Morning After Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 13:42

Atheist1984 schreef:
jamillah schreef:Ik dacht dat atheïsten niet in God geloofden.. Hoe kun je iemand aborteur noemen als je nieteens geloofd in zijn bestaan? :o

Hehe, ik geloof ook niet in god. Ik stelde een hypothese op dat als god bestaat dan voert hij de meeste abortusenen uit.

Ik zie nog steeds niet je bronvermelding staan van je vorige bewering.

Al gelezen! :)
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 17 sep 2007 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:42

jamillah schreef:Hypotheses opstellen.. Hoe menselijk ook :wink:

God is natuurlijk de grooste hypothese die er bestaat ;) Nou ja, eigenlijk niet natuurlijk omdat hij nooit valt te bewijzen of te ontkrachten.
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 17 sep 2007 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:43

tante-tortel schreef:Ik zie nog steeds niet je bronvermelding staan van je vorige bewering.

Dan moet je maar een beetje geduld hebben en op de vorige pagina kijken ;)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 13:44

tante-tortel schreef:Dus als ik het goed begrijp vind sabra dat er pas van een nieuw leven gesproken kan worden als het geboren is? Dan is er pas een nieuw mens?

Inderdaad, dat is (sec!) het geval.

Als er dus een miskraam is geweest voor de 13 weken, waarvan was dat dan een miskraam?
Of een misgeboorte na die 13 weken, waarvan was het dan een misgeboorte?

Van een onvolgroeide vrucht.

Of een voldragen doodgeboren kindje, was dan dat wel een nieuw leven of niet?

Een volgroeide vrucht impliceert nieuw leven, maar indien de vrucht afstreft voor of tijdens de geboorte, dan is er geen sprake van nieuw leven.

Zijn maar een paar vragen en dan ook graag de bron vermelding erbij.

Ik zie niet in waarom er sprake zou moeten zijn van een bronvermelding, daar het om een semantische kwestie gaat.
Laatst gewijzigd door Sabra op 17 sep 2007 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 13:44

Atheist1984 schreef:
tante-tortel schreef:Ik zie nog steeds niet je bronvermelding staan van je vorige bewering.

Dan moet je maar een beetje geduld hebben en op de vorige pagina kijken ;)

Of ik was bezig met mijn reactie en jij was te snel...;-)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:45

Atheist1984 schreef:
jamillah schreef:Hypotheses opstellen.. Hoe menselijk ook :wink:

God is natuurlijk de grooste hypothese die er bestaat ;)

Sja, en op welk punt die veranderd in een geloven in.. Dat is iets wat een Godheid moet bewerkstelligen. Helaas valt dat niet uit te leggen en zeker niet aan een atheïst en is overigens enùrm offtopic 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:46

jamillah schreef:Er is wel degelijk nieuw leven bij de samenklontering Sabra, iets wat dood is dat deelt niet.

Als jij beweert dat er bij jou samensmelting geen leven was dan vind ik het bar knap dat jij hier berichten zit te typen met tien hele vingers.

Sabra?

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:47

jamillah schreef:Sja, en op welk punt die veranderd in een geloven in.. Dat is iets wat een Godheid moet bewerkstelligen. Helaas valt dat niet uit te leggen en zeker niet aan een atheïst en is overigens enùrm offtopic 8)

Jup, we gingen nogal off-topic. Laten we samen weer on-topic gaan :)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 13:50

jamillah schreef:
jamillah schreef:Er is wel degelijk nieuw leven bij de samenklontering Sabra, iets wat dood is dat deelt niet.

Als jij beweert dat er bij jou samensmelting geen leven was dan vind ik het bar knap dat jij hier berichten zit te typen met tien hele vingers.

Sabra?

Ja? Ik denk dat je gelijk hebt dat iets wat deelt niet dood is, maar of er dan sprake is van nieuw leven, in casu een mens, dat vraag ik mij af.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:53

Het groeit of het sterft af. En ik heb nog nooit een mens van een olifant of ander dier zien bevallen dus ik denk dat er redelijk veel reden is om aan te nemen dat er sprake is van een nieuw mensje met alle genen en alle aanleg om uit te groeien tot de persoon die je nu bent. Zelfs de karakters liggen al voor een groot deel vast of je moet denken dat er ergens halverwege de zwangerschap nog het een en ander toegevoegt word.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 13:54

Smurffie schreef:
Dat hoeft niet, maar de discussie daarover loopt nog steeds en dat zal wel altijd zo blijven ook. Dat ik me er uiteindelijk van afsluit omdat ik mijn keuze gemaakt heb, wil nog niet zeggen dat de discussie is beeindigd.

