Moderator: Moderafo's
esli schreef:Dat over scheiding erg moeilijk (moeilijker dan over veel andere 'zonden') gedaan wordt is logisch lijkt me. Het heeft nou eenmaal een enorme impact op veel levens en dat niet alleen van de partners zelf, maar ook voor de omgeving (vooral eventuele kinderen). Het lijkt me dan ook goed om meer aandacht aan een gebod te geven, er moeilijker over te doen, dan over iets wat minder impact heeft.
Dat is ook zo, want iemand die gescheiden is kun je aanwijzen, zo ook iemand die voor een huwelijk zwanger is. Mensen die de belasting oplichten kun je niet aanwijzen, dus dat is niet 'boeiend' om over te roddelen. (Zomaar een gedachte)Hij verdraagt deze niet het is m.i. de mens die er een verschil in zwaarte lijkt aan te brengen.
esli schreef:Het lijkt mij dat er wel degelijk verschil is in 'zwaarte' van zonden, maar voor elke zonde is vergeving nodig, daarin zijn ze gelijk.
1 Korinthe 7 vanaf vers 8 schreef:8 Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.
10 Degenen die getrouwd zijn geef ik, nee, niet ik – de Heer geeft hun het volgende gebod: een vrouw mag niet scheiden van haar man 11 (is ze al gescheiden, dan moet ze dat blijven of zich met haar man verzoenen), en een man mag zijn vrouw niet wegsturen.
1 Korinthe 7:39 en 40 schreef:39 Een vrouw is gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij is gestorven, is ze vrij om te trouwen met wie ze wil, mits het een huwelijk is in verbondenheid met de Heer. 40 Maar ze is gelukkiger wanneer ze ongetrouwd blijft. Dat is althans mijn mening, en ik meen dat ook ik de Geest van God bezit.
Evelien schreef:Het is zo makkelijk om met die bijbelteksten te gaan smijten als je zelf gelukkig getrouwd bent. En dan bedoel ik gelukkig in de zin van: dat het goed zit.
Hoeveel stellen gaan uit elkaar omdat ze moesten trouwen? Of dat ze denken dat ze met elkaar moeten trouwen omdat ze seks gehad in hun verkeringstijd.
Als je lang met elkaar geleefd heb en je partner gaat bij je weg om een of andere reden, dan val je volgens mij in een enorm gat. En verlang je op een gegeven moment ook weer naar een partner.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten