Abdijbiertje om 1:00 schreef:MrSokkie schreef:SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...
ook nog nooit gemasturbeerd?
Ja. Ben ik nu een beest?
Nee, maar ik vrees voor je prostaat.
Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:MrSokkie schreef:SimonT schreef:40 dagen maar... ik doe het al 23 en een half jaar zonder, wat zeuren ze nu...
ook nog nooit gemasturbeerd?
Ja. Ben ik nu een beest?
Nee, maar ik vrees voor je prostaat.
MrSokkie schreef:Marnix schreef:En ik noemde de Bijbel al een mooi praktisch boek. Dit heeft ook wel praktische overwegingen. Als iedereen zich aan bovenstaande zou houden zou dat de volgende gevolgen hebben:
- Geen alleenstaande (vaak tiener)moeders meer
- Geen abortusklinieken meer nodig
- Aidsprobleem opgelost
Dat is nogal een als natuurlijk, maar goed. Weet je wat het ook zou opleveren?
- Ongelukkige huwelijken
- Gezinnen met allemaal 10-12 kinderen
- Jongeren die veel te snel trouwen omdat ze sex willen (en vervolgens puntje 1)
- Een Victoriaans-Puritijnse houding ten opzichte van zelfbevrediging
Marnix schreef:- Hoezo gezinnen met 10-12 kinderen? Daar heb je hele handigen dingen voorGevolg: wel seks, geen 10-12 kiinderen. Dus als iemand niet zoveel kinderen wil zijn en genoeg mogelijkheden.
Dat komt door de misleiding van de medische industrie. De eerste "pil" had alleen een anticonceptieve werking, pas bij de moderne pillen is er ook een aborterende werking bij gekomen. Een grof schandaal en een duivelse daad dat dit stilzwijgend is doorgevoerd.LeChat schreef:Met die verstande dat er (zoals bekend) ook christenen zijn die tegen anticonceptiemiddelen zijn.
goshen schreef:Dat komt door de misleiding van de medische industrie. De eerste "pil" had alleen een anticonceptieve werking, pas bij de moderne pillen is er ook een aborterende werking bij gekomen. Een grof schandaal en een duivelse daad dat dit stilzwijgend is doorgevoerd.
Marnix schreef:- Hoezo? Ik ken een heleboel mensen die geen ongelukkig huwelijk hebben.
- Hoezo gezinnen met 10-12 kinderen? Daar heb je hele handigen dingen voorGevolg: wel seks, geen 10-12 kiinderen. Dus als iemand niet zoveel kinderen wil zijn en genoeg mogelijkheden.
- Kwestie van prioriteiten stellen. En goede afspraken maken.
- Is een ander punt, maar ja, daarin is de Bijbel wel anders dan de hedendaagse cultuur. Niet zozeer vanwege de handeling maar weer vanwege bijkomende denkbeelden enzo.
goshen schreef:Of de Bijbel niet mede geschreven is door vrouwen weet ik niet, het zal mij in ieder geval niet verbazen getuige het lijstje sterke vrouwen, Esther, Deborah, Sara, Elisabeth, Ruth etc. Op voorhand geloof ik dus niet wat Rusell beweerd.Riska schreef:Daarop schrijf ik dat hij toch moet weten dat vrouwen altijd schuldig zijn. Ik reageer daarmee op de eerste zin. Dat hij er nog wat achteraan heeft geschreven over de bijbel en dat ie geschreven is door mannen, was niet eens tot mij doorgedrongen. Het ging mij daar ook helemaal niet om.
ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd geblevenLalage schreef:40 dagen maar? Wat dacht je van een paar jaar, zoals veel christen-jongeren doen... Ik snap het doel van het programma niet zo.
kwebbel schreef:ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd geblevenLalage schreef:40 dagen maar? Wat dacht je van een paar jaar, zoals veel christen-jongeren doen... Ik snap het doel van het programma niet zo.ik vind 40 dagen niet zo heel veel persoonlijk. Maar ik weet niet of die jongeren nou echt anders over seks gaan denken nadat ze gekeken hebben of meegdaan hebben aan het programma ?
kwebbel schreef: ben ik wel met je eens, ik heb "netjes" 21 jaar gewacht met seks. Nu ben ik er pas echt over na gaan denken toen ik 17 was, je kent het wel, fantaseren over hoe het nou zal gaan die eerste keer. Maar ondanks dat ik er wel over dacht, ben ik keurig maagd geblevenik vind 40 dagen niet zo heel veel persoonlijk. Maar ik weet niet of die jongeren nou echt anders over seks gaan denken nadat ze gekeken hebben of meegdaan hebben aan het programma ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten