Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 14:42

Ja, inderdaad. Ik temperatuur wel 's ochtends, de rest van de dag denk ik er niet meer aan.
En inderdaad: het is alleen maar elkaar gek maken.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 14:44

Galateia schreef:@Tuinfluiter: wat jammer voor jullie, dat jullie wens nog steeds niet in vervulling gegaan is.
@Daphne: ik kan me heel goed voorstellen, dat je je soms verdrietig voelt bij het geconfronteerd worden met de geboorte van zoveel kleintjes om je heen! 'Pas' 14 maanden is toch wel lang, hoor. Misschien niet voor het proberen en het zegt nog niks over het lichamelijke, maar geestelijk is het toch wel een hele lange periode! Hopelijk gaat jullie wens ook snel in vervulling.

Dankjewel voor je meeleven. :)
Ja, ik had 'pas' expres al tussen aanhalingstekens gezet, omdat het voor mijn gevoel al heel lang duurt.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:47

Wat ik dan ook wel weer moeilijk vind is het er om bidden, want je kunt wel vragen aan God of Hij wil geven dat ik zwanger raak, maar wie zegt dat wij een eigen kindje krijgen, misschien is het wel de bedoeling dat het uiteindelijk een pleegkind of adoptiekind word.
Heel moeilijk als je er aan denk want nu de weg van God is.
Ben al wel zover nu dat ik niet meer speciaal om een eigen kind vraag maar meer in het algemeen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 jul 2008 14:49

Hug voor Mark, Daphne en Tuinfluiter!

Sterkte
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:49

@Galateia,
Bedankt voor je woorden!!
We houden het moedig vol!!!!
Tis alleen op de lippen bijten als er een babyboom is of op komst is.
Verder kunnen we er ook nog wel enorm van genieten van het lekker samen zijn, alles kun je nog doen, niet uit bed 's nachts om te voeden enz enz.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:50

@Annet,
Dankjewel!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 14:52

@Annet: Dankje! :)

@Tuinfluiter: Gelukkig maar, dat je nog van elkaar kan genieten! Wij hebben dat ook. Nu kan je weg wanneer je wil, samen naar het buitenland op vakantie, enz. Toch zou ik maar wat graag al die vrijheid opgeven voor een kindje...
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jul 2008 14:53

Daphne schreef:Nu kan je weg wanneer je wil, samen naar het buitenland op vakantie, enz. Toch zou ik maar wat graag al die vrijheid opgeven voor een kindje...

Heel herkenbaar... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 14:57

@Daphne, tuurlijk heb je dat er wel voor over, maar als je van dat soort dingen de zin enz niet meer inziet omdat je nog steeds geen kind heb, dan kun je net zo goed de hele dag op een stoel gaan zitten en maar denken dat het wel genoeg is het samen zijn dat je er toch zo graag een kindje bij wilt hebben.
Ik heb het er ook wel voor over dat ik bijv niet zomaar als we een baby hebben in de auto kan springen en gaan winkelen, maar aan de andere kant is het ook nog wel enorm genieten dat dit nu nog wel kan.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 15:02

O, maar dat doe ik ook zeker. Mijn man en ik zijn allebei van de impulsieve acties, dus we stappen vaak zo ineens in de auto en rijden een heel stuk. Pas zijn we een keer spontaan naar het Drielandenpunt geweest. Hartstikke leuk en daar genieten we zeker van.
Ik zie ook zeker de zin in van al die fijne dingen samen.
Het feit is er echter wel, dat ik die vrijheid zo op zou willen geven. Ik ben daar echter niet constant mee bezig, gelukkig!
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 15:08

Dat geloof ik wel hoor dat jullie daar van genieten!!!
Ben dan gastouder en als hier dan kindjes zijn en je wilt graag even hier of daar heen ja dan heb je soms pech want er moet er net 1 maar bed of eten of zoiets en als de kindjes dan weer weg zijn en je bent weer samen en je wilt graag even ergens heen dan kun je gewoon gaan, dat verschil valt dan zo op met zoiets.
Maar er staat natuurlijk heeeel veel moois tegenover als je een kindje heb!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 jul 2008 15:12

Tuinfluiter schreef:Moeilijk hoor.
Vind wel altijd als je van plan bent om bijv aan de pil te gaan af wat voor soort middelen dan ook om een zwangerschap te voorkomen dat het wel zo moet zijn dat je er een zegen over moet kunnen vragen aan God.
Persoonlijk zou ik dat niet kunnen als ik bewust een zwangerschap probeer te voorkomen omdat m'n huis niet groot genoeg, of als ik nog moet sparen of als ik nog verre reizen wil maken enz enz.
Ik geloof wel dat als je lichamelijk of geestelijk echt wat mankeert, dan niet zomaar wat lulligs, dat je dan beter wel een poosje kunt wachten om weer zwanger te worden.
Meestal is het natuurlijk zo dat men geen kinderen wil omdat men daar nog geen 'zin' in heeft of omdat het nu nog niet goed uikomt.

haal dit ff uit het andere topic

hetgeen waar ik nu best wel eens mee zit is: "hoe lang gaan we door met baren" Dit is juist het tegenovergestelde van jullie zorg maar vind ik een moeilijk punt. Het huis is vol, de auto ook. Tuurlijk als we gaan passen meten zou het misschien nog best wel gaan maar voor mijn gevoel is mijn gezin compleet............
ja, dat is mijn mening dan he.....

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 23 jul 2008 15:22

Lijkt mij ook een lastig iets...
Denk dat je samen op je gevoel mag afgaan en dat je dat in je gebed meeneemt.
Moeilijk hoor, wijsheid allemaal en sterkte!
Ook voor Daphne en Tuinfluiter :)

en Galateia natuurlijk.. :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2008 15:29

@Annet, wat is dat toch moeilijk he het verhaal rondom kinderaantal enz!
Wat is nou goed?
Misschien is de enigste oplossing wel je gevoel.
En natuurlijk het aan God vragen om wijdsheid hierover, maar het is natuurlijk niet zo dat je daar altijd een antw op krijgt.
En misschien is het nu even genoeg en kinderen krijgen, maar dat over een jaar of tig je idee daar weer heel anders over is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jul 2008 17:12

Vruchtbaarheid is ook niet eerlijk verdeeld in de wereld he :( Als kind dacht ik dat als je een kindje wilde, je dat aan de Here God moest vragen en dat je dan zwanger werd. Zou toch mooi zijn als het zo ging!

Terug naar “Archief”