies oid gekregen?

Als iemand dat niet door heeft is hij als arts geen knip voor z'n neus waard...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jun 2008 22:09

Ja hij zal het best doorgehad hebben want mn been vloog de lucht niet in als het moest, maarja, hij vroeg het toch omdat hij er zo even op door kon gaan. 'Ontspan je maar even'. Ja, als of dat zo makkelijk gaat :roll: :? 8)

André ik kreeg oefeningen mee want hij zag geen vreemde afwijkingen ofzo. Dus die doen we trouw 8) Waarschijnlijk een soort spierpijn.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 16 jun 2008 09:53

*hughug* voor Keessie.. zetm op zo! We horen wel hoe t is verlopen enzo ;)

=)

Terug naar “Archief”