40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 dec 2007 07:39

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
MrSokkie schreef:
SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...

ook nog nooit gemasturbeerd?

Ja. Ben ik nu een beest?

Nee, maar ik vrees voor je prostaat.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 dec 2007 10:30

MrSokkie schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:
MrSokkie schreef:
SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...

ook nog nooit gemasturbeerd?

Ja. Ben ik nu een beest?

Nee, maar ik vrees voor je prostaat.

Ghe, die vrees is overbodig :wink:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2007 15:03

MrSokkie schreef:
Marnix schreef:En ik noemde de Bijbel al een mooi praktisch boek. Dit heeft ook wel praktische overwegingen. Als iedereen zich aan bovenstaande zou houden zou dat de volgende gevolgen hebben:

- Geen alleenstaande (vaak tiener)moeders meer
- Geen abortusklinieken meer nodig
- Aidsprobleem opgelost

Dat is nogal een als natuurlijk, maar goed. Weet je wat het ook zou opleveren?

- Ongelukkige huwelijken
- Gezinnen met allemaal 10-12 kinderen
- Jongeren die veel te snel trouwen omdat ze sex willen (en vervolgens puntje 1)
- Een Victoriaans-Puritijnse houding ten opzichte van zelfbevrediging

- Hoezo? Ik ken een heleboel mensen die geen ongelukkig huwelijk hebben.
- Hoezo gezinnen met 10-12 kinderen? Daar heb je hele handigen dingen voor :) Gevolg: wel seks, geen 10-12 kiinderen. Dus als iemand niet zoveel kinderen wil zijn en genoeg mogelijkheden.
- Kwestie van prioriteiten stellen. En goede afspraken maken.
- Is een ander punt, maar ja, daarin is de Bijbel wel anders dan de hedendaagse cultuur. Niet zozeer vanwege de handeling maar weer vanwege bijkomende denkbeelden enzo. Maar goed, daar zijn al een hoop topics over geweest.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 dec 2007 15:53

Marnix schreef:- Hoezo gezinnen met 10-12 kinderen? Daar heb je hele handigen dingen voor :) Gevolg: wel seks, geen 10-12 kiinderen. Dus als iemand niet zoveel kinderen wil zijn en genoeg mogelijkheden.

Met die verstande dat er (zoals bekend :wink:) ook christenen zijn die tegen anticonceptiemiddelen zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 14 dec 2007 16:06

LeChat schreef:Met die verstande dat er (zoals bekend :wink:) ook christenen zijn die tegen anticonceptiemiddelen zijn.
Dat komt door de misleiding van de medische industrie. De eerste "pil" had alleen een anticonceptieve werking, pas bij de moderne pillen is er ook een aborterende werking bij gekomen. Een grof schandaal en een duivelse daad dat dit stilzwijgend is doorgevoerd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 dec 2007 17:52

goshen schreef:Dat komt door de misleiding van de medische industrie. De eerste "pil" had alleen een anticonceptieve werking, pas bij de moderne pillen is er ook een aborterende werking bij gekomen. Een grof schandaal en een duivelse daad dat dit stilzwijgend is doorgevoerd.

I rest my case, your honour.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 dec 2007 17:56

Marnix schreef:- Hoezo? Ik ken een heleboel mensen die geen ongelukkig huwelijk hebben.

Gelukkig, ik ook niet, maar voor diegenen die er mee te maken hebben is de optie te scheiden een hele zinvolle.

- Hoezo gezinnen met 10-12 kinderen? Daar heb je hele handigen dingen voor :) Gevolg: wel seks, geen 10-12 kiinderen. Dus als iemand niet zoveel kinderen wil zijn en genoeg mogelijkheden.

Hierboven door anderen besproken.

- Kwestie van prioriteiten stellen. En goede afspraken maken.

En laat sex nou net vrij hoog op het prioriteitenlijstje staan van de meeste jongeren. Daar gaat nou net dat programma en dit topic over.

- Is een ander punt, maar ja, daarin is de Bijbel wel anders dan de hedendaagse cultuur. Niet zozeer vanwege de handeling maar weer vanwege bijkomende denkbeelden enzo.

de selectiviteit viert weer hoogtij. En staat er echt niks in de Bijbel over het verspillen van zaad? Dan ben ik verkeerd ingelicht.

Let wel, ik wil niemand ertoe aanzetten te kiezen tussen of de bijbel 100% volgen of helemaal niet. Wat mij betreft is daar een groot grijs gebied tussen waar ieder voor zich zijn/haar plaats in moet vinden.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 14 dec 2007 18:17

goshen schreef:
Riska schreef:Daarop schrijf ik dat hij toch moet weten dat vrouwen altijd schuldig zijn. Ik reageer daarmee op de eerste zin. Dat hij er nog wat achteraan heeft geschreven over de bijbel en dat ie geschreven is door mannen, was niet eens tot mij doorgedrongen. Het ging mij daar ook helemaal niet om.
Of de Bijbel niet mede geschreven is door vrouwen weet ik niet, het zal mij in ieder geval niet verbazen getuige het lijstje sterke vrouwen, Esther, Deborah, Sara, Elisabeth, Ruth etc. Op voorhand geloof ik dus niet wat Rusell beweerd.

Nou, vertel mij dan maar eens welke bijbelboeken volgens jou wel door een vrouw geschreven zouden kunnen zijn en welke bewijzen daar zoal voor aangedragen worden. Dat zou weleens revolutionair kunnen zijn. :wink:
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 dec 2007 19:36

Lalage schreef:40 dagen maar? Wat dacht je van een paar jaar, zoals veel christen-jongeren doen... Ik snap het doel van het programma niet zo.
ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd gebleven :wink: ik vind 40 dagen niet zo heel veel persoonlijk. Maar ik weet niet of die jongeren nou echt anders over seks gaan denken nadat ze gekeken hebben of meegdaan hebben aan het programma ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2007 20:03

kwebbel schreef:
Lalage schreef:40 dagen maar? Wat dacht je van een paar jaar, zoals veel christen-jongeren doen... Ik snap het doel van het programma niet zo.
ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd gebleven :wink: ik vind 40 dagen niet zo heel veel persoonlijk. Maar ik weet niet of die jongeren nou echt anders over seks gaan denken nadat ze gekeken hebben of meegdaan hebben aan het programma ?

Als je het nooit hebt gedaan is het denk ik ook niet zo moeilijk om nee te zeggen. Het is makkelijk om 40 dagen niet te roken als je nooit hebt gerookt... maar wat nou als je het heel veel doet? Als je misschien zelfs verslaafd bent? Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Het gaat hier om jongeren die nauwelijks zonder kunnen.

Ik denk dat je nu je getrouwd bent meer moeite zou hebben met 40 dagen zonder seks dan laten we zeggen 5 jaar terug.

Mods, zou de discussie tussen MrSokkie, Russel en mij misschien gesplitst kunnen worden, evt in open forum... dat gaatniet echt over het onderwerp maar is meer een algemene discussie geworden over de moraal van nu en die van de Bijbel en over wat goed is etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 dec 2007 20:06

kwebbel schreef: ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd gebleven :wink: ik vind 40 dagen niet zo heel veel persoonlijk. Maar ik weet niet of die jongeren nou echt anders over seks gaan denken nadat ze gekeken hebben of meegdaan hebben aan het programma ?

Dan trouw je nog vroeg. Als je niet gelovig bent trouw je (vaak) een stuk later.

Maar goed, geen seks is best vol te houden, dat zou wat zijn als dat niet zo was. Maar ook niet masturberen, dat is - in mijn ogen in ieder geval - een heel ander verhaal.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2007 11:48

:mrgreen:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 19 dec 2007 14:31

I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 jan 2008 20:48

programma staat nu op, maar echt interessant vind ik het niet.

Niet continu aan [X]* denken geeft rust. Dank U.

* x in dit geval seks

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 jan 2008 11:30

Mmm, ik vond het wel interessant. Seks was voor deze jongen een manier om te vluchten voor zichzelf, hij wilde eigenlijk wel liefde, maar dat durfde hij niet, omdat 'tie bang was gekwetst te worden. Door zo met seks om te gaan hield hij zich voor dat hij toch nog iets van liefde (blijkbaar in zijn visie erg nastrevenswaardig) meemaakte. Maar volgens mij zei hij halverwege de aflevering zoiets.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Terug naar “Archief”