Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 09:38

Ja, benzine is prijzig, maar ja, ik heb hoe dan ook een auto nodig. Dan kan ik daar wel over gaan zeuren, maar dat geeft alleen maar negativiteit!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2008 11:49

rosalie83 schreef:Ja, benzine is prijzig, maar ja, ik heb hoe dan ook een auto nodig. Dan kan ik daar wel over gaan zeuren, maar dat geeft alleen maar negativiteit!

ik had een zaterdagbaantje bij een tankstation.. kwamen er regelmatig mensen die zeiden dan: daar en daar is et drie cent goedkoper de liter!! mijn baas zei dan altijd!! waarom tank je dan hier als het daar goedkoper is!!! kortom! een mens wil ook altijd wat te zeuren hebben.... geloof ik!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 12:14

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:Ja, benzine is prijzig, maar ja, ik heb hoe dan ook een auto nodig. Dan kan ik daar wel over gaan zeuren, maar dat geeft alleen maar negativiteit!

ik had een zaterdagbaantje bij een tankstation.. kwamen er regelmatig mensen die zeiden dan: daar en daar is et drie cent goedkoper de liter!! mijn baas zei dan altijd!! waarom tank je dan hier als het daar goedkoper is!!! kortom! een mens wil ook altijd wat te zeuren hebben.... geloof ik!

Exact! En natuurlijk denk ik ook wel eens 'mennn, weer voor 60 euro getankt' (want dat doe ik elke week zo'n beetje), maar aan de andere kant: wat een luxe! Ik kan elke week 60 euro benzine betalen en rij heerlijk heen en weer van huis naar werk en weer terug en een keer winkelen, en een kopje thee bij mams, en uit met een vriendin. Wat een luxe!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 14:31

Rosalie: kan jij niet fietsen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 14:33

Lalage schreef:Rosalie: kan jij niet fietsen?

Nee, het is 80 km op een dag wat ik heb aan woon-werk. Maar ik kan sowieso niet fietsen door mijn gezondheid.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 14:38

rosalie83 schreef:

Nee, het is 80 km op een dag wat ik heb aan woon-werk. Maar ik kan sowieso niet fietsen door mijn gezondheid.

ah dat vermoedde ik inderdaad al. Want als je zegt 'even bij m'n moeder theeleuten' dan lijkt het of je moeder niet heel ver woont. Maar euhm, ik weet niet of ik het mag vragen: hoe zie je dat dan voor je als je voor een kind moet zorgen als je lichaam niet altijd meewerkt?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 14:49

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:

ah dat vermoedde ik inderdaad al. Want als je zegt 'even bij m'n moeder theeleuten' dan lijkt het of je moeder niet heel ver woont. Maar euhm, ik weet niet of ik het mag vragen: hoe zie je dat dan voor je als je voor een kind moet zorgen als je lichaam niet altijd meewerkt?

Mijn moeder woont op 20 km afstand, dus ook als je gezond bent pak je dan sneller de auto ipv de fiets denk ik?
Mag je vragen hoor, hoewel het nogal offtopic is 8) En als ik ergens geen antwoord op wil geven hoor je het vanzelf wel ;) Als er een kindje komt (of kindjes komen) zal dat best wel eens heel zwaar zijn! Maar dat is dan ook een kwestie van alles goed inplannen (net zoals nu), etc.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 14:54

Ik heb geen rijbewijs, dus ik zou proberen met OV te gaan ;)
maar is duidelijk zo, ik neem aan dat je er ook wel goed over nagedacht hebt of je een kindje de zorg kunt geven die het nodig heeft.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 15:04

Lalage schreef:Ik heb geen rijbewijs, dus ik zou proberen met OV te gaan ;)
maar is duidelijk zo, ik neem aan dat je er ook wel goed over nagedacht hebt of je een kindje de zorg kunt geven die het nodig heeft.

Ghe ja, OV kan ook nog ;)
Absoluut! Want dat is wel belangrijk, anders moet je er niet aan beginnen. Niet dat ik er al aan begonnen ben trouwens ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2008 17:18

Wij tanken altijd bij zo'n pomp waar ze 10 cent korting geven. Nu gebruiken we de auto erg weinig (hooguit één tank per maand) dus nu scheelt het niet zoveel meer, maar toen ik nog werkte tankte ik minimaal één keer per week en kreeg een royale km vergoeding van m'n baas, dus kon ik door goedkoop te tanken daar nog aan overhouden :D .
Nu ik meer tijd heb probeer ik veel meer lopend en op de fiets te doen. Gisteren zelfs met man en kind een dagje met de trein weggeweest, had nooit gedacht dat ik nog eens zo vaak de auto zou laten staan :mrgreen: .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jan 2008 17:50

Ik vind benzine ook superduur. Ik krijg van mijn werk erg weinig vergoeding. heb dan nog geluk dat het maar 20 km heen is, en 20 terug. En dat ik geen 5 dagen per week werk meestal.
Mijn man krijgt zoveel reiskosten dat we bijna 2 auto's ervan kunnen betalen. Hij tankt minimaal eens per week, maar hij krijgt al zijn autokosten vergoed. Dus daar hebben wijz elf gelukkig geen kosten aan.
Hij rijdt ook diesel, dus we gebruiken wel altijd zijn auto als we samen ergens heen gaan.
Maar dan nog, een dagje naar mn zus in Rotterdam, pfff. Of een dagje naar mn oma, 120 km verderop, je betaalt je blauw :?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2008 18:40

Ik krijg geen reiskosten vergoeding dus op het moment betalen we best wel wat aan benzine. Maar als ik straks stop met werken vallen die kosten natuurlijk weg.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 04 jan 2008 20:10

Maar je loon natuurlijk ook :!:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2008 20:15

Lieve mensen, waarom gaan jullie dan niet met de trein of bus ofzo? Dat is volgens mij goedkoper dan met de auto. Ik woon 20 km van mijn werk en een retourtje met de trein (ik fiets dan ook nog een stuk) kost 4,30 euro en met de bus (dan hoef ik maar 3 minuten te fietsen) kost het 4,60 euro. Dus dat is iets meer dan 10 cent per km. Ik krijg maar 4 cent per kilometer vergoed, maar mijn man wel 19 dus dan kan je er winst op maken. OV is goedkoper dan auto zolang je in je eentje reist.
Het kost misschien wat meer reistijd, maar op de fiets heb je meteen beweging en in de trein kan je iets lezen voor je werk of een goed boek. Verder kan je onderweg ook heerlijk piekeren, dingen overdenken of bidden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jan 2008 20:20

openbaar vervoer is niet altijd haalbaar!! tobias gaat nu om half 9 weg.. en komt om half 6 thuis.. als hij met openbaar vervoer zou gaan, dan zou hij 7 uur weg moeten en na 7en thuis zijn... ziet hij dus nooit de kinderen doordeweeks...

Terug naar “Archief”