Helemaal juist, maar ik wil enkel aangeven dat discussie ondergeschikt is aan iemand verantwoordelijkheid.

Volgens mij geeft ze alleen haar mening. Waar baseer jij je mening op dan? Enkel op feiten? Vermoedelijk ook op verontstellingen, want je mening op feiten baseren is geen kunst aan.

Het is al moeilijk genoeg om feiten te kunnen onderscheiden, dus zo gemakkelijk is het niet.

Ik neem aan dat TT zelf ook wel weet dat je als individu niet iets kunt aantonen wat door medici nog niet is aangetoond.

Dan spreek je toch per definitie over een veronderstelling, een aanname.

Overigens trekken ze in de medische wereld m.i. wel onverantwoordelijke grenzen aangaande een mensenleven waar ik principieel niet achter kan staan, maar dat terzijde.

Ik ben niet geheel op de hoogte van de medische standpunten omtrent dit onderwerp, maar tot op heden heb ik weinig schokkends vernomen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 sep 2007 13:55

*gewijzigd, excuses Sabra, je had al gereageerd*

@Atheïst; Waarom is God de grootste Aborteur? (Ook al is het een hypothese) Als je gelooft in Gods onveranderlijke besluiten, gaat de hele hypothese niet op. Doel je op een miskraam trouwens? Eigenlijk begrijp ik de hele hypothese niet, hehe.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 13:56

Sabra schreef:
tante-tortel schreef:Dus als ik het goed begrijp vind sabra dat er pas van een nieuw leven gesproken kan worden als het geboren is? Dan is er pas een nieuw mens?

Inderdaad, dat is (sec!) het geval.

Als er dus een miskraam is geweest voor de 13 weken, waarvan was dat dan een miskraam?
Of een misgeboorte na die 13 weken, waarvan was het dan een misgeboorte?

Van een onvolgroeide vrucht.

Of een voldragen doodgeboren kindje, was dan dat wel een nieuw leven of niet?

Een volgroeide vrucht impliceert nieuw leven, maar indien de vrucht afstreft voor of tijdens de geboorte, dan is er geen sprake van nieuw leven.

[quote[Zijn maar een paar vragen en dan ook graag de bron vermelding erbij.

Ik zie niet in waarom er sprake zou moeten zijn van een bronvermelding, daar het om een semantische kwestie gaat.[/quote]

Dan zou ik je aanraden om eens op de site van : lieve-engeltjes te gaan kijken. Misschien dat je dan op andere gedachte komt door de verhalen die je daar kunt lezen. Ook voordat een kindje geboren is heeft geleefd. Negen maanden of liever gezegd 38 weken heeft het geleefd, wellis waar in het verborgene van de baarmoeder.
Het heeft gedronken en geplast,het hartje heeft geklopt. enz.
Dat noemen we gewoon: nieuw leven.

Maar dan nog: een vrucht van wat?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 13:56

jamillah schreef:Het groeit of het sterft af. En ik heb nog nooit een mens van een olifant of ander dier zien bevallen dus ik denk dat er redelijk veel reden is om aan te nemen dat er sprake is van een nieuw mensje met alle genen en alle aanleg om uit te groeien tot de persoon die je nu bent.

Ik zie het als een organisme dat zich ontwikkelen zal tot mens. Of bepaalde eigenschappen al vast liggen, vind ik niet zo interessant.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:59

Sabra schreef:
jamillah schreef:Het groeit of het sterft af. En ik heb nog nooit een mens van een olifant of ander dier zien bevallen dus ik denk dat er redelijk veel reden is om aan te nemen dat er sprake is van een nieuw mensje met alle genen en alle aanleg om uit te groeien tot de persoon die je nu bent.

Ik zie het als een organisme dat zich ontwikkelen zal tot mens. Of bepaalde eigenschappen al vast liggen, vind ik niet zo interessant.

Dan verschillen wij hierover van mening. Ghe, das de zoveelste.. 8)

Terug naar “Archief”