Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 17 nov 2007 21:38

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 nov 2007 21:48

Zullen we weer on-topic gaan? Dit gaat me teveel over bijzaken die niets met Yvette Lont of de ChristenUnie te maken hebben.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 nov 2007 23:11

zahra schreef:
Denkertje21 schreef:
zahra schreef:
luister jongen, ieder gelovig mens heeft zo zijn beproevingen en problemen in het leven, daar hoef je echt niet speciaal homo voor te zijn hoor.
Er bestaan nog wel meer problemen in het leven als gelovige Jood/Christen/Moslim als het homo zijn(ik dacht trouwens dat jij het geen probleem vind om homo te zijn)

luister moslimmeisje,
Voor het geval ze straks op zijn: ga naar de winkel en bestel vast een kilo dooddoeners, liefst halal. Dan heb je weer wat om te strooien.

Mochten ze toch op zijn, probeer dan inhoudelijk iets bij te dragen aan deze discussie, of ga gewoon weer in het moslimhoekje oreren.

jij plaats je overduidelijk in de slachtoffer rol.....tjonge jonge wat ben je toch zo erg zielig..ik snap ook niet dat je in elke topic moet vertellen dat je homo bent.
en waarom noem jejezelf homo, je hebt toch alleen die gevoelens..en je hebt het toch nog niet in praktijk gebracht hoop ik( zoiezo hoor je kuis te blijven tot het huwelijk)
en als dat wel zo is, waarom maak je je zondes zo openbaar..als ik iets doe wat tegen de Islaam inga, dan ga ik het toch ook niet aan mijn moslim broeders en zusters vertellen..ik zou me dan schamen, en berouw tonen aan mijn Schepper

Even buiten het feit dat dit klinkklare onzin is; dit gedrag van Denkertje is wel gerechtvaardigd als ik kijk naar jouw k*topmerkingen.

Waarom noemt men zich hetero, als men nog geen seks heeft gehad? Ben je nu echt zo [...], of lijkt dat maar zo? Die gevoelens zijn zondig?

Waar concludeer je dat trouwens uit? Je roept dat al 10 pagina's maar hierbij heb ik nog geen enkel argument gezien (dat blabla van Sodom en Gomorra etc. is geen argument te noemen).

Ik ben dan misschien moslim,maar ik heb ook mijn portie kritiek wel gehad van mijn familie en andere Christenen..en nee dat is helemaal niet leuk..dus ik snap wel een beetje hoe jij je voelt misschien..ik ging tegen het Christendom in, en jij eigenlijk ook, omdat veel Christenen tegen homofilie zijn(tenminste alle Christenen die ik ken wel)
Tegen mij werd ook gezegd dat ik nu niet meer naar de hemel kan gaan, en nog meer akelige opmerkingen..maar goed dat zijn alleen beproevingen, ik kan er nu mee leven

Ah, gossie, wat zielig. Onthoud wel even dat in dit topic Denkertje het slachtoffer speelt hé?

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 00:21

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 03:02

waar heb jij het nou over, velen andere hebben toch ook gezegd dat homofilie zondig is,
Dus? Velen anderen zeggen ook dat je je kind niet mag laten inenten etc.

..in de kerk waar ik vroeger kwam werd letterlijk gezegd dat homofilie een ziekte van de geest is, en zondig is
Ga de reformatorische kerken en de SGP er maak op aanspreken dan
Ik spreek jóu erop aan. Waarom haal je de SGP en de refokerken er nu bij? Wat hebben die in vredesnaam met jou te maken?

Of beter ga de Bijbel veranderen, als jij het beter denkt te weten dan God zelf
Ah... kijk! Nu komen we ergens. Wat belachelijk;
wanneer men vindt dat homofilie kan, denkt men het beter te weten dan God? Joh, ga fietsen.

Is het nu echt zo moeilijk om ruimte over te laten voor andermans interpretaties?

Mooi m'n bericht omzeild trouwens, klasse!
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 18 nov 2007 03:06, 2 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 03:02

*dubbel*

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 nov 2007 09:48

zahra schreef:
Denkertje21 schreef:
zahra schreef:
luister jongen, ieder gelovig mens heeft zo zijn beproevingen en problemen in het leven, daar hoef je echt niet speciaal homo voor te zijn hoor.
Er bestaan nog wel meer problemen in het leven als gelovige Jood/Christen/Moslim als het homo zijn(ik dacht trouwens dat jij het geen probleem vind om homo te zijn)

luister moslimmeisje,
Voor het geval ze straks op zijn: ga naar de winkel en bestel vast een kilo dooddoeners, liefst halal. Dan heb je weer wat om te strooien.

Mochten ze toch op zijn, probeer dan inhoudelijk iets bij te dragen aan deze discussie, of ga gewoon weer in het moslimhoekje oreren.

jij plaats je overduidelijk in de slachtoffer rol.....tjonge jonge wat ben je toch zo erg zielig..ik snap ook niet dat je in elke topic moet vertellen dat je homo bent.
en waarom noem jejezelf homo, je hebt toch alleen die gevoelens..en je hebt het toch nog niet in praktijk gebracht hoop ik( zoiezo hoor je kuis te blijven tot het huwelijk)

Ik vind deze houding jegens Denkertje, voorzichtig gezegd, nogal vernederend. Die jongen heeft al gedonder genoeg gehad en dan val jij nog eens even snijdend over hem heen. Dat veroordelende toontje van jou in deze discussie bevalt me allerminst, Fräulein, en ik raad je aan je eigen bijdragen nog eens door te lezen, niet ter vermaeck, dan wel ter leeringh.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 nov 2007 10:33

zahra schreef:..in de kerk waar ik vroeger kwam werd letterlijk gezegd dat homofilie een ziekte van de geest is, en zondig is

Dan is het maar te hopen dat in die gemeente geen artsen, psychologen of sexuologen zitten.

Of beter ga de Bijbel veranderen, als jij het beter denkt te weten dan God zelf :shock:

Je hoeft de Bijbel niet te veranderen (alhoewel je soms zou denken dat het een heleboel ellende zou schelen, maar goed), enkel de manier waarop wij hem lezen en interpreteren.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 18 nov 2007 11:05

De opmerkingen van zahra in dit topic zijn van nul en generlij waarde en brengen het topic alleen maar aan het zwaaien en zwalken, waardoor het niet meer over de CU en de activiteiten van vrouwtje Lont gaat. Ik stel voor dat zahra eerst maar eens met de jongeren van Stichting YOESUF moet gaan praten, zodat ze wat inzicht krijgt in de problematiek van islamitische homoseksuele mensen.

MrSokkie schreef:Je hoeft de Bijbel niet te veranderen (alhoewel je soms zou denken dat het een heleboel ellende zou schelen, maar goed), enkel de manier waarop wij hem lezen en interpreteren.

Zelfs dat, al is het een goede aanbeveling, lijkt me niet eens helemaal nodig. Misschien zou het om te beginnen alleen al goed zijn als we kunnen accepteren dat mensen op basis van dezelfde Bijbel en met dezelfde eerbied voor die Bijbel, tot andere conclusies kunnen komen.
Wat dat betreft vind ik de onderstaande opmerking uit het artikel op Refonieuws over de deelname van ContrariO in de commissie van de CU best wel relevant.

Robert Daverschot (bestuurslid ContrariO), aanwezig op het partijcongres, gaf in de wandelgangen aan dat hij denkt dat de ChristenUnie er verstandig aan zou doen niet zwart op wit te stellen of relaties nu wél of níet mogen, maar dat de verantwoordelijkheid wat leefstijl aan de individuele leden zou moeten worden overlaten. Daarbij zouden voor heterorelaties dezelfde normen en waarden gehanteerd moeten worden als die ook voor homorelaties gelden en vice versa. Eenzelfde constructie hanteert de werkgroep ContrariO ook in haar beleid en wordt als zeer werkbaar ervaren. Bolks zegt desgevraagd: “Aandacht en respect voor verschillende opvattingen is misschien minder helder dan sommigen graag zouden zien, het doet wel recht aan eenieder. Het naast elkaar bestaan van meerdere visies is nog geen vertroebeling van Gods woord, want oprechte christenen zijn er serieus mee in de weer. Het geeft vooral aan dat één en ander nogal compliceerd ligt.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 11:09

Zareb schreef:De opmerkingen van zahra in dit topic zijn van nul en generlij waarde en brengen het topic alleen maar aan het zwaaien en zwalken, waardoor het niet meer over de CU en de activiteiten van vrouwtje Lont gaat. Ik stel voor dat zahra eerst maar eens met de jongeren van Stichting YOESUF moet gaan praten, zodat ze wat inzicht krijgt in de problematiek van islamitische homoseksuele mensen.

Cursus discuseren lijkt mij ten eerste beter

Zareb schreef:Zelfs dat, al is het een goede aanbeveling, lijkt me niet eens helemaal nodig. Misschien zou het om te beginnen alleen al goed zijn als we kunnen accepteren dat mensen op basis van dezelfde Bijbel en met dezelfde eerbied voor die Bijbel, tot andere conclusies kunnen komen.

Helemaal mee eens. Dit is op meerdere 'hekelpunten' van toepassing
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 13:11

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 13:50

zahra schreef:kun jij de topics van denkertje die vernederend zijn over de Islam niet meer herinneren..zoek ze maar op zou ik zeggen
Als iemand geen respect heeft voor andersdenkenden is hij het wel

Het zou goed zijn als je verantwoording neemt voor je eigen daden en niet gaat wijzen naar anderen. Dat is eerder een teken van zwakte en je hoofd in het zand steken

en ik ben toch duidelijk, ik ben niet tegen homo's, wel tegen praktiserende homo's die zeggen Christen te zijn of moslim, als iemand nou homo is en Atheist is het iets anders, die weten niet beter

Dit is nou zo'n denigrerende opmerking

en waarom eisen aan de Christenen om geaccepteerd te worden,als mevrouw lont tegen homofilie is laat haar dan in haar waarden, genoeg Christenen die mij ook niet accepteren meer..maar daar ga ik toch ook niet van eisen dat ze mij moeten accepteren..nee want ik weet waarom ze mij niet accepteren
Je slaat er hier op het forum aardig op los naar de christenen toe. Ook over dit punt, dat is geen teken dat je het accepteerd dat je niet geaccepteerd wordt. Daarbij sla je ons om de oren omdat wij christenen zijn en geen moslims. Je eist hier op het forum dat je geaccepteerd wordt. Geeiste acceptatie is geen oprechte acceptatie.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 13:53

Jantjes schreef: Ben ik de enige die hier raar opkijkt van dit woordje?

Ehu, misschien niet? maar het roept wel vragen op.
Bestaan er ook christelijkepedo’s of christelijkehoeren of christelijkesado’s of christelijkeinbrekers of christelijkevoetbal of chistelijke…..…(vul zelf maar in). [/quote]

Echt, ik heb eerst tot tien geteld, voor ik deze reactie plaats... Je ze": vul zelf maar in: Ok daar komt-ie dan: bestaan er christelijke Jantjes? Het antwoord is nee, uitgaande van je reacties. Christelijk betekent "naar Christus". Christus was niet meedogenloos zoals jij.

Het is een vette schande dat jij christelijke homo's zet in een rijtje van pedo's, hoeren, sado's en inbrekers.

Ja, ik bén een christelijke homo. Omdat ik eigendom ben van Hem die mij lief heeft met een liefde die niet te bevatten is!

Denk toch eens een keer na voor je met he keiharde oordelen aan komt!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 14:06

Ik voel me gewoon weer helemaal blij als ik de reacties lees en hoor van Rouvoet na het partijcongres. Dat si gewoon een heerlijk stuk erkenning, alleen al van ons zijn!

Lees HIER de uitgebreide versie van de reactie van André Rouvoet.

En dan kan het domme gereutel van Zahra gewoon even laten voor wat het is.. (niks dus)

André

Berichtdoor André » 18 nov 2007 14:22

(...)Christus was niet meedogenloos(...)

mee·do·gen·loos (bn.)
1 zonder medelijden => beenhard, bikkelhard, genadeloos, hardvochtig, keihard, nietsontziend, onbarmhartig, ongenadig, onmeedogend, rauw, rücksichtslos, spijkerhard; <=> meedogend

Het heeft niet echt met het onderwerp van doen, maar ik wil je toch even een willekeurige tekst laten lezen waaruit het tegendeel blijkt.

Mat 5,20
Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Terug naar “Archief”